Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eiköhän tämä koirarotu jouda hävittää?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas ihan turha keskustelu. Koirarotu joka on jalostettu taistelijaluonteeksi, niin miksi siitä yritetään tehdä perhekoira? Varsinkin jos sitä ei pennusta saakka osata opettaa olemaan lasten kanssa? Sitä vaan ihmiset olettavat, että ottavat koiran ja yhtäkkiä putkauttavatkin lapsia, pieniä kiljuvia nössyköitä joita tuo koira on jalostettu tappamaan. Ihan tosi, kyllä pitäisi ihmisellä olla sen verran järkeä, että valitsee itselleen sopivan koirarodun. Se sopivuus on ihan sidoksissa siihen minkälaisessa elämäntilanteessa ihminen on. Minä tunnen monia pitbulleja, jotka tulevat ihan täydellisesti toimeen pienten lasten kanssa, mutta ne onkin totutettu niihin ihan pennusta saakka eikä niitä jätetä vartioimatta keskenään, kuten ei mitään muutakaan koiraa. Ei vaan voi taas ymmärtää ihmisten typeryyttä. Kaikki rodut eivät vaan sovellu kaikkiin tilanteisiin, ulkonäön takia jos ottaa jonkun taistelukoiran niin siihen on osattava panostaa kunnolla eikä olettaa että kyllä se itekseen lapsiin tottuu ja 'osaa' käyttäytyä oikein, no ei todellakaan jos ei kukaan sitä kouluta oikein vaan silloin se käyttäytyy juuri niinkuin ihminen on sen jalostanut käyttäytymään. HALOO!

Vierailija
22/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 14:45"]

Sitä vaan ihmiset olettavat, että ottavat koiran ja yhtäkkiä putkauttavatkin lapsia, pieniä kiljuvia nössyköitä joita tuo koira on jalostettu tappamaan.

[/quote]

Anteeksi, mutta mikä ihmeen rotu on jalostettu tappamaan ihmislapsia?! Taistelukoirat on jalostettu tappelemaan TOISTEN KOIRIEN kanssa, ei suinkaan hyökkäämään ihmisen kimppuun. Ja niiden nimenomaan ei pitäisi käydä ihmiseen/omistajaansa kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 12:57"]

Mitä merkitystä sillä on? Mä ja mun koira pelätään niitä teidän chihuja, joten pitäkää ne hullut pois mun nilkoista ja koirani kimpusta! T: rottiksen omistaja!

[/quote]

Jos oikein pinnistät, voit ehkä itsekin oivaltaa, mitä merkitystä sillä on onko jokin asia:

a) ärsyttävä

b) hengenvaarallinen

Ellet tähän pohdintaan kykene, epäilen vahvasti, ettei sinulla itselläsikään riitä älliä kovin kaksiseen koirankouluttamiseen...

[/quote]

Yksi tappaja oli Yorkki, joten se siitä teoriasta.

Vierailija
24/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on? Mä ja mun koira pelätään niitä teidän chihuja, joten pitäkää ne hullut pois mun nilkoista ja koirani kimpusta! T: rottiksen omistaja!

[/quote]

Jos oikein pinnistät, voit ehkä itsekin oivaltaa, mitä merkitystä sillä on onko jokin asia:

a) ärsyttävä

b) hengenvaarallinen

Ellet tähän pohdintaan kykene, epäilen vahvasti, ettei sinulla itselläsikään riitä älliä kovin kaksiseen koirankouluttamiseen...

[/quote]

Vierailija
27/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 19:42"]

[/quote]

a) ärsyttävä

b) hengenvaarallinen

[/quote]

[/quote]

Mistä "teoriasta"? Kyllä tässä on kyse ihan maalaisjärjestä. Kumpaan huoneeseen menet, siihen jossa on aggressiivinen pitbull, vai siihen jossa on aggressivinen yorkshirenterrieri..? Niinpä.

Miten muuten yorkshirenterrieri saa ihmisen hengiltä? Niin, että ihminen kompastuu koiraan? Siinä on tosin koirallakin hengenlähtö lähellä.

Vierailija
28/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotu on vain turkkiväriä ja kaikki koirat ovat samanlaisia sisimmässään. Viesti on esitutkinnassa.

-Valtakunnan syyttäjä Tauno Stasilainen-

Vierailija
29/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tuo kiinan pystuykorva tappoi 15 kk ikäisen lapsen:

Killed when playing with the puppies of a stray dog his family had chained in the yard[221]

Että on sitä hottoa noiden jenkkien päässä kun tuollaista saa tapahtua. Ei ole vika koirassa

Vierailija
30/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä labbisjuttukin näytti olevan tällainen:

Killed by the family's 10-12 week puppy that had not been fed in days. The teen mother was convicted of manslaughter for leaving her baby unattended in a swing for over 6 hours with the hungry puppy.[248]

Täysiä pahvipäitä koko jenkkilä!

