Käytkö yöllä vessassa? ov
Mä käyn joka ikinen yö kerran vessassa, joskus kahdestikin. Juominen kieltämättä painottuu iltapäivään/iltaan, mutta näin on ollut aina. Aikuisiällä muistan ehkä 3 yötä etten olisi herännyt vessahätään. Iltaisin olisi ihana juoda kuppi teetä, mutta sen jälkeen juoksen vessassa ainakin 3 kertaa yön aikana :(
Ei tämä sinänsä rassaa, sillä nukahdan heti wc-käynnin jälkeen. En sytytä valoja ja olen muuten silmät lähes kiinni, joten en herää kunnolla. Reissatessa ja kyläillessä vähän vieraammilla ihmisillä tämä vähän ärsyttää.
Tämä tuli vain mieleen kun kaverini kanssa asiasta juteltiin. Hän ei käy ikinä yöllä vessassa ja saattaa nukkua 9-10h unia. Mites muut palstalaiset? Ja milloin pitäisi huolestua wc-käyntien määrästä?
Kommentit (32)
ja juon paljon päivän aikana, vettä siis. Käyn vikana ennen sänkyynmenoa pissalla ja seuraavaksi aamulla. Jos jostain syystä herään keskellä yötä (esim. lasten painajaishuutoihin) niin silloin saatan käydä vessassa. Mulla on muutenkin seurapiirirakko.
yleensähän aineenvaihdunnan kuuluisi olla unen aikana vähän lepotilassa... jotenkin voisi ajatella, että kerta yössä on ihan normaalia, jos on illalla juonut vielä esim. kahvia tai teetä tms., mutta muuten se ei oikein aikuisen ihmisen normaaliin yölepoon kuulu.
Diabeteksen oireita ovat lisääntynyt janontunne, tihentynyt virtsaamistarve etenkin yöllä sekä väsymys.
Ensin luulin, että johtuu aamuyöstä kohoavista sokeriarvoista, mutta johtuukin uniapneasta.
Nukuin yhden yön allergiasairaalassa ylipainemaskin kanssa ja sinä yönä ei tarvinnut käydä kertaakaan vessassa vaikka heräsinkin "sata" kertaa.
yleensähän aineenvaihdunnan kuuluisi olla unen aikana vähän lepotilassa... jotenkin voisi ajatella, että kerta yössä on ihan normaalia, jos on illalla juonut vielä esim. kahvia tai teetä tms., mutta muuten se ei oikein aikuisen ihmisen normaaliin yölepoon kuulu.
erilainen, kuin aikuisten? Mun lapsilla on ainakin tullut erityisesti yöaikaan paljon pissaa vaippaan.
Vieraissa paikoissa voi olmoittaa että joudun käymään yöllä vessassa. ei se mikään häpeä ole. itse ilmoitan aina kun olen vieraissa yötä tai sit3ten hotellissa kämppäkaverille.
En ikinä, vaikka nukunkin parhaimmillani puolikkaan vuorokauden :D
[quote author="Vierailija" time="21.08.2011 klo 21:24"]Rasittaa! Olis kiva saada nukkua edes joskus 8 tuntia putkeen...
[/quote]
Kuin minäkin, olen myös fibro, mutta nukahdan samantien.
Kyllä mä yleensä joka yö käyn enkä pidä sitä ihmeellisenä. Juon kuitenkin paljon vettä päivän mittaan ja iltaisin ison mukillisen teetä.
Kävin, kunnes kuulin että sekin on vaihdevuosioire, alkaa jo 40 jälkeen. Korvaushoito auttoi.
Käyn yöllä vessassa, koska imetän ja siksi juon vettä myös yöllä.
Ahaa, täällä on sellaisia joilla on kusi noussut päähän sen sijaan että se poistuisi luonnollisesti rakon kautta.
Säälittävää! Onneksi itselläni normaali elimistö.