Koko elämä yhtä helve...!!
Tämä 4 raskaus ja kaikki päin helvet...! Alussa todettiin diabetes ja nyt vko 33 sokerit ovat korkeita, koska en jaksa pitää minkäännäköistä ruokavaliota. Syön kaikkea paskaa ja ruokaajat ihan mitä sattuu. Maha ei oo toiminu koko raskausaikana kunnolla. Kohdun suu pehmentynyt puolessa välin raskautta ja ollu saikulla siitä asti. Olen neuvolassa kysynyt monta kertaa että mitä niistä sokereista seuraa vauvalle, niin aina vastattu että ei juuri muuta un et vauva voi olla iso. Nyt aloitetaan sokerilääkitys aamulla ja illalla, lääkäri sanoi että tämä on vaarallista vauvalle. En nuku öisin, syön karkkia kun ottaa aivan kaikki asiat päähäN. Vanhempani olivat meillä 2 viikkoa ja tiesivät tilanteen, kantoivat tänne karkkia, pullaa yms.. siti. Mies lupasi kans kattoo et raskaudenaikana meillä ei ole epäterveellistä ruuokaa, mutta eipä oo kattonu. Pelottaa että vauva saa diabeteksen tai jotain muuta. Ottaa niin päähän että tuntuu ettei tällä elmällä ole mitään merkitystä. Vihaan tota miestäkin ja lisäksi pitäis hoitaa 3 muutakin lasta, kuskata kouluun ymt..En aio mennä tänää lapsen vanh iltaan vaan istun kotona tätä vitutusta.
Kommentit (25)
sanoi mulle että yleensä loppuraskaudesta sokerit tuppaavat nousemaan vaikka kuinka tiukkaa dieettiä noudattaisi ja monta yksikköä insuliinia piikittäisi.
Tarkkailet ruokavaliota sen mitä pystyt ja liikut minkä pystyt, turha stressata.
Kaverini veti tiukkaa herkutonta dieettiä raskausajan, mutta lihoi silti 40kg ja sokerit huiteli taivaissa.
Jos herkkua on kaapissa niin mun on mahdoton välttää sitä =(
Mulla dieetti pitää vaihtelevasti... välillä on huonoja jaksoja, esim. kyläreissut on tuskaa. Välillä menee viikkoja paremmin.Silti sokerit ei pysy kurissa... Sain lääkkeet jo 3vko sitten ja kohta varmaan insuliinit.. viikoja vasta 18 =(
että muista lapsista tulee positiivinen palaute pk:sta ja koulusta. Kaikki lapset ovat rauhallisia ja iloisia, tällainen palaute tulee. Sä joka kysyit niin Miks sä olet tehnyt lapsia, olisi kiva tietää? Mitä lapsesi harrastaa? Meillä kaikki lapset harrastaa joukkuelaleja.