Kokemuksia pariterapiasta
Olemme aviokriisissä ja etsimme terapiatukea. Onko kellään kokemuksia niistä, siis yhdessä puolison kanssa? Vaihtoehdot taitavat olla joko yksityinen väestöliittö (125e/kerta) tai julkisella ilmainen perheneuvola tai kirkon ilmainen pariterapia.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse osaa setviä omia ongelmiaan niin ei niitä voi ulkopuolinenkaan oikoa.
Terapiassa ei kukaan sun puolesta ongelmia selvitä, sieltä saa keskustelu- ja pohdinta-apua, välineitä, ajatuksia. Tärkeintä mitä me on opittu on se, että pitää ajatella TUNNETTA. Jos minä sanon jotain, se voi tarkoittaa miehelle jotain ihan muuta kuin luulin.
Eikö tuossa voi sit käyvä niin ettei uskalla sannoo ennää mittään?
Meillä oli jälkeenpäin ajateltuna tosi taitava terapeutti. Hän usein kehui vaatteitamme, kun tulimme vastaanotolle ja kuinka upean näköinen pari olemmekaan. Terapiassa käsiteltiin vaikeitakin aiheita, itkettiin ja huudettiin, mutta lopuksi terapeutti saattoi kääntää tunnelman vaikka toteamalla, että "tuossa lähellä on muuten ihana kahvila, menkää sinne kaakaolle!". Hän ei oikeastaan tarjonnut mitään konkreettista apua tai vinkkejä, kuunteli vain ja välillä ohjasi keskustelua eteenpäin.
Pidettiin miehen kanssa terapeuttia vähän pöhkönä ja ammattitaidottomana, mutta nyt olen varma että hän pelasti parisuhteemme.
Missä te käytte kun on noin edullinen?