Mitä synnytykseen mukaan?
Eli mitä olisi hyvä pakata sairaala kassiin? Niin äidille ja vauvalle? Tulossa olisi talvi-vauva että minkälaiset vaatteet vauvalle? Mä oon ihan hukassa! Kuinka aikasin ennen LA kannattaa pakata? Tarvitseeko miehelle ottaa jotain ja saako se jäädä sairaalaan yöksi? Sori oon tyhmä:(
Kommentit (25)
Nyt taas tosi tyhmä kysymys, mutta pitääkö sitä libero laukkua pyytää sairaalasta ja mitä siellä on? -ap- niin ja toi apteekki viesti oli myös multa...
kannattaa tosiaan ostaan kaikenlaisia siteitä, ja paljon. ;) Joillakin jälkivuoto muuttuu nopeasti vain sellaiseksi menkkavuodoksi, joillakin jatkuu runsaanpana. En tiedä onko tämä vain mun kokemus, vain onko tämä tieteellisesti todistettu, mutta jos syö kalaöljyä ja omegavalmisteita, lopeta niiden käyttö jokin aika ennen laskettua aikaa. Minä popsin noita ihan urakalla ja jotenkin tuntui että jälkivuoto oli paljon runsaampaa kuin ekasta jolloin en noita syönyt.
Apteekkiin ehtii toki lapsen syntymän jälkeenkin, mutta kunnon kipulääkkeitä kannattaa löytyä kaapista heti. Lansinohia saat varmaan osastolla sellaiseen pieneen kuppiin niin paljon, että sitä riittää kotonakin pariksi päiväksi, mutta sitä tarvitsee sen jälkeenkin kauan.
Liberolaukkuja on minun mielestäni joskus ollut osaston ulko-oven vieressä, mut omalla kohdallani ne on aina olleet loppu, ja neuvolan terkkari on tuonut sellaisen ekalla kotikäynnillä.
Ps: tuota cuplatonia saa sekä nestemäisen että kapseleina aiuisille. Kannattaa ostaa nestemäistä, niin saa antaa vauvan vatsavaivoihinkin jos niitä on.
typoja, muksut hääräilee tässä ympärillä ja ajatus katkeilee.
Joo täytyy ostaa sitä nestemäistä cuplatonia! Kun mulla olisi ajatuksena just nimenomaan se että hankkisin kaikki tarvittavat jutut hyvissä ajoin ettei sitten ku pääsee kotiin niin tarvitse lähteä pyörimään kauppoihin ja apteekkiin:) vaikka varmasti kyllä pitää kaupassa käydä mutta että suurin osa ois jo tarvikkeista olemassa:) -ap
Paljon pitää kaikkea ottaa:) mut onneks joo mies voi tuoda sitten myöhemmin ne mitä tuntuu kaipaavan. Mulla on onneks puhelimessa netti niin konetta ei tartte mukaan. Onko se jälkivuoto niin runsasta että kannata ostaa mielummin niitä yö-siteitä kun normaaleita? Mitä kaikkea pitää apteekista ostaa? Ainakin siis sitä cuplatonia, nännivoidetta, relatippoja, jotain särkylääkkeitä kotiin?