Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lentokoneessa käyttäydytään, ettei aiheuta muille harmia?

Vierailija
21.08.2011 |

saako lapset potkia penkkiä, mielestäni ei mutta eihän kullannuppujen vanhemmat sitä tajua. Sama koskee huutamista. Miksi ei voida uskoa vaikka siitä monesti huomautetaan.

Mitä muita ihana tapoja muilla matkustajilla on?

yksi luku on nämä känniääliöt...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

]Kuinkahan lihava sä mahdat olla jos pöytä ei mahdu

alas jos etummainen pekki on ala-asennossa.

Mä olen reilusti ylipainoinen ja ei moista ongelmaa ole koskaan ollut.

Millä ihmeen sillipurkeilla te oikein lennätte? Jos sitä selkänojaa ei saisi kallistaa, eiköhän ne olisi jäykistetty asentoonsa, tai siitä ainakin lentoemännät huomauttaisivat. Sissus mitä porukkaa täällä taas on.

Ja sille, joka uhosi että nostan nopeasti selkänojani, jos hänen edessään istun, niin olet naurettava. Jos häiriköinti alkaa, henkilökunta kyllä puuttuu siihen.

Vierailija
22/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallaan. ja jos ei satu istumaan reunassa, niin vessaan ei koitetan ees mennä, ettei vierustoveri häiriinny siirtymisestä.

Selkänojaa ei kallisteta ees 10 tunnin lennolla, ettei takana istuja saa hernettä nenään. Jos nukuttaa, niin koita vaan nukkua selkä pystyasennossa.

Jos on lapsi mukana, niin tuki keinolla millä hyvänsä sen suu ja käske senkin istua paikallaan ääneti ja täysin liikkumatta.

Tämmösiä toiveita täällä on esitetty useasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan sisäisillä lennoilla pidetään epäkohteliaana. Kuuluu vain hyviin tapoihin olla kallistamatta parin tunnin matkall. Long haul asia erikseen.

Vierailija
24/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille, joka uhosi että nostan nopeasti selkänojani, jos hänen edessään istun, niin olet naurettava. Jos häiriköinti alkaa, henkilökunta kyllä puuttuu siihen.

minä otan henkilökohtaisena vittuiluna moisen -jos paikka on Finnairmaisen ahdas. Joa tilaa on, ei ongelmaakaan ole.

Jos tilaa ei ole, minä tulen huonolle tuulelle ja huonon tuulen aiheuttajani on helppo löytää.

Usko pois, siitä ei tule mukava matka. :)

Toki esitän asiani ensin kauniisti.

Vierailija
25/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysytään sopiiko tehdä sitä ja tätä. Ollaan mahdollisimman äänettömästi ja pyydetään anteeksi. ;)

Vierailija
26/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan lihava sä mahdat olla jos pöytä ei mahdu alas jos etummainen pekki on ala-asennossa.

Lentokoneessa pöytä tulee hyvin lähelle syliäni silloinkin, kun penkkion pystyasennossa. Jos edessä oleva laskee penkkinsä tosi alas, pöytä ei mahdo auki, koska se osuu polviin. Pitkäjalkaisuuden olisi ehkä voinut päätellä jo siitä, että jos edessäistuva laskee penkkiään, se osuu mun polviin.

Vierailija
27/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sen takia, että edessä istuu mamma, joka haluaa osoittaa olevansa kokenut matkustaja vetämällä silmäläpät silmille ja keikauttamalla penkkinsä taka- asentoon heti, kun se on mahdollista, vaikkei sitten kuitenkaan vedä sikeitä matkan ajan vaan vääntelehtii, kääntelehtii, juttelee vieruskaverinsa kanssa, juo kaljan, ravaa vessassa puolen tunnin välein ja jumppaa käytävällä - penkki koko ajan alas retkottaen?

Matkat nukkuva nukkuu ihan mainiosti penkissä ihan sellaisenaan.

pitkäraajainen: osta lippu ensimmäiseen luokkaan.

Kuinkahan lihava sä mahdat olla jos pöytä ei mahdu alas jos etummainen pekki on ala-asennossa.

Lentokoneessa pöytä tulee hyvin lähelle syliäni silloinkin, kun penkkion pystyasennossa. Jos edessä oleva laskee penkkinsä tosi alas, pöytä ei mahdo auki, koska se osuu polviin. Pitkäjalkaisuuden olisi ehkä voinut päätellä jo siitä, että jos edessäistuva laskee penkkiään, se osuu mun polviin.

Jos tosiaan et mahdu mukavasti turistiluokan tiloihin, sinun kannattaa harkita lisämaksun maksamista. Ensimmäisessä luokassa matkustat mukavammin. Katsos turistiluokassa selkänojan saa laskea alas, lyhyemmilläkin lennoilla. Meitä on näköjään muitakin matkapahoinvoinnista kärsiviä. Ja voihan joku yksinkertaisesti olla väsynyt ja haluaa torkkua myös päivälennolla. Luottaisin siihen, että lentoemot kyllä kertovat, mitä ei saa tehdä. Jos selkänojaa ei saisi laskea alas, se kirjattaisiin sääntöihin tai kerrottaisiin kaikille lennon alussa. Ynnä selkänojat jäykistettäisiin liikkumattomiksi.

Minun edessäni istuva saa aina kallistaa selkänojaansa. Ei tulisi mieleenkään vetää hernettä nenuun moisesta.

Vierailija
28/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt mannerten välisiä lentoja usein ja uni ollut tosi heikolla.

Sitten olen saattanut nukkua Helsinki-Oulu välin tosi sikeästi ja peräti ihan keskipäivän lennolla ja olen kallistanut istuimen selkänojan.

Ei ole kylttejä, että päivällä lyhyellä lennolla nukkuminen sallittu vain selkä suorana.

Mua ei ole ikinä haitannut, että joku kallistaa selkänojan. Ei se sentään mun syliin ole tullut.

Vierailija
29/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt mannerten välisiä lentoja usein ja uni ollut tosi heikolla.

Sitten olen saattanut nukkua Helsinki-Oulu välin tosi sikeästi ja peräti ihan keskipäivän lennolla ja olen kallistanut istuimen selkänojan.

Ei ole kylttejä, että päivällä lyhyellä lennolla nukkuminen sallittu vain selkä suorana.

Mua ei ole ikinä haitannut, että joku kallistaa selkänojan. Ei se sentään mun syliin ole tullut.

Eihän esim. ravintoloissakaan ole kylttiä, että älä syö räkää, mutta silti on kohteliasta olla tekemättä niin muiden syödessä ruokaansa...

Vierailija
30/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkänojaa ja koskaan ei myöskään läheskään kaikki ole selkänojaansa kallistaneet. Minusta siinä tuolissa on kyllä paljon mukavampikin istua kun selkänoja on normaaliasennossa.

koskaan lentäneet pitkiä yölentoja? Siellä sen selkänojan kallistaa kyllä ihan kaikki.

Vierailija
31/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi edessä istuva kallistaa selkänojaansa kun nuo laitat tuoliin kiinni

http://www.gadgetduck.com/goods/kneedefender.html

Vierailija
32/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos silloin edessä istuva kallistaa selkänojansa niin se osuu tietokoneeseen ja pahimmassa tapauksessa jopa rikkoo konetta. Kannettaa tietokonetta on myös mahdoton käyttää jos edessä istuva kallistaa selkänojan koska ruutua ei näe kunnolla.

Vierailija
33/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku potkii selkänojaa, runtaa selkänojasi ala-asentoon häirikön syliin. Oppiipahan olemaan.

Jos taas joku laskee selkänojan liian alas niin alat potkimaan selkänojaa niin perhanasti. Ja kappas kenelläkään ei ole kivaa.

Vierailija
34/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin yölentojen valot pois-jaksolla. Nukkua voi aivan loistavasti, vaikkei se selkänoja olekaan kallistettuna. Läppärinkäyttäjille ja pitkäjalkaisille ohessa kätevä apuväline, Knee defender: <a href="http://www.gadgetduck.com/" alt="http://www.gadgetduck.com/">http://www.gadgetduck.com/</a&gt; Sitten yksi tärkeä asia. Kun lentokonetta täytetään ja pyydetään takana istuvat koneeseen ensin, se tarkoittaa todellakin TAKANA istujia. Koneen täyttöön menee törkeän pitkän aikaa, kun alkupään ihmiset pelkää jäävänsä matkasta ja tunkee koneeseen heti kun sinne pääsee. Sitten he tukkivat käytävän asetellessaan kaikessa rauhassa väskynsä ja veskansa ja takkinsa sinne ylähyllylle ja muistaessaan että ainiin se seiska jäikin veskaan, peruuttavat uudestaan käytävälle ja alkavat kaivella lehteä esiin. Käykää jännityspissillä ja -kakalla lentoterminaalissa ennen lentoa, siellä on puhtaat tilavat vessat ja paljon pönttökomeroita. Ja jos rakko on sellainen, että on aivan pakko tunnin välein käydä koneessakin pissillä, niin ole hyvä ja valitse checkinnissä itsellesi käytäväpaikka. Lapsille kahvimukit korville nousun ja laskun ajaksi, niin ei satu korviin.

Tänäkin vuonna tulossa ainakin kaksi lentoreissua lasten kanssa eli tarpeeseen tulevat. Kiitos vinkistä!

Vierailija
35/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhtyselkäinen

Vierailija
36/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsinojassa on se painike, jolla sitä kallistusta voi säätää.

Tosin voihan sitä taaempaa kanssamatkustajaa ensin varoittaa, että lasken nyt selkänojan, suomalaiset ei siihen tohdi koskaan mitään sanoa.

Jos siitä tulee joku arvovalta- tai muu kysymys, niin sitten kannattaa kutsua lentoemo paikalle selittämään asia hernenenäiselle.

Jos viitsii tutkia vähän istuimien mekaniikkaa, niin huomaa, ettei se jalkatilakaan siitä paljoa pienene eikä pöytä kallistu..

Tero

Vierailija
37/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan lentäneet pitkiä yölentoja? Siellä sen selkänojan kallistaa kyllä ihan kaikki.

Yölennolla asia on eri, koska silloin valotkin sammutetaan ja tosiaan kaikki kallistavat tuolinsa. Mut kyllähän tuo nyt riepoo, jos vaikka itse lukee lehteä ja yhtäkkiä joku runttaa tuolillaan lehteni enkä mahdu enää lukemaan. Enkä voi enää istua haluamallani tavalla esim. jalka polvella. t. 10

Selkänojan tosiaankin saa kallistaa. Jos ei saisi, se ei olisi edes mahdollista. Turistiluokassa on ahdasta. Jos olet niin pullava, ettet kunnolla penkkiisi mahdu, se ei ole minun vikani. Laihduta, tai osta lippu ykkösluokan tilaviin istuimiin.

Lennän paljon. Kärsin helposti matkapahoinvoinnista, johon auttaa nukkuminen. Nukun pääsääntöisesti lyhyetkin lennot. Kallistan istuimeni heti ja aina, kun se vain on mahdollista. Niin saa ihan vapaasti tehdä myös edessäni istuva henkilö, ei haittaa ollenkaan. Tervetuloa vaan taakseni istumaan.

Minä luulen, ettei laihduttaminen tule tapauksessani kyseen (52/164). Jos sinä kärsit matkapahoinvoinnista, sinä voit ostaa lipun sinne ykkösluokkaan tai ainakin nätisti kysyä, onko minulle ok jättää lukemiseni kesken, koska sinun täytyy saada laittaa penkki alas pahoinvoinnin vuoksi. Jos kysyisit, asia olisi minulle ok. Tervetuloa eteeni istumaan, jos osaat yhtään käyttäytyä. t. 10

Vierailija
38/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kuin yölentojen valot pois-jaksolla. Nukkua voi aivan loistavasti, vaikkei se selkänoja olekaan kallistettuna.

Läppärinkäyttäjille ja pitkäjalkaisille ohessa kätevä apuväline, Knee defender:

http://www.gadgetduck.com/

Sitten yksi tärkeä asia.

Kun lentokonetta täytetään ja pyydetään takana istuvat koneeseen ensin, se tarkoittaa todellakin TAKANA istujia. Koneen täyttöön menee törkeän pitkän aikaa, kun alkupään ihmiset pelkää jäävänsä matkasta ja tunkee koneeseen heti kun sinne pääsee. Sitten he tukkivat käytävän asetellessaan kaikessa rauhassa väskynsä ja veskansa ja takkinsa sinne ylähyllylle ja muistaessaan että ainiin se seiska jäikin veskaan, peruuttavat uudestaan käytävälle ja alkavat kaivella lehteä esiin.

Käykää jännityspissillä ja -kakalla lentoterminaalissa ennen lentoa, siellä on puhtaat tilavat vessat ja paljon pönttökomeroita.

Ja jos rakko on sellainen, että on aivan pakko tunnin välein käydä koneessakin pissillä, niin ole hyvä ja valitse checkinnissä itsellesi käytäväpaikka.

Lapsille kahvimukit korville nousun ja laskun ajaksi, niin ei satu korviin.

Vierailija
39/39 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan et mahdu mukavasti turistiluokan tiloihin, sinun kannattaa harkita lisämaksun maksamista. Ensimmäisessä luokassa matkustat mukavammin. Katsos turistiluokassa selkänojan saa laskea alas, lyhyemmilläkin lennoilla. Meitä on näköjään muitakin matkapahoinvoinnista kärsiviä. Ja voihan joku yksinkertaisesti olla väsynyt ja haluaa torkkua myös päivälennolla. Luottaisin siihen, että lentoemot kyllä kertovat, mitä ei saa tehdä. Jos selkänojaa ei saisi laskea alas, se kirjattaisiin sääntöihin tai kerrottaisiin kaikille lennon alussa. Ynnä selkänojat jäykistettäisiin liikkumattomiksi.

Minun edessäni istuva saa aina kallistaa selkänojaansa. Ei tulisi mieleenkään vetää hernettä nenuun moisesta.