Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Läpipaskat", kuinka selitätte lihaville lapsillenne, ettei karkkipäivää ole?

Vierailija
25.08.2011 |

Itse lukeudun näihin "läpipaskoihin" eli ihmisiin, jotka suorastaan joutuvat tekemään töitä painonsa eteen ja napostelemaan jatkuvasti herkkuja ym. jottei paino laskisi.

Olemme ratkaisseet asian niin, että syön jatkuvasti eri tavalla kuin muu perhe. Laitan perheelle kevyttä ja terveellistä ruokaa. Tätä samaa syön itsekin suuria annoksia muun ruoan ohella. Mies ostaa minulle kaupasta munkkeja, leivoksia ja makeisia, joita sitten napostelen ruokailujen välillä. Asiaa on tutkittu lääkärillä, on otettu jos jonkinlaista verikoetta ja tähystetty, muttei mitään sairautta ole todettu.

Ongelmana on se, että lapsista kenelläkään ei ole tätä taipumusta vaan kuten miehenikin, täytyy heidän kohdallaan olla todella tarkkana, etteivät pääsisi paisumaan kuin pullataikina. Esikoiselta tuli terveydenhoitajalta viestiä, että painoa pitäisi pudottaa. Olemme sopineet mieheni kanssa, että menen autotalliin syömään makeisia ja munkkeja. Lapset kuitenkin tietävät, että karkkia ja suklaata tulee kaupasta. Kerta toisensa jälkeen joutuu sanomaan, ettei tälläkään viikolla ole karkkipäivää eivätkä makeiset ole heille. Kuinka selittää asia lapsille ymmärrettävästi?

Tämä on todella outo ongelma, mutta uskon etten ole ainoa maailmassa :D.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa että tää on ton "trollauksesta palkkaa" -kirjoittajan huonoakin huonompi yritelmä?

Vierailija
2/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, en ole troll :D :D :D. Tiedän että asia on tosi naurettava :D.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä muutenkin pystyt saamaan paljon energiaa kuin mutustelemalla munkkeja, leivoksia ja makeisia. Lisäät vaikka rasvaa reippaasti omiin annoksiisi ja suurennat annoskokoja. Ja sitten syöt makeita kun lapset ovat menneet nukkumaan, jos haluat..

Vierailija
4/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käskisi lisätä painoa munkeilla ja muulla sokerisella naposteltavalla vaan terveellisellä ravintopitoisella ruualla.

Aliarvioit nyt jopa av-palstalaisien järjenjuoksua törkeästi, ap.

Vierailija
5/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on läpipasko eikä läpipaska.

Vierailija
6/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käski lisätä rypsiöljyä kaikkiin aterioihin. Lisäksi juon punaista maitoa saadakseni kaloreita. Minulle sanotaan että syön kuin hevonen. Usein epäillään buliimikoksikin :(.

Ap

Vierailija
7/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri ole sitä käskenytkään tehdä, käskenyt lisätä kasviöljyä ainoastaan. Ihan itse olen järkeillyt, että munkeissa ja karkeissa on paljon kaloreita :D :D.

Ap

Vierailija
8/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa, eli miksi joudut sanomaan, ettei tälläkään viikolla ole karkkipäivää muilla kuin sinulla autotallissa joka päivä??

Tiedäthän, että on erittäin epäterveellistä vedellä munkkeja yms joka päivä...

Vierailija
9/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...antaisi tuollaisia ohjeita. Lisää liikuntaa (=lihaksia) ja terveellinen ruokavalio riittävät alipainoisen(kin) ihmisen hengissä pitämiseen.

terveisin toinen alipainoinen ja perusteellisesti tutkittu

Vierailija
10/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käski lisätä rypsiöljyä kaikkiin aterioihin. Lisäksi juon punaista maitoa saadakseni kaloreita. Minulle sanotaan että syön kuin hevonen. Usein epäillään buliimikoksikin :(. Ap

Vierailija
11/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältää hämmästyttävän vähän munkkeja ja karkkeja. Olisi kannattanut käydä lääkärillä joka neuvoo ruoan suhteen muutakin kuin punaista maitoa ja kasviöljyä.

Vierailija
12/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa, eli miksi joudut sanomaan, ettei tälläkään viikolla ole karkkipäivää muilla kuin sinulla autotallissa joka päivä?? Tiedäthän, että on erittäin epäterveellistä vedellä munkkeja yms joka päivä...

miksi esikoisen pitää pudottaa painoa, jos on kerran vahdittu, että syö sitä kevyttä ja terveellistä, eli syökö salaa niitä sun herkkuja?

Tää on kyllä hupaisa ketju :D

Vierailija
13/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vaan, et oma painoindeksi on pyörinyt 16-17 akselilla ja kertaakaan ei ole tullut lihotusohjeita lääkäreiltä.

Mulla se paino siis vakiintuu aina samoille pienille lukemille raskauksienkin jälkeen. Tutkittu on ja todettu et olen nyt vaan tällainenja kyseinen painolukema on mulle normaali. Vai tippuuks sun paino pysähtymättä, jos et tankkaa noita munkkeja?

