Tuleeko minustakin kaikkitietävä kun saan lapsen?
Ainakin av:n mammat tuntuu "tietävän" ja "kokeneen" kaiken...
Kommentit (16)
kun olet käly tai lapseton kummitäti.
kun olet käly tai lapseton kummitäti.
Mut toi liittyy lähinnä ikään, ihminen on siinä 24 - 28 vuotiaana juuri pahimmassa kaikki tietää - iässään, sit alkaa tajuamaan että ei hitto, en mä tiiäkään ja jossain yli 30 vuotiaana alkaa antamaan tilaa toistenkin ajatuksille ja toimintatavoille.
Pahimmat besservisser vaiheet on siinä 17-20-vuotiaina, seuraava sysäys tulee noin 25-vuotiaana, kolmas noin 35-vuotiaana ja viimeinen sitten alkaa siinä 50:n kriisin paikkeilla ja jatkuu jonnekin 80-vuotiaaksi.
Jollain tavoilla liittyvät lähestyviin pyöreisiin vuosiin ja lähestyvään kuolemaan.
Ja itse olen aina myöntänyt että tiedän jotain jostain, mutten kaikkea kaikesta.
lapsettomissa niitä eniten tietäviä on. Huomaat kun saat lapsen miten paljon lapsettomat tietävätkään lapsen hoidosta ja sinä et tiedä silloin yhtään mitään.
Kyselet ja saat neuvoja lapsettomilta:)
Mut toi liittyy lähinnä ikään, ihminen on siinä 24 - 28 vuotiaana juuri pahimmassa kaikki tietää - iässään, sit alkaa tajuamaan että ei hitto, en mä tiiäkään ja jossain yli 30 vuotiaana alkaa antamaan tilaa toistenkin ajatuksille ja toimintatavoille.
Pahimmat besservisser vaiheet on siinä 17-20-vuotiaina, seuraava sysäys tulee noin 25-vuotiaana, kolmas noin 35-vuotiaana ja viimeinen sitten alkaa siinä 50:n kriisin paikkeilla ja jatkuu jonnekin 80-vuotiaaksi.
Jollain tavoilla liittyvät lähestyviin pyöreisiin vuosiin ja lähestyvään kuolemaan.Ja itse olen aina myöntänyt että tiedän jotain jostain, mutten kaikkea kaikesta.
Eiköhän ihmisen henkinen kehitys riipu jostain muusta kuin yksin ikävuosista.
T: 25-vuotias, joka ei tosiaan kuvittele tietävänsä yhtään mitään.
koska se anoppihan on kaikkien kaikkitietävien (eli niiden kälyjen) äiti.
Ei minustakaan ole tullut.
Ikääkin minulla on jo 40 vuotta ja monenlaista olen ehtinyt näkemään ja kokemaan enkä silti ole mikään kaiken tietävä ;)
joka kuvittelee tietävänsä jotain kummallisen ylimaallista, johon lapsettomilla tai anopeilla ei voi olla mitään pääsyä. Lapsen saaminen avaa sulle tiedon portit Lapsenkasvatuksen Ihmemaahan, joka on niin vaikea ja monimutkainen ettei sitä kukaan muu kuin Pyhä Äiti voi tajuta.
Kun lapsesi on yhden, tiedät aivan kaiken lastenkasvatuksesta. Sitten tulee ensimmäinen uhmaikä, joka vie turhat luulot pois.
joka kuvittelee tietävänsä jotain kummallisen ylimaallista, johon lapsettomilla tai anopeilla ei voi olla mitään pääsyä. Lapsen saaminen avaa sulle tiedon portit Lapsenkasvatuksen Ihmemaahan, joka on niin vaikea ja monimutkainen ettei sitä kukaan muu kuin Pyhä Äiti voi tajuta.
Tosin tiedät asiat vain oman lapsesi tai lapsiesi osalta. Lapseton ja kasvatustieteisiin perehtynyt voi toki ymmärtää paljonkin, mutta kehityspsykologiaan jne perehtynyt vanhempi voi kyllä olla tietäväisempi omakohtaisen kokemuksen ansiosta.
Mutta sellainen voi tulla jonka mielestä vain oma mielipide on oikea. Siitä sitten kinastellaan pitkissä ketjuissa kun joku onkin todennut asian toisella tavalla xD Ja neuvoja et voi ottaa vastaan, vaikka kuinka tajuaisit että toki sen toisen tapa voi olla helpompi.
kun tulet äidiksi, et sen jälkeen tee enää mitään oikein etkä tiedä mistään mitään. Joka päivä saat lukea lehdistä kuinka nykypäivän lapsista ei ole mihinkään koska niiden vanhemmista ei ole mihinkään. Teit niin tai näin, niin aina jonkun mielestä pitäisi tehdä toisin. Ja lapsettomat kummit, sukulaiset ja kaverit ihmettelevät huuli pyöreänä, kun lapsesi ei olekaan mikään kiltti ja rauhallinen, söpö lemmikkieläin, jollaisia lapset olisivat jos heidät vain äiti ymmärtäisi kasvattaa Oikein.
Joten onnea matkaan vaan. :)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2011 klo 08:54"]
Ainakin av:n mammat tuntuu "tietävän" ja "kokeneen" kaiken...
[/quote]