Lapsemme kummi ei sitten kutsunut meidän perhettä äitinsä hautajaisiin!
Olen todella loukkaantunut, luulin meitä läheisiksi. Hänen on perheineen kyllä ollut meidän jokaisen lapsen ristiäisissä ja synttäreillä.
Kommentit (16)
Emme ainakaan me kutsuneet ketään mieheni isän hautajaisiin. Niistä ilmoitettiin lehdess ja ne tulivat jotka tulivat, ja muut ilmaisivat osanottonsa muulla tavoin. Onkohan tässä paikkakuntakohtaisia eroja, ja jossakin pitää hautjaisiinkin kutsua? Minä kyllä koen, että surevilla omaisilla on muutakin tekemistä kuin lähetellä kutsuja.
Mä täällä itken ihan valtoimenaan, kun mua ei kutsuttu naapurin kummin kaiman kissan hautajaisiin.
Ei minunkaan kummit olleet mun isovanhempien hautajaisissa. Adressin lähettivät. Enkä mä todellakaan tunkenut yhden meidän lapsen kummisedän äidin hautajaisiin, kun en ikinä ole tavannutkaan. Eikä varmaan oltais menty vaikka oltais jossain heidän perhejuhlassa tavattukin. Adressi tietty laitettiin.
Minusta on epäkohteliasta rajata läheiset ulkopuolelle, kun tukea olisivat tarvinneet hautajaisten järjestämiseen. Luulin meitä todellakin ystäviksi, mutta ilmeisesti erehdyin.
Minusta on epäkohteliasta rajata läheiset ulkopuolelle, kun tukea olisivat tarvinneet hautajaisten järjestämiseen. Luulin meitä todellakin ystäviksi, mutta ilmeisesti erehdyin.
surun keskellä unohtanut. Minä unohdin sanoa äitini lapsuuden parhaalle ystävälle, että olisi kovin tervetullut äitiäni saattamaan. Ja hänkin on edelleen väleissä kanssamme.
Jos ja kun äidistäni (piankin) aika jättää, niin ei tulisi mieleenkään kutsua lastemme kummeja hautajaisiin (paitsi veljeni, joka varmaan tulee kutsumattakin :-) eiväthän lasteni kummit tunne vanhempiani, osa kerran nähnyt heidät ristiäisissä ja loput ehkä sen lisäksi pari kertaa synttäreillä. Miksi he tulisivat hautajaisiin?
kysyitkö sinä kaveriltasi, että saako hautajaisiin tulla? Jos kysyit ja sinua kiellettiin, niin on ok olla loukkaantunut. Jos et kysynyt niin sinulla ei ole mitään syytä olla loukkaantunut.
Tämä on vain minun kokemukseni, mutta molemmat hautajaiset, joita olen ollut mukana järjestämässä, on olleet sellaisia, ettei niihin tosiaankaan kysytä kavereita jeesaamaan järjestelyissä. Eivät ne ole sellainen tilaisuus. Pitopalvelulta otettiin kaikki mahdollinen juuri sen vuoksi, että omaiset saavat rauhoittua suremaan arvokkaasti eikä mistään järjestelyhommista tarvinnut huolehtia. Ehkä näin oli kaverinkin tapauksessa - hän ei vain tarvinnut konkreettista apua, sellaista mihin oma perhe ei olisi riittänyt?
kysyitkö sinä kaveriltasi, että saako hautajaisiin tulla? Jos kysyit ja sinua kiellettiin, niin on ok olla loukkaantunut. Jos et kysynyt niin sinulla ei ole mitään syytä olla loukkaantunut.
Tämä on vain minun kokemukseni, mutta molemmat hautajaiset, joita olen ollut mukana järjestämässä, on olleet sellaisia, ettei niihin tosiaankaan kysytä kavereita jeesaamaan järjestelyissä. Eivät ne ole sellainen tilaisuus. Pitopalvelulta otettiin kaikki mahdollinen juuri sen vuoksi, että omaiset saavat rauhoittua suremaan arvokkaasti eikä mistään järjestelyhommista tarvinnut huolehtia. Ehkä näin oli kaverinkin tapauksessa - hän ei vain tarvinnut konkreettista apua, sellaista mihin oma perhe ei olisi riittänyt?
voi käyttäytyä oudostikin. Ja saakin.
Ei hautajaisiin kutsuta ylipäätään ketään. Mistä pystymetsästä olette kun odotatte jotain kutsukortteja? Ei ne ole synttärit. Tsiiiiiiisus.
Enkä siis kysynyt, mutta kutsua odotin hyvin tapojen mukaisesti.
Sitä on kysytty aika monta kertaa. SE on oleellinen asia. Jos olitte tekemisissä muutenkin kuin kummilapsenne synttärien tiimoilta, niin miksette vain menneet hautajaisiin? Kuten sanottu, harvemmin niihin mitään kutsuja kenellekään lähetellään, kuolinilmoituksen alareunassa yleensä mainitaan aika ja paikka. Tai sitten "haudattu läheisten läsnäollessa" ja sinä tuskin kuulut VAINAJAN läheisiin, vaikka hänen lapsilleen läheinen oletkin...
SULLA on tavat hukassa, ei sun ystävälläs.
Et ole vielä kertonut, tunsitko tämän edesmenneen hyvinkin??
Sitä on kysytty aika monta kertaa. SE on oleellinen asia.
Et voi olla tosissasi.....ekaks: hautajaisiin ei kutsuta ja toiseksi....en kyllä haluaisi että olisivat tulleetkaan!olet naurettava...
Olen hyvin läheinen kummmilapseni vanhempien kanssa, mutta ajatus osallistua isovanhempien hautajaisiin tuntuu todella kaukaiselta. Näemme syntymäpäivillä emmekä silloinkaan juuri keskustele lämpimiä syvempää.
Tai että oman lapseni kummit tulisivat minun vanhempieni hautajaisiin....ei..ei ole oikea paikka...
Hautajaisiin osallistuu mielestäni lähiOMAISET ja muut vainajan ystävät ja sukulaiset- ei lasten perhetutut.
Olitteko oikein läheisiä tämän kummitädin äidin kanssa? Montakin kertaa tavanneet muissa merkeissä kuin niissä heidän lasten juhlissa...? Ne on sen vainajan hautajaiset, ei vainajan lasten.
Hautajaisiin ei muutenkaan "hyvien tapojen mukaisesti" kutsuta, joten siinäpähän odotat kutsua kaikkiin muihinkin hautajaisiin, eikä hautajaiset ole sellainen juhla, jossa kerätään tarjottavat ja pöytäkoristeet nyyttärimeiningillä. Itse olet käyttäytynyt hyvien tapojen vastaisesti, jos koet että olisitte kuuluneet sinne vainajaa muistamaan ja omaisia tukemaan, olet tiennyt että hautajaiset on, mutta et ole mennyt!
Tämä oli kylläkin provo, mutta ei mitään.
kummeja äitini hautajaisiin.
Vaikka läheisiä olimmekin. Ja olemme edelleen kuusi vuotta nyt äitini kuolemasta aikaa.