Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi on alusta asti nirso syömään, olet raskausaikana

Vierailija
19.08.2011 |

syönyt hyvin "nirsosti" itse. Jos taas syö helposti kaikkea, olet itse syönyt monipuolisesti kaikkea ja eri makuisia ruokia. Luin vasta jostakin tutkimuksesta, että vauva maistelee ja tottuu makuihin jo kohdussa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voinu jatkuvan pahoinvoinnin vuoksi syödä ku perunaa ja vaniljajäätelöä. Meidän kakara on maailman nirsoin lapsi :)

Vierailija
2/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se noin yksioikoisesti mene. Olen kasvissyöjä, joka tykkää mm. chilistä.

Osa lapsista on ihan hulluina mausteiden ja chilin perään, osa kunnon lihansyöjiä, osa äärimmäisen herkkiä pullamössönsyöjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 7 lasta, raskausaikoina olen syönyt suht monipuolisesti ja samalla tavalla kaikkien kohdalla. Pari lasta tosi nirsoja, pari syö tosi hyvin ja loput siltä väliltä...

Vierailija
4/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt raskausaikoina kaikkea mahdollista, mikä vaan kelpaa syötäväksi. Tuloksena yksi kaikkiruokainen, toinen hyvin tarkka lapsi. Mitähän tästä voisi päätellä...?

Vierailija
5/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse pohtia, mitä ruokaa tekisi, koska niin harva kelpaa.

Vierailija
6/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silloin kun aletaan ekoja makuja ottaa lusikalla suuhun. Ne vauvat joiden äidit olivat raskausaikana vaikka syöneet vihreitä papuja, tykkäsivät niiden mausta, toiset taas sylkivät sen pois.

Ei siinä ollut juttua kuinka kauan homma jatkui, ihan vaan tuo alku innokkuus makuihin. ap.

Vierailija
7/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silloin kun aletaan ekoja makuja ottaa lusikalla suuhun. Ne vauvat joiden äidit olivat raskausaikana vaikka syöneet vihreitä papuja, tykkäsivät niiden mausta, toiset taas sylkivät sen pois. Ei siinä ollut juttua kuinka kauan homma jatkui, ihan vaan tuo alku innokkuus makuihin. ap.

Toinen lapsista tykkäsi helposti lähes kaikesta, toinen sylki kaiken pois 8 kk:n ikään asti. Ja ihan samalla raskausajan ruokavaliolla.

Vierailija
8/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli kahtenkymmeneen vuoteen lihaa,en punaista enkä siipikarjaa ja silti mun lapsi tykkää eniten juuri kalkkunasta,broilerista ja porsaasta.

Vierailija
9/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä varsinkin varhaislapsuuden allergiat vaikuttaa nirsouteen. Nirsokin voi olla niin, että sopii just ne "oudot" ruuat, mutta nirsoilee esim. perunan kanssa, vaikka äiti olisikin syönyt perunaa ihan normaalisti raskausaikana. Uskon, että kovin mausteisen ruuan kanssa käy näin, mutta ei muuten. Tosin itse nautin tulisesta ja raskaana olon tietää siitä, että jalapenoja menee sellainen parin kilon purkki viikossa, mutta eipä yksikään lapsista tykkää mausteisesta ruuasta. Niin kuin ei isäkään voi sitä syödä. se mikä hänestä on tulista ei musta ole edes kunnolla maustettua... eli ehkä vaikutus kuitenkin muualla kuin mun raskaana syömällä ruualla.

Vierailija
10/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin todellakin monipuolisesti... lapsi syö kyllä hyvin tarhassa, mutta ei kotona... tarhassakin ovat sanoneet, että kiva kun poika syö hyvin ja maistaa ihan kaikkea, tykkää tai ei...

taidan vaan olla huono kokki :)) en omasta mielestä...

Vierailija
11/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se noin yksioikoisesti mene. Olen kasvissyöjä, joka tykkää mm. chilistä.

Osa lapsista on ihan hulluina mausteiden ja chilin perään, osa kunnon lihansyöjiä, osa äärimmäisen herkkiä pullamössönsyöjiä.

Vierailija
12/16 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityisesti karvaiden makujen voimakas vieroksuminen, on geneettinen ominaisuus, jolle lapsi ei voi mitään, eikä se synny kasvattamalla, eikä häviä kasvattamalla. Tämä ominaisuus perityy.

Vierailija
13/16 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen otoksella voisin sanoa, että väittämä pitää paikkansa :-)

Neljä kuukautta kestäneen raskauspahoinvoinnin takia en pystynyt syömään muuta kuin hedelmiä, salaattia ja raakoja kasviksia.

Lapsi on 8-vuotias ja voisi elää pelkillä raaoilla vihanneksilla, hedelmillä ja salaatilla, jos hänen annettaisiin valita. Onneksi on oppinut syömään vähän muutakin.

Vierailija
14/16 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla oli raskausdiabetes ja ohjeet hyvin selkeät. Toinen on nirso ollut vauvasta asti, toinen taas puputtaa mitä vain suu ammollaan odottamassa.

Vierailija
15/16 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana söin kaiken, mikä ei juossut karkuun. Jääkaappikin tais olla vaarassa. Miks mun lapsi on nirso?

Vierailija
16/16 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi kaksosista toinen syö mitä vaan ja toinen on nirso?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi