Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! pelkään et on endometrioosi..vastauksia pliis!

Vierailija
23.08.2011 |

Ekaksi tietysti romanttisesti haaveillen luulin että oon raskaana mut sit totuus tais lyödä kasvoihin..mulla on usein ollut kuukautisten aikana kovat supistuskivut peräsuolessa. aivan kuin joku repis sitä suoraksi! hyi! ja ulostaminen sattuu..mutta muita oireita ei tosin endometrioosiin mun mielestä ole..koska onko niin että jos on tuo tauti..noita supistuskipuja ois muulloinkin? vai onko vain kuukautisten yhteydessä.?jostain luin myös että tihentynyt virtsaamistarve, väsymys ja runsaat kuukautiset on merkki taudista? olen siis tuhoon tuomittu? en halua ikäviin tutkimuksiin..! vihaan kaikkia lääkäreitä! tiedän että kommenttia tulee että lääkäriin mars! mutta pliis.joku jolla kokemusta taudista vois avautua??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai eiko ollut muuta jarkevamapaa tekemista kuin taman aloituksen kirjoittaminen. Onko se edes totta?

Endo pitaa hoitaa, piste. Mene laakariin. Muuten voit ehka joutua sanomaan hyvastit lapsihaaveille.

Endo ei itsekseen katoa.

Endosta karsivilla on jotkut tukiyhdistyssivut, googleta!

Vierailija
2/6 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. Ilman lääkäreitä ja hoitoja en olisi taudista selvinnyt enkä saanut ihania lapsiani. Suosittelen siis lämpimästi lääkärireissua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muukin jolla samoja oireita??? En itse tiedä onko mulla endo, mutta muutakaan diagnoosia en itselleni ole keksinyt. Tosin mulla lapset jo tehty.

Ihan satunnaisesti kuukautisiin liittymättä mulla tulee noita peräsuolikipukohtauksia. Ja ne on järkyttäviä. Kestävät jonkin aikaa, mutta taju meinaa lähteä. Tulee tuskan hiki, oksettaa ja huimaa. Ikävintä siinä on se, että ne tulee aivan varoittamatta milloin vaan missä vaan. Mulla nää ei vaan mitenkään liity kuukautisiin, voi olla useammankin kuukauden väli kivuissa ja sitten parikin kertaa lähekkäin.

Kuukautiset olivat runsaahkot, muttei mitenkään järkyttävät. Nyt ei ole niitäkään pillereiden vuoksi. Missään muualla mulla ei mitään kipuja ole. Mutta kuten muutkin, suosittelen käymäään siellä lääkärissä. Ja kai sitä pitäis itsekin.

Vierailija
4/6 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yleislääkärillä joka kertoi, että kohtuni on taaksepäin kääntynyt ja että oireet voivat johtua siitäkin. Itsekin kuitenkin googletin, että voisi olla endoa.. Tiedä sitten. :/

Vierailija
5/6 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

gyne on alusta asti painostanut hoitoihin, en ole suostunut. Niin kauan kun tämä ei elämää totaalisesti haittaa niin annan olla. Raskaaksi olen tullut joka kerta ensi yrittämällä.

Vierailija
6/6 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettu tähystysleikkauksessa. Mulla on noita samoja oireita lähinnä kuukaustisten aikana. Endoakin on montaa astetta, joillain pahempi, joillan helpompi. Toisilla on oireita vain menkkojen aikana ja toisilla jatkuvasti.

Yks aika hyvä tunnistusoire on tärinäkipu. Eli sattuuko jos rytkytät esim. pyörällä kuoppaisella tiellä? Tai autolla. Sattuuko kun käyt istumaan tai nouset ylös? Siis kun lasket tai nostat painosi takamukselta.

Lääkäriin kannattaa mennä, mutta endon toteaminen on aika hankalaa. Minullakin oli oireita vuosia, mutta kukaan lääkäri ei edes epäillyt endoa. Se paljastui vasta kystaleikkauksen yhteydessä.