Onko teidän mielestä Vaahteramäen Eemeli tuhma ja kuriton?
Kommentit (14)
vaan metkut sattuvat hänelle, kun hän yrittää hyvää.
Eemelillä on hyvä tarkoitus, ei ole ilkeä.
tavallinen, utelias, ihana pikkuinen poika :) Ihan niinku omani, jonka nimi on Eemeli ;)
voi silti olla kuriton.
Jos mitkään ohjeet tai normaalit käytöstavat eivät rajoita toimintoja, on kuriton vaikka tarkottaisi hyvääkin.
Toisaalta nykyään ei enää ketään saa sanoa tuhmaksi ja kurittomaksi. Näillä lapsilla on joko diagnoosi, joka oikeuttaa käyttäytymään näin tai vaintoehtoisesti tällainen käytös on juuri se, johon vanhemmat ovat kasvatuksessa pyrkineet.
aikuisilla ei ole aikaa Eemelille, kukaan ei kerro miten pitäisi olla ja mitä voisi tehdä.
Eemeli on ihan kuin poikani; keksii mitä uskomattomampia tempauksia, muttei mitään ilkeyksissään. Hetkestä riippuen käyttäisin adjektiiveja velmu, kujeileva, raivostuttava, huvittava, ajattelematon, ihana, ehtivä... Muttei tuhma eikä kuriton.
P.S. Kaikille "Eemelien" äideille tiedoksi, että mitä enemmän "oikeaa" tekemistä (mieluiten ulkona ja raskastakin) sitä vähemmän sähellystä
Sehän on hyvyyttä eikä ilkeyttä! Ilkeä lapsi haluaa muille pahaa.
Eemeli tarvitsisi vain niin paljon enemmän aikaa ja huomiota vanhemmiltaan. Mä olin itse tyttöpuolinen Eemeli aikoinaan, vanhan ja työllistävän maatilan tytär. Vanhemmilla ei ollut mulle aikaa kun oli lehmät ja lampaat, valtava määrä työtä tehtävänä ja paljon ihmisiä töissä. Oltiin sit veljen kanssa sen mukaisia; kurittomia.
Eemeli on ihan kuin poikani; keksii mitä uskomattomampia tempauksia, muttei mitään ilkeyksissään. Hetkestä riippuen käyttäisin adjektiiveja velmu, kujeileva, raivostuttava, huvittava, ajattelematon, ihana, ehtivä... Muttei tuhma eikä kuriton.
P.S. Kaikille "Eemelien" äideille tiedoksi, että mitä enemmän "oikeaa" tekemistä (mieluiten ulkona ja raskastakin) sitä vähemmän sähellystä
Hän ei vaan voinut itselleen mitään, kun oli se adhd. Sun lapsella ilmeisesti diagnosoimattomana myös.
tai kurittomaksi? Haluaisitko että itseäsi sanoittaisiin? "Toisaalta nykyään ei enää ketään saa sanoa tuhmaksi ja kurittomaksi. Näillä lapsilla on joko diagnoosi, joka oikeuttaa käyttäytymään näin tai vaintoehtoisesti tällainen käytös on juuri se, johon vanhemmat ovat kasvatuksessa pyrkineet. "
Luuletko että se tuhmuus siitä häviää kun oikein paljon sanoo tuhma, tuhma, tuhma...
...kun oli se adhd. Sun lapsella ilmeisesti diagnosoimattomana myös.
muttei haittaa :). Eikä tarvitse diagnosoida mitään (kuin ehkä suuuuri ja lämmin sydän
Ihan niinkuin omani!