Soiiko 12 vuotiaan meikata?
tytön kanssa väittely. Tyttö on vielä pieni lapsen näköinen, mutta meikkaa kuin aikuiset.
Kommentit (42)
näyttää lähinnä säälittävältä joten itse en aio antaa sen ikäisen meillä meikata...
opastaa ihonhoidossa ja meikkauksessa.
12 vuotiaana voi meikata, mutta hillitysti.
Mielestäni aloin itsekin meikata joskus 13 vuotiaana..:)
eikö sen ikäinen ole jo 5-6 luokalla. Kun itse olin sen ikäinen niin kyllä meikattiin mutta se oli enemmänki huulikiiltoa ja värikkäitä luomivärejä ja kynsilakkoja mitkä oli in. Ei siis mitään tummia rajauksia, ripsiväriä huulipunaa yms. Ja mihin sitä puuteria tarvitsee jos ei ole vielä iho alkanut kukkimaan.
En tiedä pystytkö vaikuttamaan häneen, mutta voisit vaikka mennä kauppaan hänen kanssaan katsomaan minkälaista meikkiä hän haluaisi ja vaikka ehdottaa jotain kevyempää.
Raskas meikki ei nyt pue juuri ketään, mutta kyllä monella tuonikäisellä jo iho kukkii ja oma ulkonäkö alkaa kiinnostaa. Sitä kutsutaan murrosiäksi. Jos kohtuullinen ehostus (iho kauniiksi, kulmien siistiminen ja vaikkapa kevyt kulmaväri, ripsiväri ja/tai huulikiilto) helpottaa muutoksia käyvän, epävarmuudelle alttiin nuoren oloa, miksi kieltää se? Onko mammoille tärkeämpää se, ettei itse ahdistu lapsen muuttumisesta/aikuistumisesta vai mistä on kyse? Romuttuuko kaikki kasvatusperiaatteet ja arvot, jos opastat lasta puuterin käytössä? Onko hygieniaopeuskin samalla tasolla, eli dödöpurkki ja sidepaketti kylppärin kaappiin niin ei tarvi jutella?
Täällä useampi kommentoi, ettei 12-vuotias vielä saa meikata, yläkoulussa sitten vasta. Kyllä mun esikoiseni oli 12-vuotias yläkouluun siirtyessään... Nuorempi tyttö sitten taas ehti täyttää 12 jo viidennellä.
Meillä nuorempi alkoi vitosen alussa puolisalaa meikata jollain kaverin äidin meikeillä. Päätin, että sitä taistelua on turha käydä, ettei saisi vielä pariin vuoteen käyttää meikkejä (kuten olin alunperin ajatellut - esikoinen ei kiinnostunut meikkaamisesta kuin vasta ysiluokalla). Ostin tytölle ripsarin ja huulikiillon, sen enempää meikkiä ei käytä vielä nyt seiskallakaan. Ei näytä aikuismaiselta, ei pissikseltä, vaan onnelliselta, ikäiseltään nuorelta tytöltä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:17"]Mä meikkaan joka päivä mut laitan vaan meikkivoidetta koska haluan peittää ihoni punaisuuden ja vähäiset näpyt. Oon melkein 13. Jotkut sanoo että puuteri tekee ryppysen ihon jo 20 vuotiaana,onko tuo väite totta?
[/quote]
ei ole totta, ei puuteri iho rypistä
Antaisin 12-vuotiaan jo hieman meikata.
Kouluun saisi laittaa ripsiväriä ja ehkä hieman puuteria ja huulikiiltoa.
Sallisin pienen meikkauksen, ettei asiasta tarvitsisi tapella, eikä lapsi tekisi sitä salaa ennen kouluunlähtöä.
Mutta meikkauksen ehdoton edellytys on se, että opetellaan myös poistamaan ne meikit oikealla tavalla. Hankitaan lapsen iholle sopivat puhdistustuotteet ja rasvat. Tuossa iässä niitä näppylöitäkin alkaa jo tulla, joten onhan niitä kiva saada peittää ja toisaalta ihosta tulee pitää hyvää huolta, varsinkin jos meikkaa.
Oikea meikkaustyyli pitäisi myös opettaa lapselle/nuorelle. Esimerkiksi arkisin voisi käyttää ruskeaa ripsiväri ja diskoissa sitten mustaa. Arkisin ei ehdottomastikaan rajauksia, ja jos on pakko laittaa luomiväriä, niin jotain hyvin vaaleaa.
Eli niin, että arki- ja juhlameikin teko opeteltaisiin kunnolla ja se, mikä ero niillä meikeillä on.
Mä meikkaan joka päivä mut laitan vaan meikkivoidetta koska haluan peittää ihoni punaisuuden ja vähäiset näpyt. Oon melkein 13. Jotkut sanoo että puuteri tekee ryppysen ihon jo 20 vuotiaana,onko tuo väite totta?
Meikkaan ja olen 12 v.
Ei näytä pahalta jos pistää kohtuullisesti meikkiä, eli
•ripsaria
•meikkivoidetta
•valokynää
•puuteria
•huulikiiltoa
Mutta en tosin suosittele mitään hirveitä kajaaleja ja luomivärejä.
Ja jos näyttää vielä ihan "lapselta" ettei murrosikä ole vielä alkanut, niin suosittelen pelkkää ripsaria ja huulikiiltoa..:)
Mä oon 12. Ite en käytä mitää puuterii,meikkivoidetta yms. koska mul on aika hyvä iho muutenkii. Ite käytän vaa ripsarii ja babylipsei. Eli 12-vuotiaille kevyt meikki jos haluu:)
Luulen että sun kaltaiset ihmiset on vaan itte kokenu jotain paskaa asioista nuorena / lapsena ja sitten valittaa kaikesta... 12-vuotiaat meikkaavat OMASTA tahdostaan jos haluavat eikä vanhempien pitäisi estää lasta kasvamatta. Ei ne vanhemmat sitä meikkiä ole ostamassa vaan se nuori joka haluaa ja kokee sen tärkeäksi !
Mun 8v! kummityttöni on näköjään alkanut meikata eikä vanhempansa pidä asiaa minään. Siis tytöllä oli ulkoilemassa oltuamme ripsaria ja luomiväriä + huulikiiltoa. En tod. itse antaisi noin nuoren meikata.
Vierailija kirjoitti:
tytön kanssa väittely. Tyttö on vielä pieni lapsen näköinen, mutta meikkaa kuin aikuiset.
Sanomaatakin on selvää että EI, EHDOTTOMASTI EI !
on aivan liian nuori meikkaamaan, tuon ikäisen kuuluu olla vielä lapsi, ja lapsuuteen ei kuulu meikkaus !
ehkä hieman johonkin juhlan, mut ei joka päivä.
Vanhempien tehtävä on kasvattaaa lapsensa
12-vuotiaan sopii mielestäni meikata,mutta kevyesti.Huulikiilto ja ripsiväri riittävät hyvin,ei tarvitse ihmeempää pakkelia.En tiedä,onko sellaisia enää,mutta kun itse olin 12v,sellaiset kasvoihin laitettavat glitterigeelit(kuin kimalleliimaa,mutta iholle)on kova juttu :D Ja muistaakseni tein mielenkiintoisia tyylikokeiluja,kuten vihreä kimaltava huulikiilto.
Kyllä 12 vuotias ja miksei 8-vuotiaskin vois meikata.
Muokkausta sen verran, että oma 13 vuotias tekee kympillä mulle hyvät kulmat. Nyppii ja toisinaan värjääkin.
Muistakaa että se on vaan meikkiä, se lähtee illalla pois kasvojen pesun yhteydessä :) Itse aloik meikkaamaan juurikin seiskan alussa, ripsaria ja bb-voidett + kevyesti puuteria asettamaan bb-voide. Käykää yhdessä kosmetiikkaostoksilla, ja pyytäkää rohkeesti apua jos ette itse ihonhoidosta tiedä. Youtube on myös täynnä beautyguruja, joiden parissa mä opin meikkaamaan.
Ei se meikki kenestäkään pissistä tee jos tuossa iässä alkaa halutessaan opettelemaan meikkaamista.
Pistäpä oikein joku nätti valokuva siitä 12-vuotiaasta oikein nätiksi meikattuna tänne. Mielestäni olisi ihan hyvä, jos tyttönen osaa jo noin nuorena pistää meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanomaatakin on selvää että EI, EHDOTTOMASTI EI !
on aivan liian nuori meikkaamaan, tuon ikäisen kuuluu olla vielä lapsi, ja lapsuuteen ei kuulu meikkaus !
ehkä hieman johonkin juhlan, mut ei joka päivä.
Vanhempien tehtävä on kasvattaaa lapsensa
Toistan tänän nyt tas mutta silti...
Luulen että sun kaltaiset ihmiset on vaan itte kokenu jotain paskaa asioista nuorena / lapsena ja sitten valittaa kaikesta... 12-vuotiaat meikkaavat OMASTA tahdostaan jos haluavat eikä vanhempien pitäisi estää lasta kasvamatta. Ei ne vanhemmat sitä meikkiä ole ostamassa vaan se nuori joka haluaa ja kokee sen tärkeäksi !
Jonkin kemian tunnin yhteydessä voisi tytöille opettaa meikkaamista jo eka luokalta alkaen :)