Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityislasten vanhemmat, mitä papereita toimitatte koululle?

Vierailija
21.08.2011 |

Meillä aloitti ekan luokan ja nyt pitäisi varmaan jotakin sinne viedä.

Aion viedä toimintaterapeutin lausunnon, mutta oletteko vieneet epikriisitkin?

Sanoivat, että on mun päätettävissä, mitä viedään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt kaikki. Siis aina terapeuttien lausunnot ja lääkärien epikriisit ja kuntoutus-suunnitelmat. Ihan vain jo turvallisuuden vuoksikkin. Tietävätpä sitten ihan kaiken mahdollisen ja osaavat varautua.

Vierailija
2/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti ovat ne myös lukeneet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta lapseni saisi parasta mahdollista apua.

Vierailija
4/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ne siellä jaksa/ehdi/viitsi kovin paksuja paperipinoja lukea. Yksi psykologin koulukypsyyslausunto, jossa on maininta niistä tukitoimista, joita koululta aivan erityisesti toivotaan, on paras. Jos paperia on liikaa, sen sisältämää informaatiota ei kuitenkaan lue kukaan. Jos vie vain tärkeimmät asiat, niillä on edes joku toivo tulla noteeratuiksi.

Vierailija
5/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mahdolliset mukaan.

Laitan sitten tuon epikriisinkin. Täytyy varmaan kysyä vielä koululta, haluavatko vanhemmatkin epikriisit. Ap

Vierailija
6/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen pistänyt merkille seuraavaa. Tietyt asiat, kuten epilepsia, allergiat on hyvä tietää. Siis ne asiat on oltava selvillä, että lapsen koulunkäynti on turvallista. Moni lääkäri ja psykologi antaa kuitenkin aika rankkaa diagnoosia ja sitten kun lapsen, tai nuoren kanssa työskentelee, niin oppilas onkin mukava kumppani. Eli tietyt faktat otetaan faktoina, mutta luonne riippuu paljon myös siitä, miten me opettajat suhtaudumme oppilaaseen.

Vierailija
7/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat sinne papereita toimittamaan, saat heti "erityisvanhemman" leiman otsaan. Muutenkin opettajat haluu alkaa puhtaalta pöydältä, ilman että lapsi on leimattu etukäteen sellaiseksi tai tälläiseksi. On käsittämätöntä että tietyssä iässä tapahtunut leimaaminen pysyy loputtomiin, ja kerran outo on aina outo, olisko tää sun mielestä "tosi kivaa" jos olisit lapsi? Kukaan lapsi ei halua olla erityislapsi.

Vierailija
8/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa myös pitää huoli, että hojks pidetään, kirjataan ja että sitä noudetaan.

Opettajat saattavat "unohtaa" pitää hojksin, jolloin lapsi katoaa tavisten joukkoon ja lapsen oikeudet erityiseen tukeen umohtuvat.

t. kahden erityisen äiti

Vierailija
9/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut yhä enemmän tietoon tapauksia, jossa opettajat yrittävät hämätä kehumalla, että eihän teidän lapsi mitään hojksia tarvitse, kun pärjää niin kivasti.

Tähän ei tod kannata langeta.

Vierailija
10/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme juuri saamassa psykologin lausunnon joka pitäisi toimittaa kouluun ja pitää joku kokous (näin sanoi psykologi). Olen vielä ihan pihalla asioista...

Vierailija
11/11 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on erityiskoulussa. On annettu kyllä lupa tiedonsiirtoon hoitavan tahon ja koulun väliltä, mutta ainakaan opettajalle ei toistaiseksi ole mitään lausuntoja tms. mennyt. Diagnoosi tuli eskarista tietoon mutta kaikki muu tieto on meidän vanhempien suullisesti antamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä