Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin että hoitsut luulee olevansa lääkäreitä ylempänä.

Vierailija
20.08.2011 |

T:Tomasiina

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onks mulle tullu joku väärinkäsitys?!?

t:hoitsu

Vierailija
2/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hoitsut mielestään on niitä, jotka sairaalaa oikeasti pyörittävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit vaan rassailee ihmisiä, kun hoitajat huolehtii koko osastosta, elleivät jopa sairaalasta.

Vierailija
4/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruspotilas ei näe lääkäriä edes joka päivä. Olen ollut sairaalassa viimeisen 5 vuoden aikana kolme kertaa ja olen nähnyt lääkärin ehkä kerran päivässä 5 minuutin ajan, mutta hoitsuja useammin. Hoitsut ne hoitavat, lääkärit vain vähän käyvät neuvomassa. Jos pyytää jotain lääkettä mitä lääkäri ei ole määrännyt, heti sitä on hoitsuilta saanut eli pystyvät myös tekemään isompia päätöksiä, eivätkä tosiaan syötä vain niitä lääkkeitä, mitä lääkäri on määrännyt. Ihan hyvin on hoito pelannut osastoilla hoitsujen huomassa! Tämä siis potilaan näkökulmasta.

Vierailija
5/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvia voi kääntää vaikka hoitaja, mutta pitää tietää, mitä ruuvia kääntää ja mihin suuntaan, siihen tarvitaan lääkäri.

Mua henkilökohtaisesti pelottaisi joutua sairaalaan kun tiedän, miten huonosti hoitajat osaavat lääkelaskuja.

Vierailija
6/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja voi kyllä antaa tiettyjä lääkkeitä ilman määräystä (esim. jotakin vatsaa toimittavaa tms vaaratonta) mutta pääsääntöiseti tarvitaan lääkärin lupa, jonka voi saada myös puhelimitse. Ja useinhan lääkelistalla on liuta "tarvittavia" lääkkeitä, eli esim. särky- ja unilääkkeitä joita hoitajat antavat tarpeen ja harkintansa mukaan.

peruspotilas ei näe lääkäriä edes joka päivä. Olen ollut sairaalassa viimeisen 5 vuoden aikana kolme kertaa ja olen nähnyt lääkärin ehkä kerran päivässä 5 minuutin ajan, mutta hoitsuja useammin. Hoitsut ne hoitavat, lääkärit vain vähän käyvät neuvomassa. Jos pyytää jotain lääkettä mitä lääkäri ei ole määrännyt, heti sitä on hoitsuilta saanut eli pystyvät myös tekemään isompia päätöksiä, eivätkä tosiaan syötä vain niitä lääkkeitä, mitä lääkäri on määrännyt. Ihan hyvin on hoito pelannut osastoilla hoitsujen huomassa! Tämä siis potilaan näkökulmasta.

Vierailija
7/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siellä hoitsu ihan saneli jollekin märkäkorvalekurille mitä sen pitää tehdä :D eli kyllämonestikin hoitajalla on se ammattitaito!

Vierailija
8/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitajat pitävät itseään parempina kuin lääkärit. Tämähän ei oikeasti pidä paikkaansa, vaikka kuinka hoitaja kouluttaisi märkäkorvalääkäriä. Itsensä hoitsu siinä vain nolaa.

Vierailija
9/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUAHAHAHAHAHHAHAHA, hoitsut (ketkä kuvittelee itsestään liikoja), vittu te ootte tyhmiä!

Vierailija
10/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että hyvin usein se on hoitaja joka osaa ottaa ihmisen ihmisenä ei lääkäri! Sen lisäksi todellakin on lääkäreitä joilta puuttuu täysin se käytännön järki eli hoitajan on saneltava hänelle tiettyjä asioita. Monet lääkärit kylläkin kuvittelevat itsestään liikoja.

Vierailija
11/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että hyvin usein se on hoitaja joka osaa ottaa ihmisen ihmisenä ei lääkäri! Sen lisäksi todellakin on lääkäreitä joilta puuttuu täysin se käytännön järki eli hoitajan on saneltava hänelle tiettyjä asioita. Monet lääkärit kylläkin kuvittelevat itsestään liikoja.

