Mitkä nimet antaisit kaksostytöillesi?
Jos he yllättäen paukahtaisivat elämääsi NYT? :)
Kommentit (77)
Senja & Vanja.Oma nimeni alkaa S:llä ja sukunimi V:llä.
Jos ne tällä minuutilla pitäisi nimetä, niin nimet olisivat varmaankin:
Laura Lilian
Maria Clara
Alisa Mariana
Erika Elisabeth
Sini Clarissa
Suvi Danielle
Voisin kysyä mieheltä, että minkä vaihtoehdon noista hän haluaa valita. Enempää valinnanvapautta ei hänelle "ehditä" antamaan. ;-) Jos kauemmin, vaikkapa sen 9 kuukautta, saisi miettiä, niin ihan varmasti nimet ehtisivät muuttua ja mieskin saisi enemmän päätösvaltaa.
Olen itse puoliksi brasilialainen, niin haluaisin nimiin mielelläni jotain siitäkin kulttuurista. Miehen (ja pian minunkin) suomalaisen sukunimen takia ei kuitenkaan voi laittaa mitään kovin ulkomaalaista ainakaan etunimeksi.
Toisaalta taas esimerkiksi sinänsä ihan kauniit Siiri, Senja (miehen lempparinimi), Saija, Essi, Ella ym. joutuvat pois listalta, koska ne tarkoittavat portugaliksi jotain ihan muuta kun nimiä.
Jos joku takertuu puhekieleeni :)
Kaksostytöt, ei kaksoistytöt. Kyseessä on kaksonen, ei kaksoinen.
itse kysymykseen...
Siiri ja Seela
Martta ja Tyyne
Hulda ja Lydia
Kaksoset, kaksostytöt, kaksosraskaus jne.
Ei kaksois-. (Kielitoimisto hyväksyy myös jälkimmäisen, mutta suosittelee ilman i:tä)
Heh, aina oppii uutta :) On tullu tosi kauniita nimiä!
ap
Sinä viheliäinen naisenkuvatus! :)
Kumpaa tahansa muotoa voi käyttää. Toisella muodolla on vain vanhempi pohja kuin tämän kieltäjä näköjään tietää.
Äikänope
Siiri ja Iiris
Saara ja Sofia
Helmi ja Tyyne
Tai Iris ja Lotte.
Niistä tulisi Iris Karin ja Ester Lovisa. Voi, olispa kivat nimet.
Kirsti Talvikki ja Vuokko Tuulikki
Vuokon tilalle voisi olla myös Soile.
ettei enää kaksosia pykää, joten ole hyvä vaan ja tee Hertta ja Martta puolestani :)))
jos siis tosiaan just nyt pitäisi heidät nimetä. Mutta jos olisi 9 kk aikaa miettiä, niin voi olla että vielä tuosta muuttuisivat. :)
Vieno Helinä ja Outo Kolina