Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3,5v vieläkö tarvii rattaita?

Vierailija
22.08.2011 |

Vieläkö 3,5v tarvii rattaita milloinkaan? Vievät aika lailla tilaa ja en muista milloin olisi rattaissa työnnelty, mutta mitä tilanteita ns. voi tulla jotta rattaat kannattaisi edelleen säilyttää?

Mahdollista etelänmatkaa varten meillä on superläjään menevät sateenvarjo rattaa tms, mutta niillä ei kyllä voi työntää ollenkaan lumessa tms.

Päiväkoti on kävelymatkan päässä. Muutoin pyöräillään (kyydissä/apupyörillä) tai mennään autolla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se tietysti on, että jos minä haluan kävellä 6 km kaupunkiin ja vielä kaupunkireissun jälkeen takaisin kotiin, niin se on aivan mahdotonta laiskuutta kun ei lapsia pistä kävelemään samaa matkaa. Jokainen reipas ja kunnon äiti menee senkin matkan autolla. Sillä tavalla lapsetkin oppivat liikkumaan reippaasti :)

Haha, juuri näin :)

Vierailija
22/22 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksipä meilläkin on se Manduca. Koiria ei toki ole, mutta jo ihan lähimpään leikkipuistoon on se kolme kilometriä suuntaansa. Sinne 3 v kävelee hyvin, telmii aikansa ja tulee yleensä kyytiin noin puolessavälissä kotimatkaa. Vähänkö olisi turhaa raahata mukana rattaita se 4,5 kilometriäkin jolloin niitä ei tarvitse mihinkään. Tai silloin varmaan vaan tökkäisin sen lapsen niihin, jolloin saisi vähemmän liikuntaa eikä olisi ihmekään jos ei jaksaisi kävellä kun ei ole siihen tottunut. Pyörällä jos mennään, niin päästää helposti kauemmaskin puistoilemaan, silloin matkaa kahdeksan kilometriä. Tytöllä on käytössä yhä viime kesänä hankittu M koon Puky ja sillä pääsee.

Mä en ymmärrä, miksi se nyt on niin paljon hienompaa ja parempaa käyttää sitä Manducaa kuin rattaita. Meillä on käytetty molempia 3-vuotiaan kanssa, Manducaa esimerkiksi hiihtäessä kun ladulla olisi pikkasen hankala niitä rattaita lykkiä ja kävelylenkeillä sitten rattaita. Usein lapsi käveleekin pitkät ensin itse, en ole kokenut hankalana tyhjien rattaiden työntelyä, tavaratilaan kun menee ne hiekkalelut tai kauppaostoksetkin kyytiin. Lapsi myös pyöräilee itse ja pyöräillään lapsi turvaistuimessakin, milloin mitenkin.

Ap:n tilanteesa rattaat varmaan saa lainaan jos akuutti tarve iskee, mutta meillä tosiaan sen verran pitkiä reissuja vielä kävellään, että ei pärjättäisi ilman.

... jos sitä ei sellaiseksi koe. Enkä minäkään sitä koe heinommaksi, meille vain huomattavasti kätevämmäksi. Ja jos ap:llä on noin vähän ollut tarvetta rattaille tähänkään asti, niin uskallan kyllä suositella niiden myymistä pois ja niiden harvojen tilanteiden varalla, jolloin lapsi ei ehkä jaksaisikaan kävellä, voi hankkia vaikka kantorepun sitten. Se nyt vaan on helpompi pitää laukussa/ takakontissa mukana varmuuden vuoksi kuin rattaat, joiden arvokin vain laskee jos niitä turhan panttina hilloaa.

en nyt kyllä taas keksi miksi tässäkin piti nähdä jotain arvoasetelmia ihan väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi