Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ruohonleikkuu ole vähän hankalaa vauvan kanssa?

Vierailija
20.08.2011 |

Aika lailla olen kaiken saanut tehtyä neljän lapsen kanssa, mutta tänään mies sanoi että voisin huomenna ajaa tuon ruohon (hänen töissä ollessaan). Kysyin että eikö se ole vähän hankalaa vauvan kanssa niin ei kuulemma. Voin kätevästi sammuttaa ruohonleikkurin muutaman minuutin välein ja käydä tarkastamassa nukkuuko vauva. Kuulosuojaimilla voisin myös peittää vauvan korvat ja leikata nurmea vauva kantoliinassa. Jotenkin tuntuu että itse ei saa suunnilleen perunoita kiehumaan jos on lapsen kanssa ja minun pitäisi tehdä aivan kaikki, jos johonkin (todella harvoin) sanon että aika hankalaa lasten/vauvan kanssa niin se on heti tekosyy. Nyt ihan puolueettomasti, onko sinusta ihan ok homma hoitaa vai olisiko fiksumpaa hoitaa illalla kun isä on lasten kanssa? Lapsi on 7kk ja nousee vaunuissa, joten pitää seurata tarkkaan. Nukkuu 15mim-2 tuntia päivästä riippuen. Toisista lapsista ei tuossa asiassa ole haittaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, mutta kyllä minulta ruohonleikkuu ym pihatyöt onnistuu, vaikka lapsia kuusi(9kk-10v) ja ihan keskellä päivää. Tunnin kestää ajettavalla + puoli tuntia työnnettävällä, jos leikkaa takapihan.

Laitan vauvan joko sisälle nukkumaan ja menen ulos hommiin ja jos ei nuku otan ulos vaunuihin tai keinuun istumaan. Kyllä sen koneen voi aina välillä samuttaa ja käydä katsomassa että vauvalla kaikki ok, tai lähettää isomman lapsen katsomaan.

Vauva voi myös istua kyydissä kuulosuojaimet korvilla.

Meillä kaikki kodin ja pihan hommat kuuluvat minulle, jopa autojen korjaukset ja pyrin tekemään ne ennen miehen kotiintuloa. Saanpahan sitten iltapäivisin tehdä omia juttujani, kun mies katsoo lasten perään.

Vierailija
2/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen kärpäsestä härkäsen. Ehkä otan vauvan vaunuihin istumaan kuulosuojaimet päässä. Meillä on työnnettävä leikkuri joten sen päällä ei voi kyllä istua =) Keinua meillä ei ole (kuin isommille). Kai tuo homma hoituu, kaiken muun olen kyllä tehnytkin lasten kanssa, tämä vain vaikutti hankalalta, enkä käsitä miksi sitä ei voisi tehdä illalla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä leikkaan yleensä vauvan päiväunien aikaan. Meillä iso piha ja ruohon leikkaukseen menee aikaan noin 2 h. Yleensä jaksotan leikkauksen kahteen pätkään, esim. etu ja takapiha tai sitten talon ympärys ja toisella kertaa vähän kauempaa.

Olin kaukaa viisas kun ostin nuorimma (1v) syntyessä värinähälytyksellä toimivan itkuhälyttyminen. Aivan verraton ruohonleikkauksessa, kun normaalia itkuhälytintä ei kuule. Esikoisen ollessa vauva, meillä oli se ongelma, että piti aina välillä kaivaa itkuhälytin tarkusta korvan viereen ja kuunnella kuuluuko huutoa, muutoin itkuhälyttimestä ei ruohonleikkurin äänen yli kuule mitään. Suosittelen todella paljon värinähälytyksellä toimivaa itkuhälytintä vaikkakin hieman kalliimpi, mutta helpottaa arjessa todella paljon.

Vierailija
4/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä leikkaan yleensä vauvan päiväunien aikaan. Meillä iso piha ja ruohon leikkaukseen menee aikaan noin 2 h. Yleensä jaksotan leikkauksen kahteen pätkään, esim. etu ja takapiha tai sitten talon ympärys ja toisella kertaa vähän kauempaa.

Olin kaukaa viisas kun ostin nuorimma (1v) syntyessä värinähälytyksellä toimivan itkuhälyttyminen. Aivan verraton ruohonleikkauksessa, kun normaalia itkuhälytintä ei kuule. Esikoisen ollessa vauva, meillä oli se ongelma, että piti aina välillä kaivaa itkuhälytin tarkusta korvan viereen ja kuunnella kuuluuko huutoa, muutoin itkuhälyttimestä ei ruohonleikkurin äänen yli kuule mitään. Suosittelen todella paljon värinähälytyksellä toimivaa itkuhälytintä vaikkakin hieman kalliimpi, mutta helpottaa arjessa todella paljon.

Mulla 1 v kaksoset ja leikkaan ison nurmikon kun ne nukkuu päikkäreitä. Itkuhälytin patentoitu korvan viereen :) En muuten ehdi liikkuu niin ruohonleikkuu on oivaa kuntoilua.

Vierailija
5/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulpat korviin ja tutti suuhun, siinähän se koneen päällä istuu kiltisti. Jos teidän leikkurissa on vielä se ruohonkeräyspussi härpäke niin sen päällähän lapsi ottaa hyvät nokoset kun on pehmoinen alusta. Pieni värinä ja tärinä vain rentouttaa.

Vierailija
6/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulpat korviin ja tutti suuhun, siinähän se koneen päällä istuu kiltisti. Jos teidän leikkurissa on vielä se ruohonkeräyspussi härpäke niin sen päällähän lapsi ottaa hyvät nokoset kun on pehmoinen alusta. Pieni värinä ja tärinä vain rentouttaa.

saati 7kk vanha.

Vierailija
7/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä pitäisi tehdä asiasta monimutkainen ja leikata se ruoho väkipakolla päivällä, kun illalla sen voisi leikata kaikessa rauhassa? Siksi että isä saisi rauhassa maata sohvalla? Jos piha on iso, hommaan menee 1-1.5tuntia, aika pitkä aika olla sängyssä hereillä ja aika pitkä aika myös vahtia...

On se nyt perhana jos ei nyt tällaista hommaa voi jättää siihen, että talossa on kaksi aikuista paikalla. Sitä paitsi meidän vauva on sen verran herkkäuninen, että jos jyräyttäisin ruohonleikkurin käyntiin päiväunien aikaan, niin siihen loppuis ne unet.

Vierailija
8/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ens viikolla miehes on taas vapalla kun sunnuntain on töissä.

Vierailija
9/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen ruohonleikkuun voi hoitaa illallakin kun toinen aikuinen on kotona.

Lapsi on 7kk ja nousee vaunuissa, joten pitää seurata tarkkaan. Nukkuu 15mim-2 tuntia päivästä riippuen..

Vierailija
10/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi hoitaa koko katraan iltapalapuuhat ja kylvyt ja sinä saat ottaa ulkona touhuamisen omana nautintona.

Meillä minä leikkaan nurmikon ja nimenomaan siitä syystä, että tykkään tehdä yksin pihahommia. Mies huushollaa sillä välin.

Vierailija
11/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommata valjaat vaunuihin..ite istuttaisin vauvan vaunuihin ja kone huutamaan=)

Vierailija
12/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä, että tuo ei ole erityisen kätevä homma hoitaa itsekseen.Olen leikannut meillä ruohon useammin kuin mieheni, ongelma ei ole siinä, vaan siinä että se pitäisi tehdä sillä aikaa kun mies on töissä. Todellakin teen vapaaehtoisesti tuollaisia pihahommia kun saan olla hetken omine ajatuksineni. Mies vaan ajattelee omaa napaansa. Kun hoitaisin homman hänen töissä ollessaan, hän saisi maata rauhassa sohvalla...Eihän hän muuten olisi nyt jo ehdottanut, että "huomenna jos on tälläinen hyvä ilma niin.."

Vierailija
13/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpäivän päätteeksi tunniksi. Vaihdatte sitten kiltisti osia. Sano vain, että voisit nyt mennä tosiaan leikkaamaan sen nurmikon, hoida sinä muksuja. Ja hei, ripustatko samalla koneesta sen pyykin narulle ;)

Vierailija
14/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hankalaa. Mulla on kolme lasta, joista nuorin vuoden ikäinen, ja tuo on niitä ainoita kotitöitä, jotka jätän tekemättä.

Oon koittanut sitä, että vauva on kantorepussa mun selässäni kun leikkaan nurmikkoa, mutta se on hankalaa. Vauva repii peltorit pois päästään, enkä huomaa milloin se tapahtuu. Leikkurimme on tosi äänekäs. Leikkurin käynnistäminen on hankalaa (aina), mutta kun vauva on selässä on se lähes mahdotonta (leikkuri ei pysy käynnissä, ellei kuolleenmiehenkahvasta pidä kiinni, siksi vauva pitää laittaa ensin reppuun ja sitten hinkata leikkuria käyntiin... ei kivaa).

Jos vauvan jättää nukkumaan vaunuihin, pitää sitä kytätä koko ajan, ja meillä on iso piha... eli vauvaa pitäisi siirrellä kun siirtyy leikkurin kanssa eli toisella kädelle roudata vaunuja ja toisella leikkuria. Isompiin lapsiin ei voi luottaa siinä, että he raportoisivat vauvan heräämisestä (koitin kerran) :-(

Mä olen siis luopunut edes yrittämästä tuota ruohonleikkuuta. Käytännössä kaikki muut hommat menevät.

Vierailija
15/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkasänkyyn, sieltä ei pääse kiipeämään (vielä) minnekään. Siellä sitten on sen aikaa kun ruohonleikkuu kestää. Miksi tehdä asioista turhan monimutkaisia? Kyllä se vauva pysyy hengissä sen aikaa, kun ruohonleikkuu kestää. Ja jos perheessä on isompia sisaruksia niin mikä estää heitä tai jotakuta heistä vahtimassa vauvaa tai pitämästä seuraa vauvalle?

Vierailija
16/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ruoho väkipakolla päivällä, kun illalla sen voisi leikata kaikessa rauhassa? Siksi että isä saisi rauhassa maata sohvalla? Jos piha on iso, hommaan menee 1-1.5tuntia, aika pitkä aika olla sängyssä hereillä ja aika pitkä aika myös vahtia...

Vierailija
17/17 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pihamme leikkuuseen kuluu aikaa reilu tunti. Jaksavat "vahtia" vauvaa ehkä 5 minuuttia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi