Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks 3. luokka oikeesti vaikea verrattuna 1-2 lk.?

Vierailija
24.08.2011 |

Meillä poika alotti kolmosen ja kamalaa vääntöä läksyjen teko:/ Ylli on vaikeaa ja läksyä tulee 2-3 sivua, äikästä myös hankalia tehtäviä. Pitää ihan erilailla miettiä asioita itse kuin aiemmin. Ennen poika teki läksyt vartissa, nyt menee jopa 2-3 tuntia! Ja minä joudun auttamaan paljon!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjä tulee enemmän, oppiaines on laajempi ja vaatii jo sujuvaa ja ymmärtävää lukutaitoa. Kaikilla kolmosluokan aloittavilla ei ole vielä välttämättä hyvät opiskelutaidot, esim. lukiessaan yllin/yltin kappaletta ei hahmota ydinkohtia. Yritä auttaa niiden opiskelutekniikoiden ja -strategioiden luomisessa. Pyydä apua opettajalta/erityisopettajalta, jos hankaluudet läksyissä jatkuvat. Ei kolmasluokkalaisella kuulu kulua kahta tuntia läksyissä!

t. ope, jonka kuopus aloitti kolmosluokan

Vierailija
2/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolmosella ja nelosella ei ollenkaan.

Ei läksyjä ainakaan liian paljon ole tullut.

Nykyään lapsi ei edes tarvitse apua läksyjen teossa, niinkuin ekalla ja tokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään puhuttiin miehen kanssa, kuinka meillä tyttö, joka on ennen tehnyt läksyt muutamassa minuutissa (hyvin kuitenkin, aina olen tarkastanut), käyttää niihin yli tunninkin!

Äikän tehtävät ovat hyvin erilaisia tokaluokan lopunkin tehtäviin, hänen täytyy aivan selvästi tottua ensin niiden tyyliin.

Paljon on kaikenlaista kokonaisia lauseita vaativia kirjoitustehtäviä, joita ei ole ennen ollut juuri yhtään.

Matikka on onneksi vielä yhtä helppoa kuin ennenkin eikä uutena alkanut ranska ole ainakaan vielä tuntunut vaikealta (no, ei kai se vielä voisikaan...)

Kyllä siis olin varautunut siihen, että tämä kolmonen on erilaista kuin tähän asti, mutta eipä voi ainakaan mistään pehmeästä aloituksesta puhua (tänään oli 4 sivua äikänläksyjä, eikä ollut kyse siitä ettei olisi esim. ehtinyt koulussa tehdä).

Vierailija
4/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojalla oli ongelmana, että kirjoitti vielä hitaasti, ja sai sitten läksyjen lisäksi kotona tehtäväksi myös ne, jotka jäivät tunnilla tekemättä. Huutohan siitä tuli, kun koulutehtävät ei muutenkaan kiinnostaneet. Joulukuussa syntyneenä jäi kertaamaan kolmosluokan ja sen jälkeen koulu on sujunut mainiosti. Nyt jo ymmärtää, että kannattaa keskittyä tunnilla ja tehdä siellä mahdollisimman paljon, niin säästyy ylimääräisiltä kotitehtäviltä.

Vierailija
5/9 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on suurin muutos peruskoulun aikana. Töitä pitää oppia tekemään ripeämmin, jos ei aio käyttää koko päiväänsä tehtävien tekemiseen.

Vierailija
6/9 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin vanhan ketjun ja voin todeta, että on vaikeaa. Esikoisella kehitysvamma ja kuopuksella luetun ymmärtämisen vaikeus. Ympäristöoppi vaihdettiin helpompaan kirjaan. Vahdin kuopuksen läksyjen tekoa ja autan. Enkku ja ymppä tuottaa työtä. Lomilla irroitellaan kyllä kunnolla. Ollaan se ansaittu. Kotiin tilasin enkun kirjan ja siitä riittää iltasatua koko vuodeksi.9v. on vielä lapsi ja opiskelu ei oikein kiinnosta. Minä katson että homma tulee hoidettua. Samoin lapsen kilpaurheilussa vaatimustaso noussut huomattavasti. Tuntuu että unohdetaan, että  kolmasluokkalainen on pieni lapsi.

Vierailija
7/9 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 3lk hyvin molemmilta lapsilta mutta 5lk on on ollut tähän asti vaikein.

Poika on nyt 6lk ja kaikki ihan ok.

Yläkoulu oli tytölle paljon helpompi kuin 5 ja 6-luokka. Nyt tyttö on jo lukiossa.

Vierailija
8/9 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö pärjäsi koulussa paremmin kolmosella kuin ekalla ja tokalla. Kolmonen oli ihan huippuvuosi ja tyttö sai parhaimmat arvosanat ja todistuksen silloin.

Vierailija
9/9 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, verrattavissa melkein kuutoselta yläkouluun siirtymiseen. Tätä olen alusta lähtien painottanut kaikille 3. luokkalaisten vanhemmillekin. Joululta helpottaa, aluksi varmasti suurimmalle osalle työlästä ja hankalaa. 

T: Ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän