Sopiiko tämä hoitolaukuksi?
Vai miten paljon sitä tavaraa tarvitsee?
http://www.nextdirect.com/fi/en/shopping/women/accessories/11/3?pid=732…
Kommentit (21)
Tarttee pari vaippa, vaihtovaatteet, tuttipullon ja korvikepuskin (jos et imetä) Joku ohut peitto alustaksi. Ei taida ihan tohon mahtua.
Itsekään en ole hoitolaukkua tarvinnut, vaikka neljän lapsen äiti olenkin.
..sopisiko tämä siis 28 vuotiaalle äidille, joka pitää klassisesta tyylistä, mutta haluaisi myös hullutella..
niin ja tarvitsee mukaan sen pari vaippaa ja harson..
:)
ap
vauvan kanssa vaikka päivän reissulle esim. ostoskeskukseen. Tarvitset mukaan 3-4 vaippaa+ vaihto tarvikkeet (alusta, pyyhe/kosteuspyyhkeet), vaihto vaatteet body+housut (pienellä tulee kakka herkästi läpi ja isompi saattaa pissata tai muuten kastaa vaatteensa), ruokapurkkeja/korviketta, ruokailuvälineet (pullo/muki, ruokalappu yms), harsoliina tai paperia on myös hyvä olla mukana. Tuollaiset tuli nyt äkkiä mieleen niin siihen ainakin luulen tuon laukun olevan liian pieni. Hätävara vaipat/ruoat ja muut varmaan sopivat mutta tuskin paljon muuta.
Mutta hoitolaukkuhan voi olla vaikka muovikassi, jos siltä tuntuu. Mulla on autossa mukana isompi käsilaukkau, jotain 40 cm, ja siellä on nuo muiden mainitsemat vaippa, vaihtovaatteet, kosteuspyyhkeet, kertakäyttöalusta, harso. Muuta en ole tarvinnutkaan ja noitakin hyvin harvoin. Siksi en tuota isoa laukkua jaksa kantaa yleensä mukana, vaan mukana kannan pienempää n. 15 cm laukkua, missä on mun oman kukkaron ja puhelimen lisäksi yksi vaippa ja harso. Vielä sinne muutakin mahtuisi, mutta en tosiaan välitä raahata turhaa rojua mukana.
vauvan kanssa vaikka päivän reissulle esim. ostoskeskukseen. Tarvitset mukaan 3-4 vaippaa+ vaihto tarvikkeet (alusta, pyyhe/kosteuspyyhkeet), vaihto vaatteet body+housut (pienellä tulee kakka herkästi läpi ja isompi saattaa pissata tai muuten kastaa vaatteensa), ruokapurkkeja/korviketta, ruokailuvälineet (pullo/muki, ruokalappu yms), harsoliina tai paperia on myös hyvä olla mukana. Tuollaiset tuli nyt äkkiä mieleen niin siihen ainakin luulen tuon laukun olevan liian pieni. Hätävara vaipat/ruoat ja muut varmaan sopivat mutta tuskin paljon muuta.
Tämä ei varsinaisesti liity kysyttyyn asiaan, mutta kuinka usein nykyään tarvitsee vaihtaa vauvan vaippa?Ei kai joka lirauksen jälkeen tarvitse sitä vaihtaa?
Mukaanotettavien vaippojen määrää vaan ihmettelin!
Mitä ihmettä teidän pitää mukaanne saada, jos tuohon ei mahdu? Vaihtotoppahaalari? Ja vauvalle vaihtokumisaappaat, jos sattuisi tarvimaan?
Kyllähän tollaseen mahtuu jo kaikki tarvittava vaikka koko päivän shoppailureissulle. Jos pidempää matkaa tekee, niin silloin yleensä pakataan matkalaukku, ja sinne voi kyllä laittaa niitä vauvan tarvikkeita myös.
Itselläni oli hoitolaukkuna Longchampsin iso musta laukku, toimi oikein hyvin. Nykyään palvelee hyvin myös työlaukkuna kun mahtuu hyvin kannettavakin.
..oisko sulla ehdottaa leikkisää, mutta ajatonta laukkua? Saa olla myös merkkilaukku, kunhan käyttöä olisi tosiaan jälkeenkinpäin..
ap
Kiitos paljon vinkeistä! Näin sitä oppii, kun kuuntelee viisaampiaan.. :)
Oikeasti sinne tarvitsee vain sen pari vaippaa, puhdistuspyyhkeitä harson, ja kevyet vaihtovaatteet (jos vaippa vuotaa). Ja tietysti tuttipullon jos sille on tarvetta. Nuo eivät vie paljoa tilaa.
Minä en rahaa vauvalle ruokia kotoa asti, kun jokaiselta kioskilta saa tarvittaessa ostettua sen purkin ruokaa tai korviketta.
Eli jos ajattelet että myös mies on välillä lapsen kanssa kaksin jossain tai kantaa laukkua kun olette perheenä liikenteessä niin ehkä toinen tylsempi laukku lisäksi?!
lyhyen ostarireissun kamat. Mulle ei riittäisi hoitolaukuksi, itse käytän Brion Weekend Bagia tai hyvin lyhyillä reissuilla Marimekon perusolkalaukkua. Jollekin, joka ihmetteli vaippojen ja muun tavaran määrää mitä joku oli kirjoittanut. Sehän riippuu vauvasta. Mun vauva oksentaa autossa neljä kertaa viidestä. Pitää siis olla aina yhdet vaihtovaatteet menomatkaa ja toiset paluumatkaa varten ja vielä yhdet ylimääräiset, jos tulee ne kakat läpi vaipasta. Ja meidän vauva kakkaa kuutisen kertaa päivässä, joten tuo 3 vaippaa puolen päivän reissulle on ihan minimimäärä.
koon puolesta ok, mutta et paljon epäkäytännöllisempää voisi hankkia!
Sairaalasta saa ilmaisen libero-laukun, se on riittävän kokoinen, kun vauvalla pitää olla vähän enemmän tavaraa mukana kuin vaihtovaippa. Yli 1v lapsen kanssa pärjää tavallisella olkalaukulla, jonne heittää varavaipan muiden tavaroiden sekaan.
Sairaalasta saa ilmaisen libero-laukun, se on riittävän kokoinen, kun vauvalla pitää olla vähän enemmän tavaraa mukana kuin vaihtovaippa.
Jos mun mies lähtee pienten kanssa jonnekkin niin hän tunkee muovipussiin tavarat.
Ei elämästä tarvi tehdä niin vaikeeta:)
Eli jos ajattelet että myös mies on välillä lapsen kanssa kaksin jossain tai kantaa laukkua kun olette perheenä liikenteessä niin ehkä toinen tylsempi laukku lisäksi?!
Nextillä on kyllä ihania vaatteita varsinkin tyttövauvoille! :) ap
T: 19
Mä voin mennä mihin vaan kun laukussa on kaikki kunnossa. Sieltä löytyy alusta, vaippoja, varavaatteet, hattu, tuttipullo, korvike, pari ruokapurkkia, lusikka, ruokalappu, puhdistuspyyhkeitä, pikkupyyhe (pyllyn kuivaukseen/hätätapauksessa mihin vaan sotkuun), Pieniä pakastuspusseja, jotta voin heittää esim. vaipan sinne, jossei roskista ole heti näköpiirissä (esim. joudut vaihtamaan vaipan tien laidalla kunnei huoltoasemaa ole pitkään aikaan tarjolla), käsidesiä esim., mun rahapussi, kännykkä, tutti ja pieni lelu.. ehkä maissinaksujakin...
Toki pärjäähän sitä yhen vaipankin kanssa.. mutta sitten saattaa tulla pattitilanne jossakin...
ollut mitään "hoitolaukkua"
Pidän sellaista käsilaukkua mukana johon mahtuu muutama vaippa, pyyhe ja ehkäpä ruokapurkki.
Yleensä vähän reilummanpuoleinen laukku.
Nyt kun lapset isompia niin käytän vähän pienempää laukkua.
Nyt meillä tosin on jo nuorin 3v:)