Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varpaan murtuma, miten pitkä sairasloma?

Vierailija
21.08.2011 |

Keskimmäinen varvas kyseessä, aivan mustana ja selkeästi vaikuttaa murtuneen. Mitä sille voi tehdä, kauanko paraneminen kestää, miten pitkä sairasloma (työ ruumiillista, jossa asennonvaihtoja ja kävelyä paljon). Onko kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerran itselläni tuli murtuma ukkovarpaaseen ja se teipattiin toiseen varpaaseen ja käskettiin käyttää kenkää jossa paksupohja, on turvoksissa koko varvas ja jalkapöytä,sekä sininenja särkee ihan pirusti,,, saikkua 2 viikkoa ja tämä sattui kun kaatusin pyörällä asvalttiin josta tuli kyllä ruhjeita kasvoihin,leukaan, käsiin , olkapäähän kaiken lisäksi :(

Vierailija
22/29 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pikkuvarvas meni sijoiltaan ja murtu. Päivystykseen menin, varvas kuvattiin laitettiin paikoilleen ja sidottiin viereiseen varpaaseen kiinni. Saikkua tuli 2 viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla murtui kolmas varvas, antoivat 2vko kerrallaan saikkua. Kuvattiin ja teipattiin toiseen varpaaseen kiinni. Osta hyvät, tukevat remmikengät! Parantuminen kesti kuitenkin 4kk, minkä olin sairaslomalla.

Vierailija
24/29 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 päivää. Teippasin joka kerta viereiseen varpaaseen kiinni ja linkutin viikon.

Vierailija
25/29 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy mennä huomenna ehkä pyytään saikkua kolmen murtuneen varpaan takia. Työssä joudun kävelemään ja seisomaan 8 tuntia päivässä. Joo ei tule yhtään mitään, ei noiden kärsi edes koskea mihinkään. Yöllä heräilin jatkuvasti, kun koskivat peittoon asentoa vaihtaessa. En voi pistää edes sukkaa jalkaan. Tänään vielä onneksi vapaapäivä, niin saa leputtaa tuota.

Vierailija
26/29 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, kun täällä amatöörilääkärit kuvittelee varpaan murtumien olevan aina samanlaisia. :D Varpaanpään hiusmurtuma ja jalkapöydännivelen murtuminen ovat aivan eri asioita, vaikka teknisesti molemmat varpaan luita olisivatkin.

Murtuman sijainti ja laatu vaikuttavat olennaisesti kävelykykyyn ja parantumisen, siten mahdollisen sairausloman kestoon.

Vierailija
27/29 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimmäinen varvas kyseessä, aivan mustana ja selkeästi vaikuttaa murtuneen. Mitä sille voi tehdä, kauanko paraneminen kestää, miten pitkä sairasloma (työ ruumiillista, jossa asennonvaihtoja ja kävelyä paljon). Onko kokemuksia?

Ei sairauslomaa. Teippaa naapuriin kiinni.

Vierailija
28/29 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa vaa viereiseen kii ja älä liikuta varvasta ja parantuu n. 2-3 viikon päästä

Vierailija
29/29 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaan murtuma voi olla pahakin ja kivulias ku perkele.mulla on ukkovarvas kolmesta kohti murtunu ja kipsata piti jalka nilkkaan asti. Kävelemään en oo pystyny,saati töitä tekemään.saikkua 3kk jos riittääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi