Menettekö mukaan ekaluokkalaisten ekaan terveystarkastukseen?
Repusta löytyi lappu, jossa kerrotiin ekoista terveystakastuksista, ja siinä oli erikseen mainittuna että vanhemmat saavat halutessaan ulla mukaan. Pitäiskö sinne mennä?
Kommentit (50)
koska lapsi halusi eikä ollut vaikea järjestää (tein etäpäivän).
Mitattiin, punnittiin, katsottiin ryhti ja jotain muuta ihan perussettiä. Ei mitään ihmeellistä miksi vanhempaa olisi tarvittu, olin enempi henkisenä tukena :)
Sieltä kutsuttiin sitten käymään (en kyllä enää muista miksi, taisi olla jokin näkötestitulos), jos oli jotain asiaa.
Olen mennyt mukaan aina, kun olen päässyt. Paitsi sitten 5.-6.-luokalla kun lapsi on itse jo halunnut mennä omin päin eikä ole ollut mitään erikoista huolta
Ja meillä sanottiin, että vanhemman/huoltajan tulee olla mukana.
5, miksi ihmeessä? 4
Oletan, että kouluterkkari haluaa tutustua lasten vahempiin ja saaada myös perhesuhteista ehkä jotakin havaintoa nähdessään laspen ja vanhemman yhdessä. On myös helpompi kysyä asioita kasvotusten, sekä terkkarin että vanhemman.
t. 5
Miksi sen pitäisi tutustua vanhempiin tai tietää perhesuhteista yhtikäs mitään? Tai tehdä jotain ihme havaintoja lapsesta ja vanhemmista??
Ja mitä kysyttävää siellä voisi olla?
Ja meilläkin se oli jo kesäkuussa.
Parempi olla mukana joku, joka ymmärtää mitä sanotaan.
ja sen työntekijöihin, myös terkkariin. Vaikka lapsi olisi varmaan pärjännyt tarkastuksessa yksinkin, halusin olla mukana ekalla kerralla juuri siksi että näkisin, millaista siellä on. Ja lapsen kanssa oli helppo sitten jutella terkkarijutuista, kun oltiin yhdessä oltu siellä. Lapselle kaikki on kuitenkin ekaluokalla uutta ja siksi koulujuttuja on paljon puhuttu kotona.
meillä oli kesäkuussa. Siellähän vierähti melkein tunti, puhuttiin kaikki mahdolliset asiat läpi. Tietenkin haluan olla ekaluokkalaisen mukana tuollaisessa, ja sitä paitsi lapsi ei olisi taatusti jälkeenpäin muistanut mitään mitä siellä on puhuttu tai tehty.
Soitin kouluun terkkarille ja kysyin, hän sanoi että aina on mukavampi juttu et vahemmat/vanhempi on mukana ekalla kerralla. Sanoi et ekaluokkalaiset saattaa puhua ihan puuta heinää, ja ei muista esim. mihin aikaan meneee nukkumaan, joten on helpompaa kun ekalla kerralla on joku aikuinen mukana. Joten varasin ajan ja menen mukaan, ja pidän hyvänä juttuna että menen :)
oli kesällä ennen koulun alkua ja oli aika itsestään selvää että vanhempi oli mukana.
Olen kyllä ollut myös tokan luokan tarkastuksessa mukana ja niin näytti muillakin olevan siellä vanhempi mukana.
Ja kyllä meillä lapset tietää nukkumaanmenoaikansa ja muutkin asiansa.
Enkä koe mielekkääksi käydä jollakin ihmeen kohteliaisuuskäynnillä siellä terkalla.
Lapsillamme on kuitenkin oma lääkäri, joka hoitaa kaiken.
Menisin, vaikka sitä ei suositeltaisikaan. Onneksi suosittelevat.
Miksi sen pitäisi tutustua vanhempiin tai tietää perhesuhteista yhtikäs mitään? Tai tehdä jotain ihme havaintoja lapsesta ja vanhemmista??
Ja mitä kysyttävää siellä voisi olla?
Toivottavasti ottavat lapsesi erityistarkkailuun, varmaan oireilee jo.
osanaikaa mukana. Lapsestaan kiinnostunut vanhempi osallistuu jos sellainen mahdollisuus on.
Otin sitä varten töistä vapaata. Itse pidän asiaa tärkeänä.