Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla ekaluokkailainen kotona koulun jälkeen yksin? ov

Vierailija
24.08.2011 |

Meillä siis esikoinen aloitti koulun viime viikolla ja iltapäiväkerhopaikkakin oli varattuna koulun tiloista.

Itse olen kuitenkin ollut nyt kotona ensimmäiset kaksi viikkoa pienempien sisarusten kanssa, joten hoidon tarve alkaisi vasta ensi viikolla kun palaan töihin.

Nyt kuitenkin näiden kahden viikon aikana on tullut niin kamalia asioita ilmi tästä kerhosta, että ollaan päätetty ettei poika sinne mene.

Pieni tila johon on ängetty 30-40 lasta, jossa kaikki eivät mahdu kunnolla istumaan syömistä tai läksyjen tekoa vasten.

Ns. "vakituinen" "koulutettu" ohjaaja on vaihtunut nyt kahden viikon aikana kolme kertaa joista viimeisin irtisanoutui toissapäivänä. Ryhmässä on ollut kriisiapulaisena joku vanha mummeli vapaaehtoisena, satunnainen koululta lainattu koulunkäyntiavustaja, joidenkin lasten vanhemmat ja kerhon järjestäjän palkkaama ammattitaidoton pitkä-aikaistyötön.

Toissapäivänä oli lapset pakotettu ulos kaatosateeseen eikä oltu huolehdittu että olisi edes takit päällä!! Kun yksi vanhemmista oli hakemassa lastaan, löytyi lapsi sisävaatteissaan ulkona keinussa istumassa läpimärkänä. Kun äiti meni valittamaan ohjaajalle, tämä tiuskaisi takaisin että "ei kai me voida näitä koko päivää sisälläkään pitää!!"

Rehtori ei ollut tietoinen että ip-kerholaiset ovat ulkona eikä hänellä ollut tullut pieneen mieleenkään että lapset pakotettaisiin kaatosateeseen ilman takkeja!

Kun tilanne selvisi, kävi rehtori itse hakemassa lapset sisälle.

Välipala-tilannetta ei valvota, vaan lapset saavat esim muroihinsa kaataa niin paljon sokeria kuin lystää ja sitten kaikki kiipeilee seinille sokerihumalassa..

Ohjaajat roikkuvat puhelimessa valvamatta lapsia jne..

Tämän kaiken jälkeen olen päättänyt että lapsi EI mene sinne vaan on paremmin turvassa yksin kotona.

Itsellä on onneksi 2-vuorotyö, jossa saa jonkun verran sovittua tunteja. Mies pääsee säännöllisesti kotiin päivittäin klo:16.30.

Naapurissa on luokkakaveri, jonka vanhempi on päivisin kotona ja äitini tulee pojan seuraksi meille 2 x viikossa koulun jälkeen.

Yhteensä siis pojalle jää yksinoloaikaa kolmena päivänä viikossa 1-1,5h päivässä

Miltä teistä kuulostaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä siis pojalle jää yksinoloaikaa kolmena päivänä viikossa 1-1,5h päivässä

Miltä teistä kuulostaa?

Vierailija
2/2 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta kiinni aikalailla. Toinen lapsi halusi jäädä yksin pieneksi hetkeksi vasta tokan lopulla, toinen vähän aikaisemmin. Jos lasta pelottaa tms. niin järjestäisin jonkun muun ratkaisun, vaikka sen kurjan ip-kerhon. Lapsen kannalta voi olla pienempi paha että muroissa on liikaa sokeria kuin että olla kotona yksin jos pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän