Siis oikeastko te kaikki koiranomistajat
olette tehneet koirasta harrastuksen? Mä itse haaveilen myös koirasta, mutta pienestä ja olen ajatellut, että koiralle riittää lenkit ja ihan tavalliset leikkimiset. Meidän kylällä järjestetään koirankoulutusta kerran pari vuodessa ja sekin ihan vain perusopetusta. Jos haluaisi jotain muuta, niin pitää ajaa vähintään 50 kilsaa suuntaansa ja mun mielestä se olis jo aika paljon kerran viikossa saati sitten useammin vuodesta toiseen.
Kommentit (8)
eli ihan kotikoira on meillä, tai pentuhan tuo on vielä.
mutta nauratti kun paikallisessa lehdessä oli juttua koiranomistajista, ja eräs ehkä n. 45-v nainen kertoi kuinka vie koiraa lenkille aamulla 1-2 tuntia, päivällä 2-3 tuntia ja illalla vielä 1-2 tuntia, eli päivittäin n. 5h on lenkillä koiran kanssa. a) ko. nainen ei näyttänyt siltä että lenkkeilee joka päivä 5h b) kenellä tavallisella työssäkäyvällä (lapsiperheessä elävällä) on aikaa joka päivä käyttää koiran ulkoiluttamiseen? Niinpä, ei kenellekään.
Otettiin seurakoira, ja rotu valittiin sen perusteella ensisijaisesti.
Mä suorastaan pidän outoina niitä "koiraihmisiä" jotka hulluna harrastaa koiriensa kanssa. Mun mielestä ne on aina jotenkin outoja, ehkä juuri sen takia että joskus tuntuu että se koira menee lastenkin edelle, eikä ne oikein osaa puhuakaan kun siitä koirasta ja mitä se on nyt saavuttanut ja mitä seuraavaksi ja miten se on sitä ja tätä.
Ekan koiran sain 14 vuotiaana, toisen vuotta myöhemmin.
Joka viikonloppu meni treeneissä, kisoissa tai näyttelyissä. Arkena oli yhtenä iltana tottelevaisuuskoulutus, muina iltoina vapaata treeniä. Kaikki lähistön match showt ja möllitokot koluttiin.
Nyt ikää 35v. Uudet koirat, 3v ja 1v. Käydään näyttelyissä, tyttö kisaa junior handlerissä ja agilityssä, tyttö on myös 4H:n dog sitteri.
Koirat on mulla töissä mukana aamupäivät, iltapäivällä tyttö vie treeneihin.
Ollaan molemmat myös aktiivisesti mukana paikkakuntamme koirakerhossa mm. kilpailuja järjestämässä.
Meidän koirat on erittäin aktiivista rotua, lenkittäminen ei riitä, tarvitaan myös älyllistä väsyttämistä.
Käytiin pari kertaa agilityssä, mutta ei ollut meidän eikä koiran juttu. Käydään koiran kanssa lenkkeilemässä, usein metsissä ja leikitetään koiraa pihalla. Me ollaan paljon kotona (yritys kotona), joten koira on todella vähän yksikseen.
Kun hankkii koiraa ns. kotikoiraksi, kannattaa valita sellainen rotu, joka soveltuu siihen hyvin, ts. ei kaipaa hirveästi virikkeitä ja aktivointia. Meillä on corgi, se tuntuu sopivan hyvin kotikoiraksi. Totta kai se tarvitsee liikuntaa ja virikkeitä, mutta ei valtavasti.
ota koiraa, että en jaksaisi panostaa siihen tarpeeksi. Käsittääkseni melkein kaikki koirat tarvitsevat jotain aivotyötä ja vähänkin "ei-seurakoiramaisemmat" rodut sitten suorastaan jonkun harrastuksen. Rakastan koiria, mutta en halua "harrastaa" koiraa (siis siinäkään mielessä, että työpäivän jälkeen ei voi mitään muuta tehdä kuin olla koiran kanssa) ja eläinten hyvinvointi on minulle todella tärkeää, joten olen päätynyt siihen, että hellin vain hoitokoiria.
eikä ne oikein osaa puhuakaan kun siitä koirasta
Oon itse henkeen ja vereen koiraihminen, mutta jopa mua ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa puhua muusta kuin koirastaan!
ja kyllä mun mielestä jo lenkkeily koiran kanssa on harrastamista! Itsekin harrastan koiran kanssa lenkkeilyä :)