Onko tumma violetti mielestäsi tyttöjen vaateväri?
Ostin pojalle tumman violetin toppapuvun, mies sanoi "menit sitten ostamaan tyttöjen värisen". Aloin jo hieman katua ostosta mutta kysyn nyt ensin mitä mieltä asiantunteva av-raati on... minusta oli nätimpi väri kuin t.sin ja ruskeita vaatteita meillä on jo yllin kyllin.
Kommentit (25)
Mutta niitä ei ole pakko lajitella.
Ostitko takin tyttöjen vai poikien osastolta?? Se vaikuttaa enemmän kuin mikään väri. Siis malli ym.
Onko ihan oikeasti jotain vitun poikien värejä ja tyttöjen värejä olemassa? HALOOOOOOOOOOO!
vissisti poikien malli. Hyvin kelpaa päälle ja on pojan mielestä kiva väri.
Itse annan lasten välita paljon ennakkoluulottomamminkin vaatteidensa värejä vaaleankeltaisesta alkaen. JOissakin on jopa hileitä (tyttöjen T-paitoja pojilla). Mnun puolestani pikkupojat voisi pukea vaikka vaaleanpunaiseen, mutta se menee liian monen mielestä sopivaisuuden yli. Aikuinen mies taas voi laittaa vaaleanpunaisen kauluspaidan.
Samaa sarjaa limen kanssa, eli käy molemmille, vaikka jotkut ehkä mieltävät lilan tyttöjen väriksi ja toiset limen poikien väriksi. Kuitenkaan limen väriseen paitaan pukeutunutta tyttöä kukaan ei luule pojaksi... :)
Laventeli, eli vaalea lila on sitten jo "tyttöjen väri".
Yhdistä tuohon pukuun vaikka ruskeat asusteet, niin on varmasti "pojan talvivaatesetti" ;)
tumman violetti puku. Oli hyvä väri siksi, että ajattelin, että säästyy seuraavalle lapselle ja voi käyttää molemmilla sekä tytöillä että pojilla. Poika oli 1,5 -vuotias tuolloin ja pipoilla ja muilla voi ilmettä vaihtaa sitten, jos väri häiritsee.
Ostan kaikki tuollaiset kalliit vaate- ja tarvikehankinnat tytöille ja pojille sopivana värinä, sillä en halua tehdä ostoksia lähtökohtaisesti vain yhtä lasta varten.
vaikka omalla pojallani on punainen toppapuku :O
että miesten vaatemallistoissa on jo dinosauruksen ajoista lähtien ollut esim. vaaleanpunaisia, violetteja ja vaaleanvioletteja kaupuspaitoja. Samoin krakoja on ties mitä väriä. Pastellisävyiset, pinkki mukaan luettuna, t-paidat miestenvaatepuolella on nähty jo 80-luvulla, ja onhan niitä edelleen.
Poikien vaatemallistoihin pinkit ja violetit on tullut vahvimmin vasta 2000-luvun alussa. Tais olla viimekeväinen Espritin mallisto, jossa poikien hupparit oli myös vaaleanvioletteja, juhlapaidoissa violettia on ollut sekä tummana että vaaleana. Mun pojalla on tummanvioletit Star Wars kalsarit ja t-paita. Pinkeistä ja vaaleanpunaisista on ollut enemmän tarjontaa.
Sitä mä vielä odotan, että suuntaus siirtyy vahvemmin myös vauvojen vaatteisiin, eikä kukaan ahdistu, jos pojalla on vaaleanpunainen ja tytöllä vaaleansininen potkari.
Samoin kuin vaaleanpunainen tai vaalea violetti.
Tietenkin noita tyttömäisiä värejä on paljon myös poikien vaatteissa, omallanikin. Mutta jos pitää sanoa onko tumma violetti tyttöjen vai poikien väri, niin aivan selvästi se on tyttöjen väri.
Varmasti jos otetaan 100 violetin haalarin käyttäjää, niin valtaosa heistä on tyttöjä.
Onko ihan oikeasti jotain vitun poikien värejä ja tyttöjen värejä olemassa? HALOOOOOOOOOOO!
Onks vittu oikeesti edes olemassa mitään naisia ja miehiä tai tyttöjä ja poikia?
Mut voithan sä toki olla joku kamalan radikaali mutsi ja pukea lapses niinku unisex niin ettei niistä tiedä kumpia on.
Poika vaan pokkana vaaleanpunaiseen haalariin ja mitä väliä vaikka se ihmettelee et miksi kaikki sanoo tytöksi. Sen minäkuva voi siitä hieman kärsiä mutta vittuaks väliä kun vaalenpunainen ei ole mikään vitun tyttöjen väri. Niih.
P.S. tummanvioletti sopii pojalle
violetti on tyttöjen väri.
Varmaan siksi kun viimevuosina tyttöjen vaatteissa on ollut paljon violettia tummana ja vaaleana.
Minusta on vähän hassua että violetista on yhtäkkiä tullut 'tyttöjen väri'.
se ei toki tarkoita, että muille se asia olisi niin. Jos tykkäät pukea poikasi violettiin haalariin, niin tuskinpa kukaan sitä kauhistelisi. Itse en pukisi. Minä tykkään pukea työille vaaleanpunaista, pinkkiä, violettia ja pojille vihreää, sinistä ja harmaata :). mutta olenkin tämmöinen dinosaurus, joka ei elä tätä unisex aikaa ;).
Olen syntynyt -70 luvulla ja muistan kyllä selvästi, että minun lapsuudessani violetti ja lila olivat enemmän tyttöjen vaatteissa esiintyvä väri.
Niin, ja kerropa sille miehellesi, että minun todella cool poikani on sitä mieltä, että nykyään vaaleanpunainenkin on myös poikien väri. Miehesi on vanhanaikainen ilmeisesti.
Järjellä ajateltuna ei olekkaan, mutta todellisuudessa on.
Pue poikasi vaaleanpunaiseen takkiin. Tai mikset samantien röyhelöhameeseen sillä miksi ihmeessä lajitella vaatteita muutenkaan joihinkin poikien ja tyttöjen vaatteisiin.
itse rakastan tummaa violettia varina, ja meilla on sita seka tytolla etta pojalla. Pojalla esim. yksi tummanvioletti pikeepaita. Ihan poikien osastolta sekin on ostettu. ;-)
ja mitä väliä noilla väreillä oikeastaan on? Meidän tyttö valitsi yhtenä talvena itselleen vihreä-ruskean haalarin vaikka muitakin värejä (m.l. pinkki) olisi ollut saatavilla.