Voi syyllisyys...te joilla on tyttö ja poika
onko teillä samaa "ongelmaa" eli meillä isosiskolle löytyy niiiiin paljon ihania vaatteita ja vieläpä ns. edullisempia merkkejä ja pojalle ei taas tunnu löytyvän mitään, jos ei tykkää sinisestä, autoista, pääkalloista, örkeistä ja ötököistä, ei ainakaan edullisimmista ketjuista, vaan täytyy tilata kalliimpia uusretroja.
Tytölle löytyy koko ajan ihanuuksia ja pojalle ne täytyy etsiä, joten tässä tullaan siihen ongelmaan: isosiskolla on noin puolet isompi vaatevarasta kuin pikkuveljellään. Tunnen syyllisyyttä kun valitsen lapsille vaatteita aamuksi, vaikka tiedän ettei kumpaakaan juuri kiinnosta mitä päälleen pistävät.
Äh, onko ihan hölmöä?
(Ja ei, en tällää tyttöäni miksikään röyhelöprinsessaksi...)
Kommentit (44)
Jos kävelen esim. polarn o pyretin liikkeeseen, voin valita tytölle oikeastaan minkä tahansa vaatekappaleen. "jätkämäinen" ja "poikamainen" ja "unisex" on kaikki sallittua ja käytännöllistä. Jos taan etsin pojalle sieltä vaatetta, joudun automaattisesti poissulkemaan sukkahousut, tietyt legginsit, mekot, tunikat, pitkämalliset takit, pitkämalliset paidat jne. Väri ja kuosi voi olla unisex, mutta malli ei. Ihan pienellä lapsella tällä ei ole mitään väliä, mutta ei kouluikäistä poikaa oikein viitsi legginsseihin enää pukea.
Jos kävelen henkkamaukalle tms, on tyttöjen osasto aina suurempi kuin poikien. Värimaailma on laajempi. Malleja on enemmän. Tytölle voin ostaa mmyös poikien puolelta: vihreä, sininen, keltainen yms. sopivat myös tytölle. Tyttöjen puolelta voin ostaa pojalle joitain perusmalleja, mutta jälleen kerran suuri osa kuoseista, malleista, rypytyksistä yms. on vain tytöille.
Tykkään itse kyllä enemmän poikien vaatteista, mutta kyllä tytölle on aina paljon suurempi valikoima. Ja edellisen kirjoittajan kirppiskommentin allekirjoitan täysin!!
miten äidit opettavat tyttärensä jo pienestä pitäen siihen, että vaatteita pitää olla paljon. Sehän on naisten perisynti, hankkia kaapit täyteen vaatteita, joita kaikkia ei tule käytettyä.
Käykää molemmilla osastoilla. Ei niissä kaikissa "tyttöjen vaatteissa" ole "tyttöleimaa" eikä päinvastoin. Meillä ei edes haittaa vaikka olisikin ja vähän vaikea olisikin selittää pojalle, miksei hän voisi saada Hello Kitty-paitaa.
miten äidit opettavat tyttärensä jo pienestä pitäen siihen, että vaatteita pitää olla paljon. Sehän on naisten perisynti, hankkia kaapit täyteen vaatteita, joita kaikkia ei tule käytettyä.
Enemmän ei automaattisesti tarkoita sitä että vaatteita on paljon.
Meillä eniten vaatteita on pojalla, mutta se on vauva, olen saanut paljon vaatteita sille. Teinitytöllä on enemmän vaatteita kuin 9-vuotiaalla pojalla, mutta siihenkin on syy. Poika kasvaa kokoajan, sille jää vaatteita pieneksi, tyttö taas on sen ikäinen että kokonsa puolesta ei enää kasva, sille menee viiime vuoden kengät ja edellisenkin vuoden kengät vielä jne. Kyllähän niitä kasaantuu. Lisäksi on mun vaatekaapista saanut vaatteita.
Mä en missään vaiheessa ole ikinä opettanut mun lapsille että vaatteita pitää olla paljon. Näin teinin äitinä päinvastoin.
Käykää molemmilla osastoilla. Ei niissä kaikissa "tyttöjen vaatteissa" ole "tyttöleimaa" eikä päinvastoin. Meillä ei edes haittaa vaikka olisikin ja vähän vaikea olisikin selittää pojalle, miksei hän voisi saada Hello Kitty-paitaa.
Pitääkö se viedä sinne tyttöjen puolelle ensinnäkään?
Mä en oo ikinä nähnyt poikaa jolla olisi hello kitty paita päällä, sinänsä vähän ihme kun täällä tuntuu näitä äippiä olevan ennemmänkin jotka niitä pojilleen pukee. Pidättekö te niitä vaan kotona?
Eikä asuta edes missään korvessa vaan helsingissä.
n. 4-vuotiaaksi asti puhtaisiin ja kuiviin vaatteisiin. siitä eteenpäin toiveita toteutettiin, jos niitä esitti.
meillä lapset on lapsia, ei asusteita. pojat pitivät punaista ja tytöt sinistä.
n. 4-vuotiaaksi asti puhtaisiin ja kuiviin vaatteisiin. siitä eteenpäin toiveita toteutettiin, jos niitä esitti. meillä lapset on lapsia, ei asusteita. pojat pitivät punaista ja tytöt sinistä.
poika on pian 3-vuotias, tyttö on vuoden. En voi sietää noita örkkejä ja spidermaneja sun muuta, ja olenkin todennut, että heti kun näkee jotain vähänkin miellyttävää pojan vaatetta, se on ostettava, tarvitsi tai ei... minäkin haluaisin pukea lapset edullisesti mutta sievästi.
Ja tytölle on sitten yhtä sun toista. Juuri sai kummiltaan Benettonin mekon, on Ralph Laurenin hametta ja itse ostelen paljon ihan Lindexistä jne. (en siis itse osta noita ns. merkkivaatteita). Haluaisin pukea pojankin kivan näköisesti... mutta mutta... tarjonta on aika hanurista...
ensiksikin kaupoissa tosi vähän valikoimaa verrattuna tyttöihin
meillä tarvitaan 140cm tai isompia ja poika tykkää väreistä vaikeaa! Urheilukaupoista löytyy jotain. Samaten ärsyttää kaksoiskoot ne harvoin istuvat ainakaan meillä.
Ja jos juhliin haluaisit laittaa kengät, jotka eivät ole kiiltonahkakengät vaan rennommat mutta eivät kuitenkaan lenkkarit: mahdoton tehtävä
ja miksi esim viking coretex syyslenkkarit loppuu kokoon 35???? Meillä siis kolmasluokkalainen poika jä ärsyttää.
Vinkkejä otetaan vastaan!
Urheilumerkkejä löytyy jo aika pienillekin. HM:n poikaosastoilla monentyylisiä, on pääkalloa ja lieskaa, mutta myös siistiä tyyliä. Meillä 3-luokkalaisella oli adidaksen tai niken vaatteita, 120 - 150 cm löytyy ihan helposti: huppareita, college-housuja, HM:n siistejä raitapaitoja ja kapeita farkkuja. Kengät löytyi myös urheiluliikkeestä.Kenkäpuoli hankalampi, myönnän: Goretex-kenkiä taitaa tosiaan olla hankala löytää. Juhlakenkinä meillä on ollut siistit tennarit, tosin ei kaikkiin juhliin kyllä sovi.
ainakin jos tykkää pukea pojan poikamaisiin vaatteisiin. Itse puen pojan välillä melko tyttömäisestikin. En koe ainakaan huonoa omatuntoa.. tosin koitan ostaa tytöllekin tarpeen mukaan enkä vain ihanuuksia.
Saman verran vaatteita kummallakin. Poika tykkää Lego vaateista, telkkari ohjelma aiheisista (mikä onkin silloin lemppari ohjelma) ja Spiderman aiheisita sekä pukee päälleen arkenakin kauluspaidan napeilla. Yhtä monta kertaa päivässä suurinpiirtein kummatkin vaihtelee vaatteitaan.
eikä hän pidä vaihtelusta, vaan siitä että tietää mitä pukea päälle. Joka päivä verkkarit ja trikoopaita, joka saa olla iloisen värinen. Ulos haluaisi aina oranssin verkkatakin. Minusta saisi ainakin kouluun laittaa päälleen jotain muuta, koska oranssi takki on heti käytön jälkeen likainen. Mutta viimeistään koulun jälkeen etsii sen vaikka pyykkikorista.
