Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup:kertokaapa ovatko vanhempasi eronneet ja oletko itse eronnut avioliitosta ov

Vierailija
19.08.2011 |

Sanotaan,että vanhempien malli vaikuttaa omaan käyttäytymiseen tässäkin asiassa.Eli onko vanhempasi yhdessä vai eronnut?oletko itse eronnut vai ekassa avioliitossa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa oma äitini kahdesti eronnut lapsuuteni aikana.

Emme ole naimisissa (vielä), mutta pian 6 vuotta avoliitossa ja puhutaan ihan suoraan että me tullaan olemaan "me" hamaan loppuun saakka. Ei haluta toistaa omien vanhempiemme virheitä eroamalla.

Vierailija
22/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksästä 10v avioltiiton jälkeen, yhdessä ehdittiin olla 16v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isän vanhemmat eivät. Me erosimme aloitteestani.

Minäpä kerron miten "malli" tässä on vaikuttanut. Minä olen ollut aina äärimmäisen sitoutuva ja omistautuva, mutta koska olen itse kasvanut ihan täyspäiseksi ja minulla on läheiset välit kumpaankin vanhempaan, osaan ajatella myös että pelkästään lasten takia ei tarvitse olla yhdessä. Lapset selviävät, jos eron jälkeinen tilanne saadaan mahdollisimman hyväksi. Minusta toimiva eroperhe on parempi kasvuympäristö kuin toimimaton ydinperhe.

Lasteni isään elämä omassa ydinperheessään taas vaikutti niin, että hän kuvitteli meidän olevan yhdessä aina, ja että keskustelemista ei tarvita. Ei tarvitse ottaa huomioon sitä, mitä toinen toivoo, koska erota ei kumminkaan. Kotonakaan ei koskaan keskusteltu, tunteista ei puhuta ja riitoja ei selvitetä. Siispä sama malli varmaan toimii myös omassa liitossa? Not.

Eroperhe voi siis antaa monenlaisia malleja: lähdetään heti kun on ongelmia ja kimpoillaan elämässä. Tai uskalletaan tehdä muutoksia ja etsiä onnea. Ydinperhekin voi opettaa monenlaisia malleja: hyvää vuorovaikutusta ja sitoutumista, mutta myös ongelmien selvittämättömyyttä ja tunteetonta elämää.

Vierailija
24/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vanhemmilleni se olisi ollut hyvä askel.

Vierailija
25/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eronneet joa kun olin pieni, itse ollut mieheni kanssa naimisissa 13v (kaikkiaan 21v yhdessä).

Vierailija
26/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole eronneita kummassakaan sukupolvessa, eikä edellisessäkään. Toinen vanhemmistani on jo kuollut, mutta olivat 30v naimisissa, tuskin olisivat eronneet.

Vierailija
27/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomieheni vanhemmat ovat yhä naimisissa.

Me olemme olleet yhdessä 14 vuotta, mutta emme naimisissa.

Vierailija
28/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat eli 22 vuotta surkeassa avioliitossa. NO KUN OLI LAPSET!

Näin viikottain jonkun sortin väkivaltaa, alistusta, vihaa.. Kerran isäni puukotti äitiäni käteen kun oli juovuksissa. Hitsi mä pelästyi silloin,, olin vasta 6v. :(

Kun ne vihdoinkin erosi, molemmat löysivät onnensa!! Isän uusi liitto on kestänyt 19 vuotta, erittäin hyvä suhde heillä on.

Äitikin löysi miehen, jonka kanssa eli kuolemansa asti 9vuotta.

Itse olen naimisissä eronneen miehen kanssa jo 6 vuotta! Mieheni äiti oli jäännyt leskeksi.

Vierailija
29/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole koskaan ollut naimisissa tai edes avoliitossa. Minulla on 1 lapsi.

Vierailija
30/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ekassa avioliitossa, 9 vuosi menossa.

Miehen vanhemmat olivat naimisissa 4 vuotta, tämä on miehenkin eka avioliitto.

Vierailija
31/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollu naimisissa, mutta erosivat avoliitosta kun olin pieni. Äiti meni myöhemmin naimisiin ja se liitto on kestäny kohta 20v.

Itse ollut naimisissa 8vuotta ja eronnut 4v sitte, ens kesänä menossa naimisiin toisen kerran.

Miehen vanhemmat eronneet yli 20v kestäneestä liitosta 10vuotta sitten.

Miehelle eka avioliitto tulossa.

Vierailija
32/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut 12 vuotta, vanhempani olivat naimisissa 38 vuotta, kunnes isäni kuoli. Isovanhempani olivat naimisissa 63 v. vuotta, kunnes ukkini kuoli.

Mieheni vanhemmat ovat eronneet, kun mieheni oli 18 v.

Vierailija
33/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä itsekään ole.

Vierailija
34/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen eronnut.

Vanhempani ovat olleet aviossa liki 50 vuotta.

Ex-miehen vanhemmat ovat olleet aviossa samoin liki 50 vuotta.

Vierailija
35/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isä kuoli nyt. Äiti elää ja voi hyvin.

Olen itse eronnut montakin kertaa. Yhdestä liitosta sain 3 lasta ja tästä nykyisestä 2 lasta.

- Siskoni on naimisissa yhden ja saman miehen kanssa, heillä on lapsia.

- Veljeni on ollut aina sinkku.

- Toinen veljeni on ollut naimissa 13v, heille on nyt tulossa ero.

Meillä ei siis oikein toimi tuo yhteys ainakaan toisinpäin.

Vierailija
36/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut n.10v (sisarukseni pidempäänkin) siis saman puolison kanssa.

Vierailija
37/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole minäkään

Vierailija
38/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat olleet naimisissa 28 vuotta, itsekin olen ekassa avioliitossa. Myös miehen vanhemmat ovat naimisissa.

Vierailija
39/39 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani erosivat kun olin 7-vuotias. Äiti ei avioitunut uudestaan, eli elin yh-äidin perheessä siitä edespäin.

En ole koskaan mennyt naimisiin, aloitin ensimmäisen vakiintuneen suhteeni jossa asutaan yhdessä vasta yli 40-vuotiaana (avoliitto... mahdollisesti mennään joskus naimisiin, ei ole kiire).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi