pitäskö vastasyntynyt nukkua n.18h vrk? meidän nukkuu 23 tuntia
eli on vain tunnin hereillä päivässä (sekin pienissä osissa).
paino on ok ja syö 4 tunnin välein. vauvalla ikää 9 päivää.
Kommentit (8)
Meillä oli samanlainen unikeko. Luulin tuolloin, että jotain vikaahan siinä täytyy olla, kun niin paljon nukkuu. Vikoja ei näinä ensimmäisinä neljänä vuotena ole ilmi tullut ja nyt jo pysyy hereillä koko päivän vaikkakin tarvitsee päiväunia toisinaan. Toiset vaan tarvii enemmän unta :)
Mulla kävi kylmät väreet kun luin avaustas. Mulla on meinannu kaks lasta "kuolla" kun ne on vain nukkuneet ja nukkuneet, ja minä tuudittautunut ajatukseen että ovatpa kilttiä lapsia.
Paino EI noussut, vaan laski. Synnäriltä lähdettyä se pysähty, mutta ei siis lähtenyt nousuun vaikka kaikki niin luulimme. Imetin, ja olin tyytyväinen. Lopulta neuvolakäynti pisti hälytyskellot soimaan, oli jo kyse parista vuorokaudesta ja oisin voinut miettiä arkun ostoa.
Punnitse niin usein kun mahdollista se vauva. Vauva on virkeä, kun se saa tarpeeks maitoa, ennemmän kuin tuon tunnin. Vauvat syö muuten noin kolmen tunnin välein.
Joka tapauksessa, pidä kaikki tuntosarvet ylhäällä!!!!!!!!!
Meillä on kolme lasta neljästä ollut myös 23h nukkujia. Ei siis mitään hätää! Kunhan syö, ja paino nousee. Meillä lapset yhtä lukuunottamatta heräsivät itse syömään (yhtä piti herätellä), söivät reippaasti ja nukahtivat taas. Näin mentiin 2-3 viikkoa. Vasta sitten jaksoivat vähän seurustellakin. Neljäs lapsi nukkuikin vain n.12h/vrk ja senkin max. 45min kerrallaan. Onnea pikkuisesta!
Mulla kävi kylmät väreet kun luin avaustas. Mulla on meinannu kaks lasta "kuolla" kun ne on vain nukkuneet ja nukkuneet, ja minä tuudittautunut ajatukseen että ovatpa kilttiä lapsia.
Paino EI noussut, vaan laski. Synnäriltä lähdettyä se pysähty, mutta ei siis lähtenyt nousuun vaikka kaikki niin luulimme. Imetin, ja olin tyytyväinen. Lopulta neuvolakäynti pisti hälytyskellot soimaan, oli jo kyse parista vuorokaudesta ja oisin voinut miettiä arkun ostoa.
Punnitse niin usein kun mahdollista se vauva. Vauva on virkeä, kun se saa tarpeeks maitoa, ennemmän kuin tuon tunnin. Vauvat syö muuten noin kolmen tunnin välein.
Joka tapauksessa, pidä kaikki tuntosarvet ylhäällä!!!!!!!!!
-ap
Jos paino nousee, kakka ja pissa kulkee normaalisti, niin ei ole hätää. Kyllä se parin viikon perästä alkaa jaksaa olla enemmän hereillä! Meillä oli esikoinen tuollainen ja nyt on kolme vee ja edelleen tarvii tosi paljon unta.
ehkä 3-4 tuntia päivässä. Voi olla, että vauvasi on täysin normaali, mutta kyllä mäkin varmaan huolisssani olisin. Millon sulla on neuvola? Puhu ihmeessä asiasta.
Meillä kolme lasta, joista keskimmäinen nukkui ekat pari viikkoa käytännössä koko ajan. Söi vaan välillä ja jatkoi unia. Paino nousi, pissas ja kakkas normisti. Sitten alkoi pikku hiljaa oleen hereilläkin pieniä aikoja ja ajat piteni ja piteni. Nykyään 3v ja ihan tavallinen tyttö on, päiväuniakaan ei malta enää nukkua.
Meillä tuosta toista ääripäätä - kaipa vaihtelu on suurta. Pienen kanssa on hyvä olla herkästi yhteydessä vaikka sitten synnyttäneiden osastolle tai neuvolaan tai päivystykseen. Siis kyllä varmistaisin lääkäriltä tai ainakin terveydenhoitajalta tilanteen. Onko varmasti esim. sokerit kohdallaan? Onko virkeä hetkeäkään vai unelias hereilläkin?