Vierailija
14/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka et olisi ylipainoinen, ei sokerihiilaripommeja pidä syödä kuin satunnaisesti, sillä ne ovat epäterveellisiä. Niissä ei ole mitään ravintoaineita, sisältävät lisäaineita, sokeria ja muuta mitä kroppasi ei ole vailla.

Vierailija
15/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ketju elämän kolhimille surkimuksille. Hirveä pettymys!

Terv. Läpipaska

Vierailija
16/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika 23v, on todella laiha, luut paistaa ja lääkärin mukaan sairaalloisen laiha, mutta kun syö kuitenkin ihan normaalisti, ei kylläkään suuria annoksia ja vain silloin kun on nälkä, ei kellon mukaan, ei lääkäri ole asiaan puuttunut.

Eli en usko että sun tarvitsee itseäs lihottaa herkuilla, ei todellakaan. Jos olet terve ja hyvinvoiva, ei tämä voi olla totta.

Laihuus on kyllä vaarallista, ihan siinä kuin lihavuuskin, mutta jos on tutkittu kilpirauhasen toiminta ja muut mahdolliset sairaudet, ei noilla sinun konsetilla ole mitään järkea lihottaa.

Proteiinit ja muut terveelliset energiat ovat niitä jolla saat painoa ylös jos pakko on.

Vierailija
17/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mietin, että miksette sitten tee niin, että joko sinä tai mies ostaa herkut silloin kun käy ilman lapsia kaupassa ja kiikuttaa sitten varmaan piiloon (onko se nyt sitten se autotalli?) ja sitten tosiaan syöt ne herkut täysin salaa. Ongelma vaan on ehkä siinä, että kuten monien perheen "salaisuuksien" kohdalla tällaista on vaikea pitää salassa. Lapsilla on ihmeellinen kyky vaistota ja tajuta asioita, joista heille ei puhuta. Joten ehkä vielä parempi olisi jos miehen kanssa ihan suoraan puhuisitte lapsille siitä, että sinulla on tällainen ongelma, että painosi meinaa laskea liikaa ja tarvitset paljon kaloreita. Tällöinkin olisi kuitenkin ehkä parempi herkutella poissa muiden silmistä kuitenkin, ainakin itseni olisi vaikea olla herkuttelematta jos joku koko ajan silmieni alla herkuttelisi.

Mietin myös sitä, että jos on kerran todettu, ettet sairasta mitään (esim. kilpirauhasen liikatoiminta joku suolinkainen tms.) ehkä sinun henkilökohtainen ihannepainosi vain on kovin alhainen. Itse olen aikamoinen herkkuholisti eikä minulla siksi olisi sanomista mutta kenellekään ei ole varmasti hyvä herkutella ylettömästi. Jos haluat energiatankkausta ehkä sinun olisi hyvä tutkia mitkä terveelliset ruuat ovat energiatiheitä ja napostella niitä (esim. pähkinät, avokado ym.). Lisäksi on niinkin, että kun herkuttelee paljon ei oikea ruoka välttämättä maistu ja pahimmillaan elimistö on mennyt liiasta sokerista sekaisin jolloin laihtumiskierre voi johtua tästäkin. Itselläni ollut joskus kroonista hiivatulehdusta varmasti ainakin osittain makeansyönnistä johtuen ja se kyllä johti myös laihtumiseen. Onneksi pääsin siitä eroon.

Vierailija
18/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sama että voin syödä mitä vaan mutta olen kyllä normaalipainoinen. Painoindeksini on normaalipainon alarajoilla. Itse olen tullut siihen tulokseen että tasaan luonnostani kalorini. Jos syön jotain herkkua niin jää sen herkun verran sitten ruokaa välistä, ei maistu niin paljon kun maistuis ilman sitä herkkuannosta.

Miehellä 20kg ylipainoa ja lapset normaalipainoisia. Syömme illalla lapsilta salaa eikä karkkeja osteta jos lapset kotona. Kun käyn kaupassa yksin ja ostan karkkia niin sujautan ne käsilaukkuun ja ropistelen sitten pussin esille kun lapset ovat nukkumassa. Mies maistelee mutta harmittelee myös omaa kilotaisteluaan kun minä vedän karkkia vieressä.

Karkin tai munkin syönti ei missään nimessä ole tarpeellista eikä terveellistä, terveellisempää olis syödä jotain missä on ravintoaineita. Mutta kyllä lapsillakin voisi olla karkkipäivä kerran viikossa. Kohtuudella. Kokonaisuus ratkaisee, ei yksi pieni karkkipussi. Siis ei mitään 200-400g mättöjä lapsille.

Vierailija
19/19 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ap tosi tyhmä!

Jos painoa täytyy saada ylös, käytetään apteekista saatavia lisäravinteita, esim. Nutridrink. 125 ml (eli reilussa desissä) on 300kcal. 3-4 pulloa per päivä, niin johan alkaa paino nousta. ;) Eikä tarvitse perustella lapseille karkinsyöntiä. Takuulla myös terveellisempi vaihtoehto, ei lisäaineita eikä kovia eläinrasvoja.