Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keppari-harrastajien äitejä/isiä paikalla? Kysyttävää olisi :)

Vierailija
22.08.2011 |

Keksin viimehetkillä innostavan aiheen esseeseen joka mun täytyy kirjoittaa leluista. Aihe on kepparit eli keppihevoset, ja se miten ne elävät uutta aikaansa netissä erilaisten yhteisöjen (kepparitallien yms) kautta. Teen nyt tässä epävirallista pienimuotoista tutkimusta tai tiedonhakua, joten jos lapsesi on keppari-harrastaja, vastaisitko muutamaan kysymykseen jos sinulla on aikaa

1. Minkä ikäinen lapsesi on?

2.Kuinka kauan keppari-innostus on jatkunut?

3.Mitä kaikkea lapsen harrastukseen kuuluu (keppareiden itsetekeminen, nettitallin ylläpito, yms?)

4. Kuinka paljon rahaa lapsesi on käyttänyt harrastukseen?

5. Oletko itse (tai toinen vanhempi) osallistunut lapsesi harrastukseen jotenkin (hevosten tekeminen, tallin rakentaminen?)

6. Onko lapsesi kaverit innostuneita keppareista?

7. Muita huomioita, omia mielipiteitä, vapaa sana

Kiitos jos jaksoit vastata, saatan esittää lisäkysymyksiä jos sellaisia tulee mieleen :)

Ja hox, vastauksia toivon myös sellaisilta vanhemmilta joiden keppariharrastus on pienimuotoisempaa mutta kuitenkin innostunutta, ei tarvitse olla aktiivinen nettiyhteisöissä

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl mä teille kepparit näytän ;)

Vierailija
22/42 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lapsilla ei pitäisi olla mitään asiaa av:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kysymyksiin itse.

1. 8v

2. 5-6??

3. Talli, ratsastus, ruokinta, varusteiden yms. teko, keppariblogien luku... Ja tietenkin itse kepparit!

4. No aika vähän, ehken ollenkaan

5. yleensä äiti tai isosisko auttaa keppareiden ja varusteiden teossa, joskus myös iskä.Paljon muussa ei tarvitse auttaa...

6. Aika moni kaveri, useilla on myös oma kepparitalli

7. Suosittelen! Välillä voi sattua, lähinnä oman kompuroinnin takia. Kepparit ovat hyvä HARRASTUS* sellaiselle, jolla ei ole varaa ratsastunteihin, omaan hevoseen tai ratsastusleirehin yms. Sopii myös oikeita hevosia harrastaville, esim minä harrastan sekä keppareita että hevosia.

* Kepparit voivat olla leikki, mutta se on myös HARRASTUS.*

Vierailija
24/42 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei haittaa että vastaan nyt itse;3

1.Olen 11 kohta 12w:3

2.Kohta olen 1 vuoden mennyt kepruilla:3

3.Kepruja itse tehnyt.ja estetolpat ym:3

4.Ehkä 40-50 e..mutta jos myy niin niistä tulee takaisin:3

5.Kaikki itse olen tehnyt:)

6.Melkein kaikki

Vierailija
25/42 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. 13 v

2. Keppari-ikä on ollut meillä kiivaimmillaan 10-12 vuotiaana. Niitten kanssa touhuiltu kotona niinä päivinä kun ei ole oltu oikealla tallilla. Pikkuhiljaa kepparit on vaihtunut oman hoitohepan hoitamiseen ja ratsastamiseen - ja lähiaikoina oman hevosen saamiseen yhdessä parhaan kepparikaverin kanssa.

3. Keppareiden ja niiden varusteiden tekeminen, sukutaulut, talli (=huone ulkorakennuksessa joka rakennettu kepparitalliksi), laitumet, esteet, ratsastustunnit, kilpailut, maastolenkit ym...

4. Keppareihin ei kyllä ole mitään erillistä rahaa mennyt, meillä kotona aika paljon kaikkia askartelu- ja ompelumateriaaleja joita tytöt ovat saaneet käyttää. Kerran varastosta löytyi katuharja jonka varsi oli sahattu poikki kun ilmeisesti oli ollut kepeistä puutetta...

5. Olen osallistunut vain antamalla omia materiaalejani tytöille keppareiden tekoa varten.

6. Parhaan kaverin kanssa lähinnä täällä kotona touhuilleet. Tiedän että muillakin kavereilla on keppareita mutta eivät ole sitten yhdessä niillä sen enempää leikkineet.

7. Hieno harrastus - kehittää näppäryyttä, luovuutta, saa raitista ilmaa ulkona touhuamisesta ja liikuntaa. Ja on leikin avulla ollut harjoitusta oikeiden hevosten hoitamiseen.

Kepin hoitaminen ei todellakaan ole verrannollinen oikean hevosen hoitoon

Vierailija
26/42 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. 13 v

2. Keppari-ikä on ollut meillä kiivaimmillaan 10-12 vuotiaana. Niitten kanssa touhuiltu kotona niinä päivinä kun ei ole oltu oikealla tallilla. Pikkuhiljaa kepparit on vaihtunut oman hoitohepan hoitamiseen ja ratsastamiseen - ja lähiaikoina oman hevosen saamiseen yhdessä parhaan kepparikaverin kanssa.

3. Keppareiden ja niiden varusteiden tekeminen, sukutaulut, talli (=huone ulkorakennuksessa joka rakennettu kepparitalliksi), laitumet, esteet, ratsastustunnit, kilpailut, maastolenkit ym...

4. Keppareihin ei kyllä ole mitään erillistä rahaa mennyt, meillä kotona aika paljon kaikkia askartelu- ja ompelumateriaaleja joita tytöt ovat saaneet käyttää. Kerran varastosta löytyi katuharja jonka varsi oli sahattu poikki kun ilmeisesti oli ollut kepeistä puutetta...

5. Olen osallistunut vain antamalla omia materiaalejani tytöille keppareiden tekoa varten.

6. Parhaan kaverin kanssa lähinnä täällä kotona touhuilleet. Tiedän että muillakin kavereilla on keppareita mutta eivät ole sitten yhdessä niillä sen enempää leikkineet.

7. Hieno harrastus - kehittää näppäryyttä, luovuutta, saa raitista ilmaa ulkona touhuamisesta ja liikuntaa. Ja on leikin avulla ollut harjoitusta oikeiden hevosten hoitamiseen.

Kepin hoitaminen ei todellakaan ole verrannollinen oikean hevosen hoitoon

No mutta kehittäähän se sellaista tajua huolenpidosta ja vastuunkantoa.

Vierailija
27/42 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt itse.

1. 11 vuotta

2. jtn 4 vuotta

3. Pidän tunteja, teen itse hevosia myyntiin ja omaan talliin ym.

4. Paljon, en osaa äkkiä arvioida.

5. Vanhempani, tätini ym. Ovat osallistuneet tunneille, kisoihin ja hevosten tekoon.

6. Joo, minulla on keppareista innostuneita kavereita, ennen pyöritin kaverini kanssa kepparikerhoakin koulullamme.

Vierailija
28/42 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan itse, vaikka vähä vanha keskustelu.. :D

-02 syntynyt

-4-5 vuotta

-Käyn kisoissa (ja pidän itse välillä), pidetään kaverin kanssa välillä tunteja, valmennuksia tai vaelluksia, myyn keppareita ja teen omaan talliin, rakennellut itse esimerkiksi aitauksia yms..

-Itse keppareihin lähemmäs 300€, varusteisiin, postikuluihin ja materiaaleihin ehkä jotain 100€ (mutta pitää huomioida, että saan myös itse myymistäni hevosista ja pidetyistä valmennuksista tms rahaa!)

-Ostaneet materiaaleja

-Keppareita harrastavia kavereita löytyy noin 15

-Mahtava harrastus, vaikka koulu, muut harrastukset ja opiskelu vievätkin suuren osan ajasta jonka haluaisin käyttää keppareihin!

Vierailija
29/42 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facepalm :D

Vierailija
30/42 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ohis mut seilaako täällä av: lla 11-12 vuotiaita kun vastaavat itse? :o

Vierailija
31/42 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan itse mutta

Olen 13 v

Olen harrastanut noin 4-5 vuotta

Teen yleensä itse hevoseni ja minulla on tallille oma instagram-tili. Olen tehnyt tarhat hevosille ja sitten vähän isommat aitaukset eli laitumet.

Teen myös varusteita ja kisaan useasti

Isä on auttanut rakentamaan tarhat ja estetolppia. Äiti auttaa muuten tallissa esim. Tekee kanssani kevät siivouksen ja auttaa uusien karsinojen teossa

Minulla on noin 5 kaveria jotka harrastavat kanssani.

Tosi monipuolinen ja liikunnallinen harrastus. Kehittää käsityötaitoja ja voimaa, mikäli hyppäät paljon esteitä😌☺️.

Vierailija
32/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kysymyksiin vaikkei niihin nyt ehkä enää tarvitsisikaan vastata.

1.olen 15v

2. Vasta pari kk.

3. Keppihevosiin kuuluu paljon enemmän kun vaan pelkkä "leikkiminen ja nettitallin pito" ne auttavat kohentamaan kuntoa sekä ompelutaitoa. Tutustut helposti uusiin ihmisiin ja opit käsittelemään hevosia . Myös jotkin ratsastuksen termit tulee opittua keppareita harrastaessa. keppihevosilla pidetään nykyään kisoja ihan SM tasolle saakka. Keppihevosilla ei pidetä nettitallia . Sivut ovat yleensä miltei samalla tavalla tehdyt kuin oikeallakin tallilla . siellä on hinnasto , hevoset , infoa jne .

4. Itse olen käyttänyt arviolta yli 100€

5. Itselläni vanhemmat eivät auta pitkälti missään . ehkä saattavat silloin tällöin kertoa missä mitkäkin välineet ( naulat yms) ovat.

6. Pikkusiskoni ( 12v ) ja tämän kaveri (12v) ovat myös kiinnostuneita . olen toki tutustunut itse pariin 18-30v keppari harrastajaan.

Keppihevos harrastus on itselleni ainakin ollut ihan täydellinen apu masennuksen hoidossa . myös kuntoni on kohentunut . hyppään nykyään lähemmäs 100cm korkeita esteitä . toki jotkut hyppivät 100-130cm esteitä ihan tuosta noin vaan. Olen myös alkanut keskittymään liikkeisiin ja siihen miltä ne näyttävät . esim "ravatessa" koitan muistaa ojentaa nilkat ja pitää askeleen kevyenä kisoissa pärjäämiseksi.

Vierailija
33/42 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ittestäni:

1. 10v (kohta 11)

2. N.2 vuotta.

3. Tallin pito, kepparikisoihin osallistuminen, ompeleminen, kaikenlainen ratsastelu keppareilla, blogien luku, esteiden rakentaminen..jne

4. Noin 100€

5. Äiti on ostanut lankoja ym tarvikkeita, isä on auttanut rakentamaan esteitä.

6. Bestis harrastaa keppareita, sekä 8 muut kamua joista 3 asuu vähän kauempana.

Vierailija
34/42 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on miljoona vuotta, mutta vastaan silti itestäni:

1. Oon 12w.

2. Suunnilleen 4 vuotta.

3. Keppareiden tekoa, kisoja, leirejä yms...

4. Ehkä 50€ koska oon ostanu muiden tekemiä varusteita/heppoja

5. Iskän kanssa ollaan tehty estetolppia ja äiti auttanu ompelemisen kanssa.

6. Ei oo mun kautta innostunut mutta on pari kaverii jotka vielä harrastaa :)

Vierailija
35/42 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan itsestäni:

1. Olen 15

2. Harrastanut kohta 4 vuotta

3. Noh, teen itse omat keperit, mulla on tallilleni oma ig tili, rupean tekemään tilareita, mulla on pieni talli ulkona ja omassa huoneessa, kesällä tarhat, esteet, puomit, kepit hepoille... yms.

4. Varmaan yli 150€

5. Vanhemmat auttanu esim esteiden teossa, antanut vähän rahaa materiaaleihin kuten kankaisiin ja lankoihin, ostan useimmiten omalla rahalla kaiken.

6. Parit kaverit on innostunu ja kiinnostunu, ja yläasteen opettajista parit on kyselly hiukan.

Vierailija
36/42 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne eivät ole leluja!!!!

Vierailija
37/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen 13, ja täytän 14v

2. Aktiivisesti noin 3v

3. Itselläni on ig:tili, ja en leiki keppihevosilla vaan harrastan. Teen hevosia myös käsityönä. Itseltäni löytyy ulkoa talli ja omassa käytössäni on nyt 3 hevosta. Harrastukseen kuuluu ratsastus, varusteiden pajailu, kuvien otto, kisaaminen yms.

4. Lähemmäs 1000€

5. Mummo on antanut tölkinklipsuja, pappa tehnyt karsinat ja äiti auttanut välillä hevosten teossa.

6. Täältä päin on ehkä 3 harrastajaa ja etelässä on sitten todella monia keperi kavereitani!

Vierailija
38/42 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoisin tyttärelleni että meillä ei tuollaista pelleilyä harrasteta, rupeet urheilemaan luistelemaan tai jotain muuta, ehkä jopa tanssin soisin, mutta on sekin pelleilyä

tod näk ohjaisin ihan musiikin soittoon, sähkis sopii tytölle hyvin

Vierailija
39/42 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt tässä ittestäni siis (=

1. 10v.

2. 1-2v.

3. Keppareiden tekeminen, kisaaminen ja ratsastaminen, kisojen ja valmennuksien järjestäminen

4. Tosi paljon, varmaan 200e xd

5. On vähän jossain kisojen järjestelyissä, heppojen tekemisessä ja esteiden rakentamisessa.

6. Pari kaveria on kiinnostunut, useimmat ratsastaa myös oikeilla hepoilla

Vierailija
40/42 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kepparin varsi onko harjanvarsi vai ryhmyinen katajan juurakko parempi Noin nautintoa ajatellen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme