Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku on niin tollo että latailee FB:iin toisten kuvia kysymättä niiltä lupaa???

Vierailija
20.08.2011 |

ja vielä laittaa tagit mukaan.

Ei tulisi mieleenkään. Jos olen ottanut vaikka tyttöjen illassa kuvia, niin en tosiaankaan lataa niitä kaiken kansan näkyville ennenkuin olen kysynyt kuvassa näkyviltä henkilöiltä luvan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuvan ottaneella henkilöllä on siihen tekijänoikeus, joten hän voi halutessaan laittaa kuvan myös Facebookiin.

Vierailija
2/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että nimeäni hakemalla löytyy kaikenmoisia kuvia ties mistä.

Lain mukaanhan julkisella paikalla otettuja kuvia saa latailla nettiin ihan vapaasti, mutta yksityistiloissa otetuissa kuvissa pitää olla lupa.

Henkilökohtaisesti minua ei haittaa jos laitetaan jotain ryhmä- ja tapahtumakuvia varsinkaan jos ei laiteta niitä tägejä tai nimiä. Silloinhan kukaan ei hakemalla kuvia löydä, eikä niistä voi tunnistaa kuin sellaiset ihmiset jotka tunnistaa muutenkin. Mitään yksilökuvia en halua vieraiden ihmisten minusta nettiin latailevan enkä myöskään halua nimeäni niihin kuviin alle.

Useimmat ihmiset ovat myös rajanneet kuviensa näkyvyyden vain ystävilleen tai jopa vain pienemmälle porukalle. On siis liioittelua väittää, että oma kuva olisi netissä vapaassa levityksessä. Esim. meillä on ollut tapana laittaa tiettyjen tapahtumien kuvat esille niin, että kyseisessä tapahtumassa olleet ne näkevät ja muut eivät. Silloinhan on periaatteessa ihan sama, mitä kuvia siellä on. Näin tehtiin esim. työmatkakuvien suhteen, eivät ne kaikelle kansalle ja asiakkaille näkyneet, vaan ainoastaan matkalla mukana olleille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tajua, että kaikki näkee kuvat tai jos tajuaakin niin ottavat sen jonkinlaisena suosionosoituksena.

Vierailija
4/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit nyt onkin oma lukunsa, mutta nyt on kyse nelikymmpisestä...

Vierailija
5/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun tuttunipa skannasi (!) Facebookiin vanhoja paperikuvia, joissa minä esiinnyin yksin (!!). Siis vuosia sitten otettuja kuvia, jotka oli vain tälle henkilölle annettu/tarkoitettu. Meinasi kyllä mennä kahvit väärään kurkkuun... Ei tägännyt niitä, joten löysin kuvat sattumalta. Todella mukava ylläri... not.

Vierailija
6/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä laittaa tagit mukaan. Ei tulisi mieleenkään. Jos olen ottanut vaikka tyttöjen illassa kuvia, niin en tosiaankaan lataa niitä kaiken kansan näkyville ennenkuin olen kysynyt kuvassa näkyviltä henkilöiltä luvan.

Vierailija
7/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne illanviettokuvat laittaa sinne erikseen vain illanviettoon osallistuneiden nähtäville, onko ne pakko laittaa yleiseen jakoon?

Vierailija
8/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliset kotialbumien kuvatkin ovat tekijänoikeuden alaisia.

Vierailija
9/9 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta selviää kuvassa olevan ihmisen nimi ja näkyy kaikille lisääjän kavereille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi