Miten teen nimettömän ilmiannon Kelaan?
Vinkkejä?
Olisiko höpöhöpö-sähköpostista, esim. Hotmail, turvallista laittaa viestiä?
Kommentit (58)
ei ilmiantosi saa pariskuntaa palaamaan yhteen virallisesti ja jos molemmilla on maistraatin mukaan oma osoite ei kela pysty millään osoittamaan että pariskunta EI asuisi erossa.
Mutta soita ihmeessä, pistä vaikka sukkahousut päähän niin kukaan ei ääntäsikään tunnista.
Ja jos joku pari tekee lapsia eikä koskaan muuta yhteen, ei kelalla ole mitään valtuuksia pakottaa aikuisia asumaan samassa osoitteessa.
nimettömästi. Käytänkin työttömän päiväni naapurin kotiäidin kyyläämiseen ja ilmoitan jokaisesta mielestäni väärästä tavasta huolehtia lapsista sossuille..
Miksi en tee omalla nimelläni? Koska tämä henkilö on käyttäynyt uhkaavasti.
Useimmat työttömät yksinhuoltajat ovat myös sossun asiakkaina. Maksettavaan rahamäärään vaikuttaa se asuuko parisuhteessa vai ei. (usein asutaan yhdessä vaikka "virallisesti" ollaankin erottu. Näihin perheisiin menee valtavasti veromarkkoja kun elämät maksetaan sitten kahteen osoitteeseen. Mut varmaan kivaa heidän mielestään. Ja kyllä voi soittaa ja pysyä nimettömänä, en suosittele sähköpostia.
Pitäähän se toinen asunto maksaa myös, sähköt ja muut. Ei siinä jää euroja yhtään enempää kuin että sais fattat yhteen osoitteeseen.
aina aiheuttamassa harmia, punomassa juonia ja pettämässä ihmisiä?
ei ilmiantosi saa pariskuntaa palaamaan yhteen virallisesti ja jos molemmilla on maistraatin mukaan oma osoite ei kela pysty millään osoittamaan että pariskunta EI asuisi erossa.
Mutta soita ihmeessä, pistä vaikka sukkahousut päähän niin kukaan ei ääntäsikään tunnista.
Ja jos joku pari tekee lapsia eikä koskaan muuta yhteen, ei kelalla ole mitään valtuuksia pakottaa aikuisia asumaan samassa osoitteessa.
Tukia huijaavan parin pystyy kyllä käräyttämään. Ilmoittaa vaan että asuvat yhdessä edelleen vaikka väittävät muuta. Tällöin yksin asuvan osapuolen tulee todistaa että maksaa vuokraa uuteen osoitteeseensa ja että on virallisesti kirjoilla siellä. Tukia huijaavat loiset kuriin!!!!
ja todistetusti maksaa vuokransa vaikka exänsä luona yöpyykin? Mitäs siihen sanotte?
Ja jos joku pari tekee lapsia eikä koskaan muuta yhteen, ei kelalla ole mitään valtuuksia pakottaa aikuisia asumaan samassa osoitteessa.Tukia huijaavan parin pystyy kyllä käräyttämään. Ilmoittaa vaan että asuvat yhdessä edelleen vaikka väittävät muuta. Tällöin yksin asuvan osapuolen tulee todistaa että maksaa vuokraa uuteen osoitteeseensa ja että on virallisesti kirjoilla siellä. Tukia huijaavat loiset kuriin!!!!
jos maistraatin mukaan asutaan eri osoitteissa,niin ei siihen asiaan kukaan puutu.
Ja minä tämän asian tiedän,koska joku on minusta ilmoituksen tehnyt,miehelläni ei ole edes virallista osoitetta ja kela jätti asian sikseen,koska mies ei maistraatin mukaan luonani asu.
Useimmat työttömät yksinhuoltajat ovat myös sossun asiakkaina. Maksettavaan rahamäärään vaikuttaa se asuuko parisuhteessa vai ei. (usein asutaan yhdessä vaikka "virallisesti" ollaankin erottu. Näihin perheisiin menee valtavasti veromarkkoja kun elämät maksetaan sitten kahteen osoitteeseen. Mut varmaan kivaa heidän mielestään. Ja kyllä voi soittaa ja pysyä nimettömänä, en suosittele sähköpostia.
Pitäähän se toinen asunto maksaa myös, sähköt ja muut. Ei siinä jää euroja yhtään enempää kuin että sais fattat yhteen osoitteeseen.
yhteiskunnan pohjasakka. Hirveä pelko perseessä, että se pimeitä töitä tekevä äijä nyt käräytetään.
HYVÄ AP! Tee se ilmoitus! Itsekin olen käräyttänyt sairaseläkeläisen, jolle kyllä pimeät ( raskaat fyysiset) työt maittoi ihan tuosta vaan, mutta verokortilla ei pystynyt töihin taipumaan. Nyt asiaa puidaan oikeudessa.
Minä en ainakaan suostu elättämään yhtään loista, ja jos kerran näilläkin älähtäneillä mammoilla on asiat kunnossa, niin mitäs te metelöitte? Eihän teillä mitään hätää ole.
Meidän perheestä saa ilmoitella ihan mitä vaan, ei haittaa kun asiat on kunnossa.
enimmäismäärää minkä eronneiksi ilmoittautuneet saavat eron jälkeen olla tekemisissä keskenään eikä Kela edelleenkään voi puuttua ihmisten yksityiselämään määrittelemällä kuinka monta yötä seurustelukumppanin asunnolla saa vuodessa yöpyä.
Jos on oma asunto ja siellä omat tavarat ja posti tulee sinne, saa exän asunnolla hengailla vaikka 24/7 ympäri vuoden.
katsomaan kieroon kun jatkuvasti olet pyytämässä pari tuntia vapaata kesken työpäivän, kun saat juosta sossulassa selvittelemässä perheestänne tehtyjä aiheettomia lastensuojeluilmoituksia.
Mutta jos ei se sua haittaa, niin pistetäänkin tässä ensimmäinen ilmoitus nimettömänä sossuille menemään.
Meillä on tälläinen turhien tukien viidakko, joka ei hyödytä ketään...
Mutta kyllä mua ärsyttää mieheni siskon perhe joka nostaa kaikenmaailman etuuksia ja tekee pimeitä töitä ja elää kuin kroisokset.
Välillä mietin että juuri heidänlaisiinsa minunkin verorahani menevät..
Molemmat nostavat työttömyyskorvausta täytenä vaikka molemmat tekevät 40t/viikko töitä pimeänä.
Ovat asuneet yhdessä jo kaksi vuotta ja vain toinen on kirjoilla asunnossa (toinen vanhempiensa luona) ja saavat näin täyden asumistuen. Silti asunnossa asuu miehen entisestä avioliitosta 3 lastakin joka toinen viikko...
Sossustakin saavat rahaa...
Ja sitten vielä kehuskelevat kaikille kuinka helposti yhteiskunnalta saa rahaa. Eli ei ole tarvinnut edes kytätä heidän elämäänsä kun niin avoimesti sillä kehuskelevat. Ja samaan hengen vetoon selittävät kuinka ei kannata tehdä verokortilla töitä eikä muuttaa virallisesti yhteen kun muuten tulot tippuvat niin paljon...
kotihoidontukea ja työttömyystukea? Eivätkö ne siis kumoa toisiaan?
Eli sitten kun haluan alkaa etsiä töitä oltuani muutaman vuoden kotona lasten kanssa, minulla edelleen juoksee kotihoidon tuki vaikka olen ilmoittautunut työttömäksi?
Käräytä! Teet hyvän teon. Loiseläjät vastuuseen.
voit hakea kotihoidontukea alle 3-vuotiaista. Ja työttömyyskorvauksen määrästä vähennetään kotihoidontuki ja jos maksettavaa jää saat työttömyyskorvausta kotihoidontuen lisäksi.
enimmäismäärää minkä eronneiksi ilmoittautuneet saavat eron jälkeen olla tekemisissä keskenään eikä Kela edelleenkään voi puuttua ihmisten yksityiselämään määrittelemällä kuinka monta yötä seurustelukumppanin asunnolla saa vuodessa yöpyä.
Jos on oma asunto ja siellä omat tavarat ja posti tulee sinne, saa exän asunnolla hengailla vaikka 24/7 ympäri vuoden.
Ei niitä täysiä summia saa kumpaakaan, mutta jos hakee molempia voi kuitenkin vähän enemmän saada. Mulle Kelassa ystävällisesti laskettiin ne mun eduksi.
Mutta mitä sinä ap aiot ilmoittaa?? Kerro jo!!
Ruvetaan kaikki ilmiantamaan toisiamme, meininki kuin Neuvostoliitossa. Kaikki menneisyydestä esiin ja vaikuttamaan tulevaisuuteen. Kuka varasti multa 2 pulloa viime viikolla? Epäilen naapurin uskista, yrittää kiertää veroja prkl. Itse poimin kaljapullon maasta eilen ja palautin. Mitä mä nyt verottajalle ilmoitan? Tulonmenetystä 0,8 senttiä ja voittoa 0,1e. Vittu ne on mun massit, verottajalle mikä verottajalle kuuluu ja mulle kaikki loput!!! Yh-äidit varokaa...