Huutonetin myyjille vinkkejä!!!
Kun alkoi taas ärsyttää... Siis
-selvästi otsikkoon, mitä myyt
-sellaiset adjektiivit kuin "ihana, mahtava, upea" yms. ovat täysin turhia
-huonekaluissa Wanha yms. ovat inhokkisanoja
-kaikki sydämet ja "pakko katsoa" yms. otsikossa ovat turhia
-vaatteista koko otsikkoon
-huonekaluista tms. isommista esineistä myös sijaintipaikka otsikkoon, jos vain noudettavissa
-postikulut jo valmiiksi - ei "kysy myyjältä"
-turhanpäiväinen lässytys on turhanpäiväistä (tästä ihku vaatepaketti söpölle pikkuprinsessalle kun meidän nöpöliini kasvoikin niin nopeasti)
Kommentit (20)
-paikkakunta jo otsikkoon näkyviin, kun on kyseessä suuri tuote, esim. jääkaappi tai vastaava
että ne "ihgut!!!!!!, enkelin kuvalla tms." varustetut paketit saavat järjettömästi huutoja.
Olen myynyt vastaavanlaisia paketteja "normiotsikolla", jossa asiallisesti otsikossa mitä, missä koossa jne. ja kuvaksi vaatteen kuvan - mutta jostain syystä ei huutoja ole tullut/tai tullut vain muutama. Ja siis vaatteet olleet todella laadukkaita, jokaisesta kuva ja selostus. Laitoin sitten seuraavaan ne "lässytykset", joita itse inhoan ja dadaa - huutoja tuli valtavasti.
Varsinkin koko otsikkoon ettei s- kokoisen tarvitse turhaan klikata ilmoituksia joissa myydäänkin vaatteita kokoa XL.
Olisi myös kiva jos myyjä hallitsisi edes alkeellisesti vaatekappaleiden nimet; hame ei ole mekko eikä toisinpäin.
Myös materiaalituntemus olis jees, otsikon villapaita onkin loppujen lopuksi puuvillaa..
Monta kertaa huuto on jäänyt tekemättä ylisanojen takia
Olen ilmoittanut tuotteen toimituskulut sillä tavalla, jolla aion sen toimittaa eli postitse. ne ovat toimituskulut, eivät postikulut. Jos mielestäsi tuotteen voi lähettää halvemmalla, se sopii kyllä minulle, mutta toimituskulut eivät siitä muutu, että postimerkissä on pienempi arvo.
Tuotteissani ei ole mahdollisuutta noutoon. Älä siis soita ja kerro, koska olet tulossa tuotetta noutamaan. Se ei onnistu.
Jos ostat monta tuotetta, et saa alennusta. Vaikka se toinen kiva myyjä aina antaa osan ostoksista ilmaiseksi, minä en niin tee.
LÄhetän tuotteen vasta sitten, kun suoritus näkyy tilillä. En lähetä yhtään sen aikaisemmin, vaikka miten olisi lapsesi syntymäpäivä tai sinulla varattuna matka, jota ennen tuotetta ehdottomasti tarvitset.
Ja annan negatiivisen palautteen, jos et maksa tuotetta. Mikään selitys ai auta. Olen kuullut jo ne kaikki sairaasta lapsesta miehen työtapaturmaan. Sinä huusit ja huudollasi lupasit noudattaa sääntöjä. Jos nyt ei ole rahaa maksaa, niin voi voi ja negaa pukkaa.
etten vain erehdy sinulta ostamaan. Ostajana nimittäin haluan maksaa vain todelliset toimituskulut (joko postitse tai matkahuollon kautta, siis postikulut tai matkahuollon kulut, näin ilmoitettuna voisi olla huutiksessa vähän hankalaa, ja kaltaisesi ovat löytäneet tästä porsaanreiän). En maksa pakkauskuluja. Puolestani tuote voidaan pakata vaikka muovikassiin. Jos ostan särkyvää/ kalliimpaa tai jotain suurempaa haluan tulla noutamaan tuotteen. Jos se ei myyjälle käy, niin ostamatta jää.
TOKI oletan että tällaiset hankalat myyjät kertovat omituiset ehtonsa, niin tiedän olla huutamatta, eikä ongelmia tule.
Sitävastoin en kyllä tinkaa myyntihinnasta, tuotteen hinta onse mitä huusin, ja maksu
tulee suorittaa huudon loputtua, lähipäivien aikana.
minä ainakin haluan nähdä kuvan tai mahdollisesti jopa useampia tuotteesta, en mitää netistä kopsattua kuvaa tuotteen omilta merkkisivustoilta.
Toinen mikä ärsyttää jos etsin tietyllä sana haulla tuotetta, esim. emmaljunga loppu päästä tulee tuotteita mitkä eivät liity mitenkään emmaljungaan, tyyliin kynttilä, t2h untuva lämpöpussi, polkupyörä, kestovaippa jnejne.
Vahvistaa minulle huutiksessa viime aikoina paljon niin myyjänä kuin ostajana pyörineenä syntyneen mielikuvan: Huutiksessa on karkeasti jakaen kahdenlaisia tyyppejä niin ostajina ja myyjinä. "Erittäin asialliset" ovat todennäköisesti hieman korkeammin koulutettuja ja keski-ikäisiä (henkisesti ainakin) ja haluavat pitäytyä tiukasti faktoissa. Kaikki ylimääräinen tarinointi, kohteiden kuvitus (muut kuin tuotteiden kuvat yms.) ja minkäänlainen epätäsmällisyys suututtavat. Sitten on näitä "Ihqun ylisöpö" -tyyppejä, jotka myyjänä viljelevät Hello Kitty -kuvia ja ylisanoja (joskus myös kirjoitusvirheitä), eivätkä aina ole ihan pilkun päälle jämptejä.
Molempien tyyppien kanssa olen tehnyt hyviä kauppoja, joten yritän omat ilmoitukseni sovitella siihen välille.
Laittakaa ne tavarat oikeisiin osastoihin.
2 toppia ei ole mikään vaatepaketti, eikä siten kuulu vaatepaketit osastolle.
itse ilmoitusta pidempi hakusanalista myöskin turha. Ihan liikaa näkee sitä, että johonkin halpis matkarattaisiin on liitetty hakusanaksi esim. Emmaljunga, Brio jne. Jos joku etsii kyseisiä vaunuja, ei häntä kiinnosta halpikset.
Ei näitä: Saatan sulkea kohteen aiemmin, huuda siis heti. Laittakaa sellainen myyntiaika, joka pitää.
Reilusti se lähtöhinta, jolla olet valmis myymän todelliselle ostajalle.
Laittakaa ne tavarat oikeisiin osastoihin. 2 toppia ei ole mikään vaatepaketti, eikä siten kuulu vaatepaketit osastolle. itse ilmoitusta pidempi hakusanalista myöskin turha. Ihan liikaa näkee sitä, että johonkin halpis matkarattaisiin on liitetty hakusanaksi esim. Emmaljunga, Brio jne. Jos joku etsii kyseisiä vaunuja, ei häntä kiinnosta halpikset. Ei näitä: Saatan sulkea kohteen aiemmin, huuda siis heti. Laittakaa sellainen myyntiaika, joka pitää.
Jos ainuttakaan huutoa ei ole, kohteen voi varsin hyvin sulkea kesken kaiken ja myydä tavaran muita teitä. Minulle tärkeintä on päästä roinasta eroon, ei kytätä, josko joku ehkä sitä huutaa.
Ei mitään koiran, kissan, enkelin tms kuvaa! näitä en lähde edes selaamaan.
Reilusti se lähtöhinta, jolla olet valmis myymän todelliselle ostajalle.
Varsinkaan jos on myös osta heti -hinta, sitä käytän itse mieluiten (siis ostajana).
jos otsikko on tyyliin "paita", ei ole kuvaa ja tekstissä vaan tieto "Siisti punainen tyttöjen paita. Kuvia ja lisätietoja saa pyydettäessä :)"
Siis näitäkin oikeasti näkee!