Eli huumehöyryinen 17v äitee jättänyt lapsensa istuimeen ja mennyt nukkumaan. Huoneessa lapsen kanssa oli koiranpentu, jota ei oltu syötetty viikkoihin. 

http://www.truecrimereport.com/2008/11/teen_mother_of_the_year_linzy.php

Ihme kun siellä ei kuole enemmän koiranpuremiin, jotainhan niidenkin täytyy syödä.

Vierailija
31/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2011 klo 12:50"]

Ei edes vauva-aikana. Esikoisen tullessa alkuun hieman seurailin koiraa ja vauvaa, mutta äkkiä jäivät esimerkiksi yläkertaan kahden kun menin alakertaan laittamaan esimerkiksi pyykkiä. Tiedän että koira on eläin ja näitä tilastoja katsoessa tulee mieleen että vahtia pitäisi.

Meillä koira on vaan niin lapsirakas eikä ole ikinä rähähtänyt vaikka ryömimään oppiessaan välillä yllättivätkin koiran ja nappasivat karvoista.

Minkäänlaista pittbullia en ottaisi minäkään. Enkä saksanpaimenkoiraa, en belgiä, en staffia, en rotikkaakaan. Haluan että koiraan voi luottaa, eikä tarvitse pelätä että syö naapurinkin lapset.

[/quote]

Oletko ajatellut että lapsirakas koira voi napata vauvaa niskasta, ja siirtää, kuin koiran pentua.

Vierailija
32/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää joku kansalaisaloite? Voisin allekirjoittaa :)

Vierailija
33/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2011 klo 08:56"]

noissa tilastoissa..Vanha Englannin lammaskoira sen sijaan ei koska mun lasta on purru päähän juuri saman rotuinen koira.

[/quote]

Labbis ei siinä mielessä ole yllätys, että se on supersuosittu muotikoira sielläkin ja siis tosi yleinen. Koska niitä on enemmän kuin muun rotuisia, näkyvät tilastossa.

Vierailija
34/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuolla listalla pomeraniankin:

An uncle was babysitting the child and left her alone to prepare a bottle for her. When he returned, he found the dog attacking her.[77]

Tehdäänkös siitäkin aloite?

Vierailija
35/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaaralliset omistajat sais hävittää! Koirat ovat viattomia!

Vierailija
36/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:48"]

Olihan tuolla listalla pomeraniankin:

An uncle was babysitting the child and left her alone to prepare a bottle for her. When he returned, he found the dog attacking her.[77]

Tehdäänkös siitäkin aloite?

[/quote]

Paljonkos niitä on pomeranianin aiheuttamia tappoja on suhteessa pitbullien tappoon? Onko pomeranianit kehitetty tappamaan? Kuinka monta aikuista pomeranianit ovat tappaneet vuosien saatossa?

Nyt jotain järkeä tuohon touhuun...

Vierailija
37/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihana Pittbull ja lapsi.. Yleensä koiramme käyttäytyy paremmin kuin muiden lapset :)

Vierailija
38/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittbull terrieri on Usassa yleinen koirtarotu kuten täällä Labbikset ja kultsit. Siellä asuneena en kertaakaan nähnyt uutisia,vauhkoomista tai kuullut Pittbull hyökkäyksistä lapsia kohtaan.

[quote author="Vierailija" time="19.08.2011 klo 14:29"]

yleisiä perhekoiria ja ovat purreet usein perheen lapsia.. En kyllä tiedä, ovatko tappaneet ketään?

Ja sitten pitteihin, rotuhan on jo useammassa maassa LAITON tai siihen tarvii ns. koiranpito luvan. Muistaakseni Saksa on yksi tällainen maa.

Mun mielestä kyseinen rotu on kyllä niin saakelin rumakin, yök.

Ja jos puhutaan yleisesti ottaen roduista, jotka pitäisi bannata tavis matti meikäläiseltä, niin BELGIANPAIMENKOIRA kuuluu tähän kastiin. Itse en ole tavannut vielä yhden yhtäkään ns. selväjärkistä belgiä. Viimeeksi maanantaina yksi kyseisen rodun edustaja kävi meidän koiraan kiinni kaks kertaa.. Onneksi sain omaa koiraa pannasta kiinni (koska seisoin ihan vieressä) ja sain vietyä oman koiran sivuun ja vielä estettyä puremat.
Kyseinen rotu sopii pelkästään esim. maatilalle tai poliisi-/huumekoiraksi. EI mihinään kotisohvalle.

[/quote]

Vierailija
39/75 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2011 klo 08:33"]

pian tänne rientää koiranomistjat selittämään, kuinka "ihan mikä tahansa rotu pystyy tappamaan ja/tai olemaan agressiivinen" tai "kyllä kissakin voi olla vaaralllinen" tai "no miksei vanhemmat opeta lapsiaan käyttäytymään koiran edessä oikein" jne. jne. Ja juu; olen samaa mieltä, tuota rotua ei pidä jatkaa.

[/quote]Niin, koska ovat oikeassa

Vierailija
40/75 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että jotkut maat ovat rajoittaneetrodun omistamista ja sen pitämistä yleisillä paikoilla sen vaarallisuude vuoksi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Pitbull-koira%20raateli%20lenkkeilij%…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan