Menettekö aina lastenne vanhempainiltoihin?
Siis niihin joihin tulee koko koulu? Rehtori puhuu ensin koko porukalla lähinnä koulukuljetuksista ja sen jälkeen kokoonnutaan omien lasten luokkiin ja opettaja puhuu siellä n. vartin verran.
Kommentit (27)
Toki sitä joutuu vähän järjestelemään, että edes jompikumpi vanhemmista pääsisi paikalle, mutta ainakin tähän mennessä on onnistuttu.
ja pölistään yhteisistä asioista. Vanhemmat eivät voi vaikuttaa päivän pituuteen tai muutenkaan siihen. Luokassa opettaja lähinnä esittelee itsensä, kertoo missä mennään ja mitä opettaa lapsille seuraavaksi eikä tietoakaan mistään retkistä yms. tässä vaiheessa.
Taitaa olla aika erilaisia kouluja ympäri Suomea.
Jos en jostain syystä pääse, mies menee.
En kyllä muista, milloin olen viimeksi ollut, vuosia sitten kuitenkin. Esikoinen aloitti koulun 16 vuotta sitten ja kuopus on nyt kolmannella.
ja jos en pääse, niin harmittaa kovasti.
Nyt jo neljäs koululainen perheessä, ja kaikki vanh.illat aion jatkossakin kiertää :)
Tällä erää kolme koululaista talossa, lisäksi olen itse opettaja eli melkoisen tuttua tekstiä siellä kuulee, mutta kuten tuolla joku jo aiemmin kirjoitti, vanhmpainiltaan meno on merkki lapselle siitä, että vanhempi on kiinnostunut hänen koulunkäynnistään ja arvostaa sitä ja koulua.
kuinka ne kustannetaan, minne mennään,
onko ilta vai aamu painotteinen päivä koulussa, vanhempainryhmän perustamiseen, siinä nyt muutamia esimerkkejä. Meillä vanhempainillat ovat aina omissa luokissa. Paitsi tänä vuonna rehtori puhuu hetken alussa, kun on vasta aloittanut hommansa tuossa koulussa.