Opin taas ettei mihinkään voi luottaa.
Tuo ihana, paljon puhuttu hoitotakuu on kusetusta! itse olen odottanut erästä viikkoa kuin kuuta nousevaa kun silloin piti olla toimenpiteeni/leikkaus... kuinkas sitten kävikään, kuukaudella eteenpäin!
Lievästi sanottuna pikkaisen v*taa.
Olisi mukava tietää miksi hoitotakuu sitten on jos sitä ei tarvitse noudattaa. Teen kyllä valituksen kunhan saan tietää kenelle.
Kommentit (5)
nyt vaan voi siirtää ajan 1kk:n päähän. Mä en tajua :/ kun vaiva sellainen että työterveys sanoi että se invalidisoi ja haittaa ihan tavallista elämää.
kun kysyin asiasta, soitin sairaalaan, sanottiin tökerösti että mene päivystykseen!
Mä en jätä tätä tähän
Suomi on nykyään ihan syvältä niin vanhustenhuollossa, koulutuksessa kuin terveydenhuollossa.
että olemme EU:n takapajula vanhustenhuollossa, ja terveydenhuollossa.
että kun lääkäri ei tee mitään diagnooseja, ei tule jonojakaan eikä ongelmia hoitotakuun kanssa.
Jos haluaa hoitoa, vaikkapa lapsen korvatulehdukseen, niin sitten pitää mennä yksityiselle. Ihan mahtava systeemi.
Meidän esikoisella ei ollut korvatulehdusta (tai muutakaan vikaa korvassa) vaikka kuulonalenema oli 30 dB. Kuulotestejä kyllä tehtiin monia, ja aina kun tuli huonot tulokset niin käskettiin tarkistaa kuulo parin viikon päästä uudestaan. Joo, sillähän se liimakorva paranee kun oikein monta kertaa testataan kuuloa :/
Jostain kumman syystä lapsen kuulo muuttui normaaliksi heti sen jälkeen kun käytiin yksityissairaalassa korvien putkituksessa.
Varmaan oli kyse silkasta taikuudesta ;)
Olen itse käynyt tammikuussa lääkärissä ja sain lähetteen ortopedille -jonne pääsin 6kk:n kuluttua (aivan oikein meni, taiteen sääntöjen mukaan). Sain siltä määräyksen 2-kiireellisyysluokan leikkaukseen joka on tulossa syyskuun lopussa (jälleen kerran aivan taiteen mukaan, 2-3kk olisi tuossa kiireellisyysluokassa aikaa järjestää toimenpide).
Jos ei olisi ollut "kiire" ollenkaan, olisin voinut joutua odottamaan ortopedin jälkeen jällleen uudet 6kk seuraavaa lääkäriaikaa.
Tällaista on elo vain meillä, joilla ei ole rahaa yksityiseen lääkäriin. Eläköön ameriikan malli.