Vierailija
12/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että nämä hoitsujen ihannoijat ovat itse oikeasti hoitajia. Itse olen ollut paljon elämäni aikana sairaalassa (minut on mm. leikattu seitsemän kertaa) ja aina on lääkäri ollut pätevämpi. Muistuu mieleen eräs hoitsu, joka valitteli, että hänen piti vaihtaa minulle side, kun pizzataksi oli juuri tuonut hoitajien huoneeseen pizzan ja voi voi, kun se ehtii nyt jäähtyä. Eipä jäänyt kovin mairittelevaa kuvaa hoitajista.

Vierailija
13/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on minusta haastava tilanne yhteistyölle.

Vierailija
14/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä hoitajia ja lääkäreitä ja on sitten myös niitä huonoja ja siltä väliltä..

Vierailija
15/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen yläpuolella? Olen ollut sairaalassa töissä ja silloin ainakin lääkärit kuvittelivat olevansa jotain puolijumalia :D

Vierailija
16/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään väsätä jotain arvojärjestystä tai vertailla paremmuutta. En tee sitä muidenkaan ammattien kohdalla. Ihan yhtä hedelmällistä olisi pohtia, onko muusikko "korkeammalla" kuin maanviljelijä.

Molempia ammatteja arvostan, ja molemmista löytyy niin ammattitaitoisia kuin hieman hukassa olevia yksilöitä. Jos tällainen jaottelu lopetettaisiin, niin ehkä se yhteistyökin sujuisi hiukan jouhevammin.

Vierailija
17/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä mieti, kuka on ketäkin arvokkaampi.

Vierailija
18/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilo ja kunnia hoitajana työskennellä runsaasti ammattitaitoa omaavien, ihanien ja sympaattisten erikoislääkäreiden kanssa. He ajattelevat potilaiden parasta ja toimivat erittäin empaattisesti sekä pätevästi. Lisäksi he ovat valmiit laittamaan itsensä likoon saadakseen potilailleen lisää leikkauspöytiä. Hoitajien työtäkin vielä arvostavat ja jaksavan neuvoa nuorempia kollegoita.

Kiitos teille, palautitte uskoni hyvään hoitoon.

Vierailija
19/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmille ihan oma tehtävänsä ja paikkansa on. Molemmat tarvitsevat toistensa ammattitaitoa ja yhteistyötä oman työnsä tueksi, sillä edustavathan he molemmat täysin erillisiä ja erilaisia ammatteja. Lääkäri on lääketieteen asiantuntija ja hoitaja on hoitotyön asiantuntija. Ei tässä pitäisi olla kenellekään mitään epäselvää.

t. sairaanhoitaja AMK, terveydenhoitaja (alalla 15v)

Vierailija
20/20 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmille ihan oma tehtävänsä ja paikkansa on. Molemmat tarvitsevat toistensa ammattitaitoa ja yhteistyötä oman työnsä tueksi, sillä edustavathan he molemmat täysin erillisiä ja erilaisia ammatteja. Lääkäri on lääketieteen asiantuntija ja hoitaja on hoitotyön asiantuntija. Ei tässä pitäisi olla kenellekään mitään epäselvää.

t. sairaanhoitaja AMK, terveydenhoitaja (alalla 15v)

En tiedä tai tunne ketään hoitajaa, joka kuvittelisi olevansa lääkärin yläpuolella ja tunnen heitä paljon. Tällä palstalla jotkut ovat saaneet väärän käsityksen sillä perusteella, että jotkut hoitajat ovat avautuneet kertomaan työstään. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että myöskään kukaan heistä kuvittelisi olevansa kenenkään yläpuolella, vaan sitä että sairaalassa lääkäri on aika vähän paikalla osastolla, jolloin

potilaista tällä välin huolehtii hoitaja, joka tarvittaessa ottaa yhteyttä lääkäriin, joka tulee paikalle tai antaa hoito-ohjeita, eikä näissä ole mitään epäselvää. Jos on kokematon hoitaja, voi lääkäri joutua neuvomaan häntä omassa työssään enemmän, mitä täytyy tehdä, tai päin vastoin. Kyllä nuoret lääkärit itsekin luottavat kokeneisiin hoitajiin.

t.th + sh alalla 10v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi