Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään joka tykkäsi Kaisasta?? (Kiinteistö). Mä melkein IHAILEN sitä.

Vierailija
25.08.2011 |

Inhoan taasen teitä sen kaltaisia, jotka katsotte häntä nenän vartta pitkin ja pidätte junttina tai tollona tms.

Ehkä omassakin elämässäni ollut sellainen aika, jolloin olisin ajatellut noin kuin te Kaisan / Jetron jne. haukkujat. (Olen siis itsekin koulutettu, joten ei tartte ajatella että siksi kirjoitan näin. Ja Jetroa aikanaan inhosinkin.)

Elämä kuitenkin opettaa - koulutus yksin ei tee ihmisestä sivistynyttä, rehellistä, empaattista jne.

Nykyään en halua olla sellainen akateemisen oloinen kireä hienoperse ikävä hienostelija ihminen joku ihmeen konservatiivinen hymistelijä jäykkis.

Arvostan rehellisiä, rehtejä, reiluja, teeskentelemättömiä ihmisiä.

Kaisahan tekee ihan mielettömästi töitä, ja mitä hänen talousasiat meille edes kuuluu. Kirjanpitosotkuja tai ei. Jos näitte/kuulitte radiohaastattelun, hän sanoi että osa on riitautettuja / epäselviä ulosottoja (eli ehkä häntä on yritetty vaan huijata jotenkin), ja hän sanoi että kaikki ihan varmasti maksetaan.

Eihän riitautettuja väärin perustein anottavia saatavia kánnatakaan heti nöyränä maksaa vaan asia kannattaa selvittää - vaikka ehtisikin siinä välissä ulosottoon.

Mun mielestä se Kaisa oli reipas, raikas, kiva esimerkki miten voi menestyä yli 40v. nainen, vaikkei olisi kauhean koulujakaan käynyt. Ja olihan hällä LKV-tutkinto.

Kyllä se asenne ja terve järki pitkälle kantaa.

Välillä (usein - siis tätä palstaa lukiessa ja äitejä puistossa jne. nähdessä) tuntuu että kaikkein löyhäpäisimmät, suvaitsemattomimmat, ahdaskatseisimmat, kateellisimmat ja hankalimmat ämmät on niitä, joitten elämä on mennyt kaavaan:

- synt. 75-85, isillä ja äidillä keskiluokkaista elämää

- peruskoulu, lukio, korkeakoulu, vuosi ulkomailla

- seurustelee, naimisiin 26-28 v., asunto, eka lapsi 28-34 v., lapsia tehdään 2 tai oikein hurjat 3

- asutaan pk-seudulla tai muussa kasvukeskuksessa jossain uudehkossa muka hienossa paritalossa

- elämän isommat tragediat, opettavat jaksot: ei ole (ai niin lemmikki-turre-koira kuoli ja mummi kuoli kanssa ja se oli niiin kauheeta, samoin se kun ei kerran saanut merkkifarkkuja vaikka halusi eikä taikatukkabarbia)

Ihmistä jalostaa kokemukset kuten lapsuus "ei-normi-perheessä", lasten saaminen / puolisoon sitoutuminen yms. "epänormaaliin" aikaan eikä kaavan mukaan, lasten tupsahtaminen ei suunnitellusti, isot vastoinkäymiset kuten pitkä työttömyys, omat tai lähiomaisen sairaudet, puolison mt-ongelmat/alkoholismi, isot talousongelmat kuten konkurssi yrittäjyyden jälkeen tai joutuu maksamana isot takaukset tai joutuu syytetyksi jostain syyttä, narsistin (puoliso/työtoveri/pomo/naapuri) kanssa eläminen, läheisen kuolema.

Useimmille ei näistä mitään ole napsahtanut ja niin sitä jaksaa sitten arvostella kärkkäänä toisia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:n kanssa samoilla linjoilla. Ihailen kaunista ja menestynyttä naista, joka uskaltaa toimia ja olla tarvittaessa kusipää. Sellaiset ihmiset pärjäävät elämässään ja menestyvät!

Itse olen aina ollut kiltti tyttö enkä ole tällä kiltteydellä voittanut yhtään mitään. Olen nykyään vain huonolla itsetunnolla varustettu kynnysmatto.

Mistä muuten tiedät nelonen, että hommasi turhat potkut? Kaisa kertoi parilla lauseella yhdestä tapauksesta. Et voi tietää mitä muuta kyseinen työkaveri on voinut mokailla.

Vierailija
2/4 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sellainen jota ihailen, ja vastahan nähty yksi jakso ettei tiedä niin paljoa millainen ihminen paljastuu.

Mutta ei se niin hirveä ole kuin täällä haukutaan.

Ylipäänsä en ymmärrä ihmisten oikeutta/villitystä jatkuvasti tuomita ihmisiä sen perusteella, mitä juorulehdet on kirjoittaneet pari lausetta / nähneet 20 min. leikattua kärjistettyä tv-ohjelmaa.

Mikä oikeus ihmisillä ylipäänsä on tuomita toisia. Ja eivätkö ymmärrä miten harhaanjohtavia tv-ohjelmien leikkaukset ja lehtien jutut on??

(Esim. Susan Ruususta aikanaaan haukuttiin ihan kauheasti joka paikassa, mä olin silloin siitäkin sitä mieltä, että hyväksikäytetty hupsahtanut naisparkahan se on, elätteli naivina liikaa toiveita Matista, ihan hyvä ihminen kuitenkin. Muut taas maalasi kuvaa jotenkin ihan toisin päin että se muka oli joku hyväksikäyttäjä. KUnnes alkoi paljastumaan Matin tosi luonne...)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, mikäs Kaisasta tekee tuollaisen? persoonana voi olla valoittava, mutta todellakaan taloussotkut ja Kelan huijaaminen ei ole rehellisyyttä vaan rikollista toimintaa. RIKOLLISTA! Ymmärrätkö? Se on kaukana rehellisyydestä, reiluudesta, rehtiydestä ja teeskentelemättömyydestä.

Sinänsä Kaisaa musta kuvasi sana persoona ja valloittava. Sinun luettelemasi adjektiivit eivät häneen näillä tiedoilla sovi!

Vierailija
4/4 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, mikäs Kaisasta tekee tuollaisen? persoonana voi olla valoittava, mutta todellakaan taloussotkut ja Kelan huijaaminen ei ole rehellisyyttä vaan rikollista toimintaa. RIKOLLISTA! Ymmärrätkö? Se on kaukana rehellisyydestä, reiluudesta, rehtiydestä ja teeskentelemättömyydestä.

Sinänsä Kaisaa musta kuvasi sana persoona ja valloittava. Sinun luettelemasi adjektiivit eivät häneen näillä tiedoilla sovi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi