Saako jostain selville omakotiasuntojen hintoja?
Kiinteistönvälittäjä haluaisi laskea reippaasti hintaa saadakseen asunnon kaupaksi nopeammin. En ole hänen kanssaan samaa mieltä ja haluaisin tuekseni faktaa. Tiedän että alueen asuntoja on myyty kalliimmalla kuin nykyinen hinta on.
Kommentit (17)
talojen keskimääräisiä hintoja ja tietty pitää verrata talon ikää, kuntoa jne.
kannattaa uskoa sitä. Jos ei kelpaa, myy asuntosi itse.
En usko välittäjään, on laiska. Ei ole laittanut ilmoituksia kuten sovittu. Muutenkaan en luota.
aapee
En usko välittäjään, on laiska. Ei ole laittanut ilmoituksia kuten sovittu. Muutenkaan en luota.
aapee
Mitä jos pyydät arvion joltain toiselta/toisilta kiinteistövälitysfirmoilta? Jos ei neljään kuukauteen sitten ole mennnyt haluamallasi hinnalla, niin vaihdat välittäjää.
Muista että sinulla ei ole mitään velvollisuutta laskea asuntosi hintaa. Jos kuitenkin hinta tuntuu liian korkealta muidenkin kiinteistövälittäjien mielestä, kannattaa hintaa laskea, jotta asunto tulee menemään kaupaksi.
4kk:n sopimus? Onks jotenkin normaalin mittainen? Vaikuttaa tosi pitkältä. Mä en olisi tehnyt kuin max. 2 kk:n sopparin, jos ei mee kaupaksi niin uutta välittäjää kehiin vaan...
välittäjät haluavat usein vain nopeita kauppoja ja sen takia alhaisempia hintoja. Jos olet itse eri mieltä, pidä pääsi. Toki kannattaa ottaa välittäjän ehdotus huomioon ja miettiä jotain kompromissia. Mutta varsinkaan jos teillä ei ole kiire myydä, pitäisin omasta mielipiteestä kiinni.
ainakin tulee joka pyhänseutu postiluukkuun kaksikin sellaista asuntolehteä, jossa on kotikaupungin myytävät asunnot.
Valittiin tuo välittäjä, koska on halvin, arviointitilaisuudessa oli myyvän oloinen ja kyseessä iso firma, joka mainostaa laajalti.
Todellisuudessa osasi markkinoida vain itsensä ja mainostaminen unohtunut.
aapee
aapee
Mitä jos pyydät arvion joltain toiselta/toisilta kiinteistövälitysfirmoilta? Jos ei neljään kuukauteen sitten ole mennnyt haluamallasi hinnalla, niin vaihdat välittäjää.
aapee
4kk:n sopimus? Onks jotenkin normaalin mittainen? Vaikuttaa tosi pitkältä. Mä en olisi tehnyt kuin max. 2 kk:n sopparin, jos ei mee kaupaksi niin uutta välittäjää kehiin vaan...
Välittäjä vetoaa siihen että omakotitaloissa hinnat & markkinat on erit.
Tiedän että päätös on loppukädessä minun, mutta ärsyttää se että välittäjä olettaa asunnon menevän kaupaksi itsestään ja jotta pääsisi mahdollisimman pienellä vaivalla, haluaa alentaa hintaa.
aapee
<a href="http://asuntojen.hintatiedot.fi/" alt="http://asuntojen.hintatiedot.fi/">http://asuntojen.hintatiedot.fi/</a>
Eikö niitä ole sitten myynnissä siellä?
Me ostettiin yhdeltä välittäjältä aivan upea tontti alihintaan. Myi sitä väärällä osastolla, kuvat aivan kamalat ja oli kiire myydä, koska hänen palkkio perustui tontin myyntihintaan. Niin ja hintaakin saatiin paljon alemmaksi, koska hän suositteli sitä myyjälle. =) En itse laittaisi kyseiselle välittäjälle ikinä mitään myyntiin.
Siis miten niin siellä ei ole okt:n hintoja?
Eikö niitä ole sitten myynnissä siellä?
Me ostettiin yhdeltä välittäjältä aivan upea tontti alihintaan. Myi sitä väärällä osastolla, kuvat aivan kamalat ja oli kiire myydä, koska hänen palkkio perustui tontin myyntihintaan. Niin ja hintaakin saatiin paljon alemmaksi, koska hän suositteli sitä myyjälle. =) En itse laittaisi kyseiselle välittäjälle ikinä mitään myyntiin.
aapee