Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskusteluavun saanti nuorille tai aikuisille. Laittaisitko nuoresi tai menisitkö

Vierailija
23.08.2011 |

itse saamaan keskusteluapua / säännöllisiä tapaamisia sosiaaliohjaajalle tai sairaanhoitajalle, jos varsinaiseen terapiaan on jonotusaika valtavan pitkä eikä sitä ole nopeasti kunnalla tarjota?

useinhan noilla vastaanotoilla on monen eri koulutuksen ja taustan ihmisiä, esimerkiksi sairaanhoitajia, psykologeja, sosiaaliohjaajia. Onko sinulle tärkeää että henkilö jonka luokse menet ongelman kanssa (esim masennuksen hoito) on psykologi tai psykiatri?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin on minkäänlaista toivoa saada lähetettä psykologille tai terapeutille.

Ja joo, kyllä, lapseni on käynyt juttelemassa näille molemmille, samoin "nepsyohjaajalle" jolla ei taida olla edes sosiaaliohjaajan koulutusta, kunhan jonkun pikakurssin on käynyt, mutta on kiinnostunut, halukas kuuntelemaan ja omaa käytännön kokemusta asioista selviämiseen.

On mun lapsi virallistenkin psykologien ja psykiatrien tutkimuksissa ja hoidoissa ja kuntoutuksissa käynyt, ja toki niistä on hyötyä, mutta monessa tilanteessa tärkeintä ei ole se, kuka kuuntelee ja minkä harjoitteen se siellä sitten teettää, vaan se, että joku kuuntelee juuri nyt, kun tarve on. Heti. Siksi ne matalankynnyksen sosiaaliohjaajat ja kuraattorit ja nepsyneuvojat saavat suositukseni.

Vierailija
2/3 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sosiaaliohjaaja ja haluan suuntautua pitkäaikaiseksi keskusteluneuvojaksi. Mietityttää tietysti kuinka paljon huomiota se ammattinimike saa.

Nuorisopsykiatriselle vastaanotoille kun saapuu ei välttämättä edes kiinnitä huomiota siihen onko se "oma terapeutti" sairaanhoitaja vai terapeutti vai joku muu. Erot löytyvät lähinnä vastuusta ja diagnoosien tekemisestä ja reseptien kirjoittamisesta jne käytännöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka yleensä on lyhytkestoista, kerran tai muutaman tapaamisen mittaista. Pitkäkestoinenkin voi olla hyvä, mutta sellaiseen sitoutuminen vie jo pohjan matalalta kynnykseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan