Maaseudun alasajo
Miksi maaseutu täytyy tarkoituksella alasajaa. Kaikki veronkorotukset koskee eniten syrjäseudulla asuvia. esim. polttoaineveronkorotus ja valtion kunnanosuuksien leikkaukset. Kaikki pienet kunnat pakoitetaan kuntaliitoksiin, jolloin palvelut keskitetään suuriin keskuksiin ja palvelut katoavat maaseuduilta. Syy mikä johtaa tähän, johtuu kokoomuksen politiikasta johon sdp on nyt lähtenyt mukaan, eli työnnetään kaikki rahat ulkomaille ja nostetaan omia etupäässä maaseudun veroja. Onko oikein, että köyhä maanviljeliä maksaa etelänherrojen (kreikka yms...)rahankäytön ja joutuu itse konkurssin partaalle?
Toivottavasti saadaan nopeasti ennenaikaiset vaalit ja kokoomus ainakin pois päättäjänpaikalta.
Kommentit (35)
maalta on tyhjennetty asukkaat kaupunkeihin jo vuosikymmeniä sitten:) He sitten siellä ulkomailla kasvattavat kaikki ruokansa kaupungissa vai?
Miten on mahdollista että ulkomailta tuodaan tännekin ruokaa, miten saavat parvekkeillaan kasvatettua vielä vientiinkin?
kaikki suomalaiset PK-seudulle nostamaan asumisen hintaa ja koettelemaan infrastruktuuria?
tahallaan laitat vääriä väitteitä minun sanomisikseni?
Ei ole pakko asua pääkaupunkiseudulla, isoja kaupunkeja on muitakin.Peräkylät tyhjiksi vaan ihan rauhassa.
on keskitetty sinne Helsinkiin! Mulla on monta tuttua PK-seudulla, jotka haluaisivat muuttaa pois (koska haluaisivat asua väljemmin), mutta eivät voi, koska niissä muissakaan kaupungeissa ei ole töitä.
Ei kaupunkeihin keskittäminen ole vastaus, koska se nostaa kaupunkilaisten asuinkustannuksia ja kuormittaa infrastruktuuria. Se myös lisää sosiaalisia ongelmia, koska ihmisten on pakko muuttaa pois tukiverkostojensa luota.
Mikä tuo ihmeellinen asenne syrjäseutuja kohtaan on?
luomuruoat sitten kasvattaisi, jos maaseudulle ei jäisi ketään? Ei ne ilmasta sinne kaupan hyllylle tule.
on tulosta Keskustapuolueen vuosikymmeniä kestäneestä siltarumpupolitiikasta: siitä että Suomessa on liikaa kuntia ja mahtailevia kunnantaloja vähän siellä sun täällä.
Siitä että rahaa tungetaan suhteettoman paljon sinne missä asuu sittenkin melkoisne vähän ihmisiä.
Siitä että tukirahat maksaa etelässä asuva veronmaksaja, minä.
luomuruoat sitten kasvattaisi, jos maaseudulle ei jäisi ketään? Ei ne ilmasta sinne kaupan hyllylle tule.
nykyistä suurempi maatila isoine koneineen.
Oikeaan suuntaan ollaan toki menty jo pitkään, sen suhteen ei valittamista.
on tulosta Keskustapuolueen vuosikymmeniä kestäneestä siltarumpupolitiikasta: siitä että Suomessa on liikaa kuntia ja mahtailevia kunnantaloja vähän siellä sun täällä.
Siitä että rahaa tungetaan suhteettoman paljon sinne missä asuu sittenkin melkoisne vähän ihmisiä.
ei ihan pieni minusta.
muutta, kun työllistämme itsemme täälläkin?On muitakin kaupunkeja, mutta eniten töitä on Helsingissä, ja sinne painottuu koko ajan enemmän ja enemmän. Me emme kaikki mahdu sinne.
Osaisitko keskustella ilman tuota asenteellista länkytystä?
sittenhän kaikki on hyvin jos kerran työtä on.
Ja mitä Helsinkiin mahtumiseen tulee, yhtä vitun pusikkoa sekin on mitä lentokoneesta olen katsellut. Tilaa on yllin kyllin.
nykyistä suurempi maatila isoine koneineen.
Oikeaan suuntaan ollaan toki menty jo pitkään, sen suhteen ei valittamista.
Ai tsiisas mitä juttuja. Maitokin tulee purkista? HIh
kaikki suomalaiset PK-seudulle nostamaan asumisen hintaa ja koettelemaan infrastruktuuria?
tahallaan laitat vääriä väitteitä minun sanomisikseni?
Ei ole pakko asua pääkaupunkiseudulla, isoja kaupunkeja on muitakin.Sama politiikka joka tyhjentää maaseutua, tekee sitä myös pienemmille kaupungeille. Eli väkisinkin ihmiset keskittyvät PK-seudulle. Ehkä Turku, Tre, Jkl ja Oulu saattavat tasata kuormitusta hieman. Helsinki(PK-seutu) on kuitenkin ainoa todella iso kaupunki täällä. Keski-Euroopan maissa etäisyydet on lyhyempiä ja isoja keskittymiä on enemmän. Kuten joku jo totesi, tämä aiheuttaa hintojen nousua. Onko sinun ja minun lapsilla varaa esim. muuttaa aikanaan omaan kotiin (oma tai vuokra)? Usein siinä vaiheessa ei vielä tulot ole kovin korkeat ja muitakin menoja on. Tuollaisiin asioihin ihmisten pakkautuminen PK-seudulle vaikuttaa, puhumattakaan liikenteestä ja muista palveluista.
Saattaahan olla että sieltä muuttaakin vain uusia työttömiä, jolloin palvelujen hinnat/työssä käyvä kasvaa täällä. Kyllä tätä kehitystä kannattaa vielä harkita, kun mahdollisuus on.
Helsingissä on todella paljon valtion työntekijöitä (kuten tässä ketjussa onkin jo moneen kertaan todettu), kukas heidän palkat maksaa? Eikö sinusta maalla asuvat maksa veroja ollenkaan?
Maatakin pitää jonkun viljellä. Se ei oikein onnistu kaupungeissa.
Me emme kaikki mahdu kaupunkeihin. Me kaikki emme halua asua kaupungeissa, eikä meillä kaikilla ole varaa siihen. Sillä hinnalla, jolla tämän talomme ostimme, ei (ihan oikeasti) saa edes yksiötä Helsingistä. Jos asuisimme kaupungissa, joutuisimme kuitenkin turvautumaan tulonsiirtojen kautta saataviin tukiin.
Siitä että tukirahat maksaa etelässä asuva veronmaksaja, minä.ei ihan pieni minusta.
onkin kasvukeskus ja etelän kaupunkien veroinen paikka yliopistoineen ja olikos Oulun lentokenttä Suomen toiseksi vilkkain. Ei siis todellakaan sitä peräjunttilaa mitä tarkoitin.
Siitä että tukirahat maksaa etelässä asuva veronmaksaja, minä.ei ihan pieni minusta.
onkin kasvukeskus ja etelän kaupunkien veroinen paikka yliopistoineen ja olikos Oulun lentokenttä Suomen toiseksi vilkkain. Ei siis todellakaan sitä peräjunttilaa mitä tarkoitin.
Siihen kuuluu pikkupaikkoja ja maaseutua ihan vitusti, vai sanooko Kuusamo, Taivalkoski, Sievi jne jne ja ne eivät todellakaan ole mitään kasvukeskuksia...
kissanhännän vetoa? Tarvitaan maaseutua, tarvitaan kaupunkia,meitä kaikkia. Asumme samassa maassa ja olisi jokaisen etu vetää yhtä köyttä, eikä aliarvioida toisten tapaa elää ja työskennellä.
Toki hajoita ja hallitse sopii niille jotka tekevät leikkauksia ja säästöjä.
muutta, kun työllistämme itsemme täälläkin?
On muitakin kaupunkeja, mutta eniten töitä on Helsingissä, ja sinne painottuu koko ajan enemmän ja enemmän. Me emme kaikki mahdu sinne.
Osaisitko keskustella ilman tuota asenteellista länkytystä?