Te, jotka olette kahvakuulailleet. Minkä painoisella kuulalla olisi hyvä aloittaa?
Kommentit (8)
Eli siellä täytyy olla oma kuula.
Päädyn siis ilmeisesti tilaamaan tuon 8 kg kuulan. Sitä kaverinikin suositteli, joka minut tuntee.
Jonkun verran liikuntaa harrastan, mutta en ole mikään himoliikkuja. En myöskään rapakuntoinen.
Ap
Pyörittelen 58Kg kuulalla kehää ja heittelen 79Kg kuulalla.
Perinteisesti Venäjällä naiset ja nuoret ovat aloittaneet 16 kilon kuulilla ja miehillä aloitus on 24 kgsta. 32 kg on kuitenkin sopiva aloituspaino, jos voimaa jo löytyy vähänkin.
koostasi ja voimatasostasi. Itse aloitin hankkimalla 8 kg kuulan ja siirryin pian 12 kg kuulaan, mutta olen tosi hyväkuntoinen, vaikka pienikokoinen olenkin. Mieheni aloitti 16 kg kuulalla. Kahvakuulatunnilla olen nähnyt naisten pyörittelevän 4 ja 6 kilon kuulia, mutta en kyllä ymmärrä ideaa siinä -- ei kukaan voi olla niin heikko, että treeni olisi tehokas nelikiloisella kuulalla.
Jos olet ennenkin liikkunut, hanki 8-kiloinen kuula?
Jos ei yhtään, niin naiselle neljäkin kiloa voi riittää alkuun, mutta parempi kahdeksan tai edes kuusikiloinen.
Seuraavalla kerralla 8kg kuula ja sitä seuraavalla 10 kg kuula. Nyt käytän 10kg kuulaa. Kuulailemme ulkona säästä riippumatta ja meillä paljon heittoja joten 10kg riittää mainiosti. Lantion heilautuksiin otan jo 12kg.
Meillä tunneilla melkein kaikilla on kaksi eri painoista kuulaa.
yleensähän käytetään kahta eri kokoista kuulaa esim. 8kg ja 4kg. Mä ainakin, teen esim. jalkakyykyt eri kuulalla kuin vaikka olkapäät.