Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran hankkimisesta kysymys!

24.08.2011 |

Mietitään aikuisen koiran hankkimista perheemme. Perheessämme on 10- ja 4v. lapset, joille perheemme kissa ja akvaario ei enää riitä.

Asutaan vuokra-asunnossa, 4 huonetta, isommalla lapsella harrastukset iltaisin, joihin voidaan ottaa koiran mukaan ja ulkoilla sitä sillä välin.

Kertokaa minulle kaikki plussat ja miinukset koiran hankkimisesta!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syynä on vain ''kissa ja akvaario ei riitä'', ellet halua itsellesi lisäduunia?

Jos kissa ja akvaario ei riitä, niin kai lapset kantavat jo niistä vastuun, eli ruokkivat eläimet, siivoavat akvaarion, vaihtavat kissanhiekat jne? (toinen tietysti pieni osaan hommista)

Vierailija
2/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuskatko.. siis tuolta ekan lainauksen perästä jäi pois että älä hanki!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaahan sieltä.

Suosittelen jotain kork. keskikokoista seurakoirarotua. Ei liian suurta, eikä metsästystarkoitukseen jalostettua koiraa.

Koira on perheenjäsen ja tarvitsee aikaa.

Ongelmia tulee helposti, jos jotain tärkeää on jäänyt huomiotta.

Vierailija
4/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vie aikaa ennen kuin oppii tavoillenne, oppiiko?

-vie aikaa

-ja rahaa

-sotkee

+ uusi perheenjäsen

+ piristys

+saa helliä

+ tulee ulkoiltua joka pv

Vierailija
5/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta erilaista koiraa omistaneena ja aktiivisena harrastajana voisin sanoa, että

+Koira on ihana ystävä, lojaali ja hauska

+Jos kaipaa uusia harrastuksia, koirien parissa niitä on vaikka kuinka monta erilaista

+Kunto kohenee lenkeillä

+ Paljon seurallisempi ja aktiivisempi kuin kissa

-Koira kerrostalossa tietää sitä, että ulos on päästävä useasti päivässä ja joskus se on hankalaa. Me viemme n.5 kertaa päivässä.

-Koira on myös ymmärrettävä heti totuttaa yksinoloon, jottei kärsi eroahdistuksesta, joka varmasti saisi naapurit kiroilemaan.

- Koiraa ei voi jättää yli 8 tunniksi yksin, toisin kuin esimerkiksi kissan.

- Koira tarvitsee enemmäm huomiota kuin kissa, leikkimistä ja lenkkeilyä, voi muuten alkaa tylsistyneenä ja ahdistuneena tuhoamaan paikkoja.

- Varmistakaa kun otatte aikuisen koiran, että on tottunut lapsiin ja kissoihin

-Ja muistkaa että mitä isompi koira, sitä pidemmät lenkit ja suuremmat ruokakustannukset!

Vierailija
6/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärän sen että kannan itse vastuuta, samoin kun kissasta ja akvaariosta, sillä niitähän hankin ensisijaisesti itselleni, ne on minun harrastukseni=))

Vierailija
7/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri metsästyskoiran olisi tarkoitus ottaa.... On 4v eikä se ole koskaan ollut metsästämässä.

Lenkkeilyä kaipaan itse, vietetään paljon aikaa metsissä ja kalastelemassa.

Koira on tottunut lapsiin ja kissoihin.

ap

Vierailija
8/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ottaisi aikuista koiraa, en varsinkaan lapsiperheeseen. Jos olette kokeneita koiraihmisiä ja tunnette kodinvaihtajan niin ok, mutta jos tämä on ensimmäinen koiranne / teillä ei ole muuten kauheasti kokemusta niin ei aikuista koiraa!

Koira vie aikaa. Itse lenkitän koiran vain 3 kertaa päivässä (koira nyt 1v), lenkkeihin uppoaa useampi tunti vuorokaudesta. Koiran kanssaon lähdettävä ulos, oli sää mikä tahansa. Mieti aamuja, silloin on tehtävä kunnon lenkki ennen kuin koira jää yksin. Sinänsä olen eri mieltä tuosta, ettei koiraa voi jättää yli 8 tunniksi yksin - suurin osa koiranomistajista käy töissä ja useimmilla se työpäivä on 8h, kun siihen lisää matkat niin se on helposti 9h. Tästä päästäänkin siihen, että kun tulet töistä niin lähdet ensimmäisenä koiran kanssa ulos :)

Koiran on päästävä ulos, olit sitten kuumeessa tai oksennustaudissa :)

Koira saattaa tuhota asuntoa ja tavaroita. Haukkua yksinollessaan. Syödä lasten leluja jne.

Koira vaatii seuraa ja hoitoa. Koira maksaa.

Silti. Koira on uskollinen, turvallinen, aina iloinen. Koiran kanssa lähtee lenkille, metsään, treeneihin. Koiraton talo on vajaavainen talo :)

Kannattaa hankkia lukemiseksi Tuire Kaimion pentuopas (tai pennunomistajan opas, tarkkaa nimeä en muista).

Vierailija
9/10 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt huomasin tuon metsästyskoira tiedon.

Vaikka metsästyskoira ei olisi koskaan ollut metsällä, on se silti rotunsa edustaja niin omimaisuuksien kuin viettiensäkin kanssa.

Seurakoira olisi huomattavasti helpompi.

Vierailija
10/10 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koirat, kun olin 8-14 v. vanha, miehelläni oli rotikat koko hänen elämänsä ennen naimisiin menoa.

Periaatteessa kokemusta ja taitoa löytyy, mutta haluaisin varmistaa kysymällä, jos koiraihmisten vastaukset herättäisivätkin minussa muita ajatuksia.

"Koiraton talo on vajaavainen talo" - perheenä meiltä tuntuu samalta nyt, lapset ja valehtelematta minäkin kaipaamme koiraa syliin.

Kiitos vinkeista ja mielipidesta, koira tulee käymään meillä viikonloppuna, nähdään ekaa kerta ja katsotaan silloin, onko se Meidän koira...