Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni ikäero-muiden mielipiteet huolettaa!

Vierailija
22.08.2011 |

Meille on tulossa lapsille ikäeroa vain 1v ja 3 kk. Miehen äidille kerroimme tänään ja hän kysyi oliko suunniteltu.. Sitten kommentoi että on tuo esikoinen silloin vielä aika pieni, niinkuin onkin, mutta näin nyt vain on. Periaatteessa kai oli asian kanssa ihan ok. Tiesi, että se toinen lapsi kyllä tulee jossain vaiheessa meillekin.

Ja kyllä, lapselle annettiin lupa tulla ja tärppäsi heti. Esikoista teimmekin yli vuoden (keskenmenoineen kaikkineen, ennenkuin onnistui). Mulla lisäksi jo ikää yli 30.

Olen itsekin hieman vielä kauhuissani pienestä ikäerosta, etenkin kun esikoisen vauva-aika ei ollut maailman helpoin. Ehkä pelkään, että toisen kanssa on yhtä hankalaa, vaikka voihan se olla helppoakin?? Parempi kun varautuu pahimpaan...

Pelkään mitä kaikkia reaktioita saamme, kysyvätkö kaikki ihmiset että oliko vahinko/suunniteltu. Ja ihan suoriakin kommentteja "ootte hulluja!!!"

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tehneet abortin kun lapsi tulossa liian pienellä ikäerolla

Vierailija
2/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kokemuksella sanoisin, että mitä pienempi ikäero, sen parempi. Toki ensimmäiset 1,5 vuotta on raskasta ja haastavaa, mutta sitten helpottaa. Ovat toistensa parhaat tappelu- ja leikkikaverit, koskaan eivät tunne oloaan yksinäiseksi kun matkoillakin on samanikäistä seuraa. Omani ainakin kaipaavat toisiaan jo tunnin erossa olon jälkeen. Nauravat keskenään enemmän ja hersyvämmin kuin äidin, isän tai kenenkään muun kanssa. On ollut ilo seurata heidän kasvuaan, vaikka pieniä siis ovat edelleen.

Yritä jättää muiden kommentit omaan arvoonsa. Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi olla kaikille mieliksi. Meillä on 2 lasta pienellä ikäerolla ja kolmas tuli 7 vuoden jälkeen.

Nyt kuulemma pitää tehdä kolmannelle kaveri, ettei se ole yksinäinen. Rasittavaa!

Vierailija
4/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 7kk ja kaverini on aivan poikki :( Jos yritän auttaa sanomalla, että voin ottaa hänen lapsensa meille hoitoon melkein milloin vain, niin kaveri suuttuu - räyhää, että kuvittelenko minä, että hän ei muka pysty hoitamaan omia lapsiaan?!

Mutta itse te koette ja mietitte sen jakamisenne, en voi auttaa omien kokemusteni perusteella.

Vierailija
5/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina surettaa nämä kovin pienet ikäerot. Ei sen takia, että äidillä tai isällä olisi vaikeaa mutta sen vuoksi että siitä esikoisesta tulee niin kovin kovin nopeasti se iso lapsi. Vaikka kuinka vanhemmat yrittävät nähdä että vanhempikin lapsi on pieni niin todella helposti ja yleensä käy niin että hieman isommalta (ja oikeasti vielä niin kovin pieneltä!) lapselta vaaditaan jo "ison pojan/tytön" käytöstä koska hän on se isompi lapsi.

Eli ihan hirveästi toivoisin että juuri te ap osaisitte miehenne kanssa vanhempina nähdä kuinka kovin pieni se teidän esikoisennekin on. Antakaa hänen olla pikkulapsi - melkein vielä vauva - senkin jälkeen kun pikkusisko/-veli syntyy! Se teidän esikoinen on vielä pikkulapsi vuosikausia ja antakaa hänen olla sellainen ilman pakkoa muuttua yhtäkkiä ilman omaa syytä isoksi ja fiksuksi, kiltiksi ja taitavaksi isosiskoksi/-veljeksi, jonka tehtävä on olla helppo tapaus vanhemmilleen, kun näiden aika menee pikkusisaruksessa.

Vierailija
6/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1 v 2 kk kahden vanhemman lapsen väliä ja se on ihan erinomainen juttu. Kolmanteen onkin sitten yli 2 v ja se tuntuu paljolta...

Vierailija
7/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 alle kouluikästä ollut joskus ja kyllä jokanen on oma pieni itsensä! Ei lapsi osaa asiaa vaikka häneltä vaatii. Lapsi oppii omaan vauhtiin.

Mene johonkin viisastelemaan, ei jaksa tollasta sokeaa lokerointia, puhut ihmisistä. Miten ihmeessä sulla on pokkaa selittää miten MINÄ, sinulle täysin tuntematon lapsiani kasvatan ja kohtelen? Vaan koska me ollaan TAHDOTTU saada jokainen lapsi tähän perheeseen näin kun on tahdottu.

Vierailija
8/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 alle kouluikästä ollut joskus ja kyllä jokanen on oma pieni itsensä! Ei lapsi osaa asiaa vaikka häneltä vaatii. Lapsi oppii omaan vauhtiin. Mene johonkin viisastelemaan, ei jaksa tollasta sokeaa lokerointia, puhut ihmisistä. Miten ihmeessä sulla on pokkaa selittää miten MINÄ, sinulle täysin tuntematon lapsiani kasvatan ja kohtelen? Vaan koska me ollaan TAHDOTTU saada jokainen lapsi tähän perheeseen näin kun on tahdottu.

???

Ei musta ainakaan toi viesti ollut suhun suunnattu vaan siihen että usein käy näin. Ja se on musta ihan vissi juttu.

Vierailija
9/9 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 alle kouluikästä ollut joskus ja kyllä jokanen on oma pieni itsensä! Ei lapsi osaa asiaa vaikka häneltä vaatii. Lapsi oppii omaan vauhtiin. Mene johonkin viisastelemaan, ei jaksa tollasta sokeaa lokerointia, puhut ihmisistä. Miten ihmeessä sulla on pokkaa selittää miten MINÄ, sinulle täysin tuntematon lapsiani kasvatan ja kohtelen? Vaan koska me ollaan TAHDOTTU saada jokainen lapsi tähän perheeseen näin kun on tahdottu.

??? Ei musta ainakaan toi viesti ollut suhun suunnattu vaan siihen että usein käy näin. Ja se on musta ihan vissi juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme