Menettekö mukaan ekaluokkalaisten ekaan terveystarkastukseen?
Repusta löytyi lappu, jossa kerrotiin ekoista terveystakastuksista, ja siinä oli erikseen mainittuna että vanhemmat saavat halutessaan ulla mukaan. Pitäiskö sinne mennä?
Kommentit (50)
ja olen mennyt isompien kanssakin, niin kauan, kun ovat äidin mukaansa kelpuuttaneet :)
No vaikkapa SIKSI, että koululainen on ALA-IKÄINEN. Näinollen vanhemman EI ERIKSEEN TARVITSE SELITELLÄ, jos haluaa olla läsnä lääkäritarkastuksissa.
(en ole nro 5)
aina lukioon asti. Kyllä, teinit ovat itse pyytäneet mukaan.
että ALAIKÄISESSÄ ei ole yhdysviivaa - se opetetaan jo siellä peruskoulussa.
Eikä siellä tarkastuksessa tehdä mitään sellaista, mihin ei normaali lapsi kykenisi. Mitataan pituus ja paino ja jotain muuta triviaalia.
Ja jos perheellä on jo oma lääkäri on aika lailla ajanhukkaa mennä jonnekin kouluterkan luo. Varsinkin kun nykyään he eivät edes hoida mitään muuta kuin nuo olemattomat tarkastukset ja jotain rokotuksia. Ja siinä sikapiikkiä tökätessä ei ollut kyllä mitään eri jonoja "erityisen yhteistyöhaluisten" äitien lapsille... Ja minä muuten olin niin mäntti, että kielsin sen rokotuksenkin, vaikka terkka siitä räpättikin sitten.
4
Samoin kuin on työterveyshoito, eihän senkään tartte sisältää mitään flunssavastaanottoa.
Ei kaikilla ole "omalääkäriä", medän kunnassa se on vain kroonisesti sairaille ja yli 75-vuotiaille. Ei kyllä ole ollut tarvettakaan...
Eikä koulu järjestänyt rokotuksia, vaan kunta, eikä ne olleet koulun kanssa missään yhteydessä.
Meillä ne tehdään jo kesäaikana ja kyllä, olin siellä mukana. Se on toivomus.
Yksityinen meilläkin on.
Eli mitä siellä teillä enää sille kouluterkalle jää, jos ei se hoida edes sitä vähää mitä meillä??
Miksi ihmeessä siellä siis pitäisi käydä jokin nöyristelykäynti "yhteistyöhalukkuuden" osoittamiseksi? En tajua.
4
Koulun tiedotteessa nimenomaan toivottiin molempia vanhempia mukaan. Olisin itse kyllä mennyt joka tapauksessa, mutta mieskin tuli, kun kerran erikseen pyydettiin.
En voi tajuta miks joku vanhempi kirjoittaa tollasia et "en koe mielekkääksi kohteliaisuuskäyntejä terkkarin luona" -tyyppisiä juttuja. Mä aattelen asian niin päin et musta on KIVA tavata ihminen jonka luona lapseni käy ehkä kertomassa henkilökohtaisia juttujaan!
kertomassa henkilökohtaisia juttujaan???
Ja siksikö sinun pitää käydä siellä sitten jotenkin pokkuroimassa jo ennakkoon?
Yksityinen meilläkin on.
Eli mitä siellä teillä enää sille kouluterkalle jää, jos ei se hoida edes sitä vähää mitä meillä??
Miksi ihmeessä siellä siis pitäisi käydä jokin nöyristelykäynti "yhteistyöhalukkuuden" osoittamiseksi? En tajua.
4
Ei ole mikään pakko käydä edes sen lapsen, kantasi tuli harvinaisen selväksi. Sun tapa viestiä tässä lähinnä antaa vaikutelman yhteistyöhaluttomuudesta ja ehdottomuudesta yleensä. Jos sinä et koe tarpeelliseksi olla siellä lapsen mukana niin ei se automaattisesti tarkoita että on jotenkin idioottimaista tai omilla aivoilla ajattelemisen puutetta että moni muu kokee sen yhdeksi osaksi kodin ja koulun yhteistyötä, pieneksi osaksi, mutta kuitenkin.
Meillä on niin nynny ekaluokkalainen, että häntä esim. jännitti ne kaksi rokotusta jotka siellä terveydenhoitajan käynnillä annettiin, eli en edes miettinyt etten olisi mennyt mukaan. Ja ihan kiva oli kuulla lapsen mitat ja nähdä kasvukäyrä.
En nyt oikein näe mieltä siinäkään etä menisin jonnekin Terveystaloon annattamaan rokotukset (ja olisin siellä kuitenkin lapsen mukana, koska Terveystalo sijaitsee keskustassa) ja mittauttamaan lapsen jos sellainen palvelu on järjestetty koululle.
"MIKSI IHMEESSÄ se sinun lapsesi kävisi siellä
kertomassa henkilökohtaisia juttujaan???
Ja siksikö sinun pitää käydä siellä sitten jotenkin pokkuroimassa jo ennakkoon? "
Siis ajatteleeko joku oikeasti noin kuin toi yllä oleva viesti, on siis noin piittaamattoman tyhmä????
ettei teillä hoideta rokotuksia koululla... Koeta nyt päättää edes, hoidettiinko vaiko eikö.
Sun tapasi viestiä antaa kuvan epävarmasta äidistä, jolla on nössö lapsi.
Minulla ei ole aikaa hassata työaikaa siihen, että pyörin antamassa itsestäni hyvää kuvaa milloin missäkin keskellä päivää.
Helsingissä on loistava yksityinen lastenlääkäriasema, jossa meidän lapset hoitaa kaikki asiat. Silmälääkärit, korvalääkärit, siedätyshoidot, astmahoidot, kasvumittaukset.
Ja siellä voi asioida illalla. Ja meillä on jo vuosien hoitosuhde sinne. On aivan naurettavaa, että minun pitäisi mennä jonnekin kouluterkalle keskellä työpäivää sitä varten, että lapseni ehkä joskus mahdollisesti jossakin välillä näkee saman tätin toiste - varsinkin kun se tätikni todennäköisesti ehtii jo taas vaihtua.
4
äläkä vain paina sitä huutomerkkiä loputtomiin!!!!!!!!! Jooko?
Mitä ihmeen piittaamattomuutta tuossa on?
äläkä vain paina sitä huutomerkkiä loputtomiin!!!!!!!!! Jooko?
Mitä ihmeen piittaamattomuutta tuossa on?
Ehkä sun nimenomaan kannattais käydä (siis yrittämässä) antamassa itsestäs hyvää kuvaa, noilla eväillä tunnut kyllä oikein epätavallisen epämiellyttävältä tyypiltä!
ettei teillä hoideta rokotuksia koululla... Koeta nyt päättää edes, hoidettiinko vaiko eikö.
Sun tapasi viestiä antaa kuvan epävarmasta äidistä, jolla on nössö lapsi.
Minulla ei ole aikaa hassata työaikaa siihen, että pyörin antamassa itsestäni hyvää kuvaa milloin missäkin keskellä päivää.
Helsingissä on loistava yksityinen lastenlääkäriasema, jossa meidän lapset hoitaa kaikki asiat. Silmälääkärit, korvalääkärit, siedätyshoidot, astmahoidot, kasvumittaukset.
Ja siellä voi asioida illalla. Ja meillä on jo vuosien hoitosuhde sinne. On aivan naurettavaa, että minun pitäisi mennä jonnekin kouluterkalle keskellä työpäivää sitä varten, että lapseni ehkä joskus mahdollisesti jossakin välillä näkee saman tätin toiste - varsinkin kun se tätikni todennäköisesti ehtii jo taas vaihtua.
4
Voisikohan tässä ketjussa olla useampia kirjoittajia :)? Ajattele, kouluissa ja kunnissa on erilaisia tapoja - joissain kouluissa annetaan rokotukset, joissain ei. Se ei ole av-mamman päätös.
Mun mielestä on loistava juttu että tällainen palvelu on, mutta hei, jokainen saa olla ihan mitä mieltä tahansa tietenkin. Hyvä että teillä on toimiva systeemi.
mutta tässäpä ketjussa nimenomaan haukuttiin kaikki ne, jotka ei käy siellä kouluterkalla pyörimässä.
Suit sait. Sen kummemmin miettimättä.
5, miksi ihmeessä? 4
Oletan, että kouluterkkari haluaa tutustua lasten vahempiin ja saaada myös perhesuhteista ehkä jotakin havaintoa nähdessään laspen ja vanhemman yhdessä. On myös helpompi kysyä asioita kasvotusten, sekä terkkarin että vanhemman. t. 5
meillä kysyi minkä verran lapsi on tekemisissä isän kanssa ja sitten mitä isä ja lapsi tekevät kun tapaavat...eli arvasitte varmaan olen yh.