Tyttö taas ilahtuu uusista, erilaisista vaatteista eikä halua käyttää samanlaisia joka päivä. Silti käytännön syistä hänelläkin on perusvaatteensa, tunika ja trikoot, joiden päälle sitten tarvittava määrä ulkovaatteita.
löytyy mielestäni aivan ihania vaatteita ja varsinkin poikavauvojen vaatteet ovat tyttöjen vaatteita suloisempia.
Meillä poika ja 2 tyttöä ja harmittaa, kun tytöille ei ole kuin pinkkiä ja prinsessaa, pojille löytyy kaikkia värejä, eläinkuoseja ja vaikka mitä. Lisäksi poikien vaatteet ovat paljon käytännöllisempiä.
isoveljelle löytyy vaikka mitä ihania urheiluvaatteita ja nuoren miehen asuja ja on ihana shoppailla kun toinen jo osaa kertoa ja tunnen pojan maun hyvin.
Tytöt saa kyllä mekkonsa, niitä ostelee sitten koko suku :D
Meillä on tyttö ja 2 poikaa. Nuorin poika on nyt vauva ja tuntuu että vauvojenkin poikien vaatteet on ykstoikkosempia ja "rumempia" kuin tyttöjen. Sama ton isomman pojan kohdalla.
Senkin olen huomannut että liikkeissä on usein tyttöjen vaatteita enemmän kuin poikien vaatteita. Kärjistäen, tytöille iso osasto ja poikien vaatteita pari rekkiä jossain nurkassa.
Tytölle on aina löytynyt kivoja vaatteita, niin silloin kun oli pieni ja nyt kun on jo teini.
Tytöllä on kyllä enemmän vaatteita, koska on 'päällekkäisiä' juttuja eli on hameita ja sukkiksia/legginsejä ja niitä housuja, pojalla on vain housuja. Ja tytölle on kyllä helpompi ostaa, koska meidänkään poika ei pidä örkeistä eikä sinisestä jne. Kyllä minä silti olen pojalle ihan hyvin vaatteita löytänyt, mutta totta on, että ne ei ole halpahallista. Ei kyllä mitään ökymerkkejäkään vaan Popin, me and I:n (poika tykkää) hintaluokkaa ja sitten ihan HM:n peruskamaa.
Ja sitten, että paljonkos sillä pojalla on ikää. Luulen, että ei paljon seuraile, että kenellä on korkeampi paitapino. Ja toinen juttu, niin odotapa muutama vuosi. Voi olla, että on ihana ostaa sille pojalle vaatteita, kun ne kelpaavat jutut löytyy melkein mistä vaan ja tytön kanssa saat ravata kaikki puodit ja mikään ei kelpaa, kun 'sen pitää olla just tämmönen':)
Meillä on tyttö ja 2 poikaa. Nuorin poika on nyt vauva ja tuntuu että vauvojenkin poikien vaatteet on ykstoikkosempia ja "rumempia" kuin tyttöjen. Sama ton isomman pojan kohdalla.
Senkin olen huomannut että liikkeissä on usein tyttöjen vaatteita enemmän kuin poikien vaatteita. Kärjistäen, tytöille iso osasto ja poikien vaatteita pari rekkiä jossain nurkassa.Tytölle on aina löytynyt kivoja vaatteita, niin silloin kun oli pieni ja nyt kun on jo teini.
taas vauvakoossa on pojille (tai oikeastaan ovat unisex) paljon kivempia vaatteita (kuin niitä iänikuisia pinkkejä/kukkia/perhosia... tytöille). Mutta isommille pojille sitten (ainakin ihan ketjukaupoissa) ei meinäaalöytyä kivan värisiä/kuosisia vaatteita.
taas on pikkuveljellä enemmän vaatteita. Poimin halpisketjuista ja kirpparilta ne reippaat ja suht uniseksit mitä löytyy ja sit täydennetään me&i:lta ja popilta. Isosiskole pyrin suurimman osan vaatteista ostamaan uniseksina niin ei tarvi kaikkea kahteen kertaan ostaa. Tuntuu vain, että rehelliset uniseksit vähenee vuoso vuodelta, onhan se kaupoillekkin kannattavampaa...