Onko muitakin äitejä jotka inhovat imetystä?
Kommentit (4)
imetin tuota toista 9 kk enkä tykännyt ollankaan, ehkä kolme kertaa oli jokin positiivinen tunne.
Minulle oli itsestään selvää, että imetän lastani. Siis raskausaikana. Kun lapsi syntyi, ei imetys onnistunutkaan tuosta vain. Itse asiassa se epäonnistui täysin ja oli yhtä tuskaa minulle sekä lapselle, joka ei saanut masuaan koskaan rinnasta täyteen vaan joutui aina tankkaamaan päälle pullosta. Imuote väärä, huono maidontulo, mahdoton löytää sopivaa imetysasentoa (synnytyskomplikaatioita). Pumppasin lopulta maidot puoli vuotta ja syötin omat maidot pullosta, koska kuitenkin halusin tarjota lapselle parasta mahdollista ravintoa. Eli se 1-2 kk, jonka imetin, oli kamalaa, enkä nauttinut siitä ollenkaan. Koska se ei onnistunut.
Ja vihaan nyt sekä imetystä että niitä, joilla imetys on helppoa ja jotka tulevat sanomaan ei-imettäville, että olette laiskoja/kaikki pystyvät imettämään/tms.
En vain tykännyt. Yhtään. Eikä se ollut edes mitänkään kätevää, kun jatkuvasti rintatulehduksia, tukoksia, nännit verillä, rintakumin keittämistä, rasvaamista, järkyttävää, polttavaa herumiskipua jne.
Mutta vaikka olisi ollut kivutontakin, niin siltikään en olisi tykännyt.
No minä en kyllä inhoa, mutta hyvä kaverini inhoaa, onneksi on olemassa korvikkeet :)