Nuo lukuisat huutomerkit on ihan turhia, asia tulee kyllä selväksi yhdelläkin!!!!!!!!!!! vai mitä?
että huutiksen säännöt ja hyvät tavat koskevat vain ostajia eikä myyjiä.
Nuo lukuisat huutomerkit on ihan turhia, asia tulee kyllä selväksi yhdelläkin!!!!!!!!!!! vai mitä?
ja vielä; laittakaa huonekaluihin mitat, ja onko kyseessä joku lastulevyviritelmä vai oikeaa puuta
ap
Ei kiinnosta. Jos tuote on mitä haluan ja hinta kohdallaan ei kiinnosta niin taivaan vertaa miksi joku myy.
Lisäksi tosiaan kaikki mitat kannattaa laittaa huonekaluista ja vaatteista koon lisäksi muut olennaiset mitat, kuten mekon pituus olalta helmaan asti jne.
Kaikkein pahimpia ovat sellaiset ilmoitukset, että laitan kuvan myöhemmin, eikä sitä kuvaa ikinä laiteta. Miten voi ostaa tuotteen ilman kuvaa?
Kun alkoi taas ärsyttää... Siis
-selvästi otsikkoon, mitä myyt
-sellaiset adjektiivit kuin "ihana, mahtava, upea" yms. ovat täysin turhia
-huonekaluissa Wanha yms. ovat inhokkisanoja -kaikki sydämet ja "pakko katsoa" yms. otsikossa ovat turhia
-vaatteista koko otsikkoon
-huonekaluista tms. isommista esineistä myös sijaintipaikka otsikkoon, jos vain noudettavissa
-postikulut jo valmiiksi
- ei "kysy myyjältä"
-turhanpäiväinen lässytys on turhanpäiväistä (tästä ihku vaatepaketti söpölle pikkuprinsessalle kun meidän nöpöliini kasvoikin niin nopeasti)
toimituskulut ovat ne ilmoitetut, jollei toisin mainita. En jaksa alkaa palauttelemaan paria euroa, joten älä jaksa vängätä!
Olen ilmoittanut tuotteen toimituskulut sillä tavalla, jolla aion sen toimittaa eli postitse. ne ovat toimituskulut, eivät postikulut. Jos mielestäsi tuotteen voi lähettää halvemmalla, se sopii kyllä minulle, mutta toimituskulut eivät siitä muutu, että postimerkissä on pienempi arvo.
Tuotteissani ei ole mahdollisuutta noutoon. Älä siis soita ja kerro, koska olet tulossa tuotetta noutamaan. Se ei onnistu.
Jos ostat monta tuotetta, et saa alennusta. Vaikka se toinen kiva myyjä aina antaa osan ostoksista ilmaiseksi, minä en niin tee.
LÄhetän tuotteen vasta sitten, kun suoritus näkyy tilillä. En lähetä yhtään sen aikaisemmin, vaikka miten olisi lapsesi syntymäpäivä tai sinulla varattuna matka, jota ennen tuotetta ehdottomasti tarvitset.
Ja annan negatiivisen palautteen, jos et maksa tuotetta. Mikään selitys ai auta. Olen kuullut jo ne kaikki sairaasta lapsesta miehen työtapaturmaan. Sinä huusit ja huudollasi lupasit noudattaa sääntöjä. Jos nyt ei ole rahaa maksaa, niin voi voi ja negaa pukkaa.
..ei ole tuollaisia ongelmia onneksi. Itseäni kiinnostaa huutokauppa lähinnä kilpailuhenkisyyden takia, ja sen vuoksi senttihuutokaupat enemmän oma juttu kuin huuto.net
Tuolla http://nettihuutokauppa.info/ on esittelyssä pari kansainvälistä senttihuutokauppaa, joissa kaupanteko onnistuu myös suomenkielellä.