Mikä ääni saa sinulla "niskakarvat nousemaan pystyyn"?
Kommentit (18)
kynsillä liitutaulua, hieroo pumpulia sormissa tai narskuttaa hampaita.
Toisenlainen inhokki on se, että joku tulee syömään banaania ihan lähelle. Siitä lähtee kuulkaas todella ärsyttävä maiske.
joku repii tai itse revin pahvia silleen, että se repeytyy kerroksittain, tai että pintapäällinen kuoriutuu. hyi tätä kirjoittaessakin nousi käsikarvat pystyyn.
toinen on liitutaulu, jos liitu katkeaa ja kynnet osuu siihen tai just jos joku raapii kynsillä liitutaulua
kun se kuuluu päivin ja öin naapurin seinän takaa.
lapsen kiukkuitku, koiran ulvonta.
kitinäherääminen päiväunilta silloin kuin haluisi vielä hetken itse olla rauhassa.
ottaa märillä käsillä kiinni mistä tahansa lasi- tai posliiniesineestä. Ei pysty.
käsittämätöntä miten koiranomistajat antavat koiriensa louskuttaa ja räksyttää, naapuri leikittää jopa koiraansa leikkiin missä koira sitten haukkuu ja se on olevinaan sitten niin kivaa..
Ja joo, olen koiran(saksanpaimenkoira)omistaja itsekin enkä vain voi käsittää, en sitten millään.
Toinen ärsyttävä ääni on trimmerin ääni. Mutta koiran räksytys on pahempi.
jäätelöä. Mua sattuu omiin hampaisiin, kun nään jonkun purevan kovaa jäätelöä.
ja se maiskutus, kun joku tulee ihan lähelle syömään purkkaa suu auki.
posliinin ja teräksen välinen raapimisääni. Kamalaa, kun pihviä sahataan lautasta vasten!
Edellä mainittujen liitutaulujen lisäksi myös äänet, jotka liittyvät "ihmisen lihaan" eli neulan painuminen syvälle pakaralihakseen ja siinä tuntuu matkan varrella kalvoja tai muita rusahduksia.
- Päänahan irti lurtsahtaminen kallosta.
- Kuulapihtien puristaminen kohdunnapukkaan.
Siis liittyvät tietysti ammattiini, mutta kestän nuo pyörtymättä. Silti inhoan "lihan ja instrumentin" ääntä yhdessä. Maiskahduksia, rusahduksia. Hajut osaan torjua hengittämällä suun kautta.
Ko. ääni oli jossain tutkimuksessakin todettu maailman kamalimmaksi ääneksi, muistaakseni. Se on se ääni, jota jo vähän isompi lapsi käyttää kertoessaan, että "mulla on tylsäääää, äiti ei oo mitään tekemistääää... Äiti mä tahon karkkiiii, ja keksiiii ja kaikkeeee..." Argh! En voi sietää sitä ääntä, omat lapset painuu samantien huoneisiinsa opettelemaan puhumista kun tuo ääni heidän suustaan kuuluu.
Kun kanssaihmisen hampaat iskeytyvät kovaan omenaan ja jatkavat sen rouskutusta lähelläni.
Ikean mainoksen musiikki, todella hirveää räminää.
Lasten kirkuminen, pianon rimputtelu ja epävireinen laulu, rekka, autot, ihmisten kälätykset ulkona, tietyöt, porat, sähkökitara, jääkiekkoselostukset ja muut sellaiset, musiikki josta ei pidä, ylimääräinen melu, lokkien kiihkoäänet, varisten raivo, vauvan itku hädässä, liidun vinkuminen taululla, hammaslääkärien porat (kuulostaa kuin olisi lihaleikkaamossa), astioiden kilinä ja aterimien, kuorsaus ja narskuttelu.
se on kerrassaan sietämätöntä.