Terapiat ja psyykenlääkkeet ovat täysin turhia
Parhaiten voi saavuttaa henkisen tasapainon perehtymällä itse alan tuoreeseen kirjallisuuteen, ulkomaisiin ja kotimaisiin tiedelehtiin ja uusimpiin tutkimustuloksiin ja soveltaa niitä itseensä. Ja heittää lääkkeet roskiin. Joskus tosin keskustelu voi olla mielenkiintoista, jos vastaväittelijänä on ajan tasalla oleva psykiatrian dosentti tai neurologi jonka kanssa voi vaihtaa tietoja neurokemiasta ja neurologiasta.
Kommentit (5)
Mutta kun ne psykologitkin tarvii sen oman terapian jos haluaa antaa psykoterapiaa. Ite tein pedagogiset psykanopiskelijoiden kanssa ja täytyy sanoa ettei se kirjatieto ja psykologisten testien läpäiseminenkään aina riitä siihen että ihminen pystyis itsereflektioon saati hoitamaan itseään. Jälkimmäisestä on kokemusta ihan lähietäisyydeltä. Eli psykologitkin voi olla masentuneita kaikesta kirjatiedosta huolimatta.
Olen vain kyllästynyt tavallisten terapeuttien yleissivistyksen ja oman alansa tuntemuksen puutteeseen ja heidän epäpätevyyteensä, jota esiintyy useimmilla julkisen puolen psykiatrian erikoislääkäreilläkin. Kaiken saa heille selittää moneen kertaan, ennenkuin he ymmärtävät. Joskus potilas on psykiatriaan pätevämpi. Ainoa fiksu keskustelukumppani minulla on julkisella ollut oikeuspsykiatrian dosentti.
ap
ap
Emme kuitenkaan kaikki ole yhtä onnekkaita kuin sinä. On paljon ihmisiä, joiden älylliset edellytykset eivät riitä ehdottamaasi toimintatapaan. Heillä on mielestäni oikeus saada sellaista hoitoa, jonka he pystyvät vastaanottamaan. Kun tarkemmin ajattelet, olet varmasti samaa mieltä.
Sitä voi paeta monella tavalla ja sinulle pakopaikkana toimii järki. Koita uskaltaa kohdata tunteita!
En viitsi edes vastata noin typerään avaukseen.