Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelusta, apua!!

Vierailija
18.08.2011 |

Olen siis vantaan kaupungilla nuorten pajalla työharjoittelussa, josta saan työmarkkinatukea.

Olen hakenut aktiivisesti töitä ja huomenna olisi haastattelu erääseen kahvilaan, vihdoinkin jotain oman alan hommaa.

MUTTA he palkkaavat minut työharjoittelijaksi, eli saanko edelleen sitten tuota työkkärin rahaa kun palkkaa ei makseta työharjoittelijalle?

Tietääkö joku miten tämä menee?

Olisi suuri apu jos joku varmuudella tietäisi, sillä aamulla menen kahvilaan koevuoroon ja jos kaikki sujuu paikka on minun, mutta tuo raha-asia mietityttää, en kuitenkaan ihan ilman rahaa ala töitä tekemään

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila todella ihana, omistajat super mukavia, asiakkaita runsaasti, kahvila todella siisti ja viihyin loistavasti.

Huomenna tehdään työharjoittelupaperit ja maanantaina alkaa sitten työt :)

Mikä parasta, työmatka on vain 10-15min, ei tarvitse lastakaan repiä kukonlaulun aikaan ylös.

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

ap

Vierailija
2/22 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila todella ihana, omistajat super mukavia, asiakkaita runsaasti, kahvila todella siisti ja viihyin loistavasti. Huomenna tehdään työharjoittelupaperit ja maanantaina alkaa sitten työt :) Mikä parasta, työmatka on vain 10-15min, ei tarvitse lastakaan repiä kukonlaulun aikaan ylös. Ihanaa viikonloppua kaikille :) ap

Onko miten pitkä työharjottelu? Entäs työaika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olisi tehty 1kk sopimus, jonka jälkeen 6kk..

Sitten toivon mukaan he olisivat olleet niin tyytyväisiä työhöni, että saan vakituisen paikan MUTTA työkkäri estää sen nyt :(

Olen ollut nuorten työpajalla huhti,touko ja kesäkuun, heinäkuun paja oli kiinni ja tämän kuun alussa tehtiin uusi 2kk sopimus.

Työharjottelussahan saa olla max 6kk...

Kerta sopimus minulle tehtiin tämän viikon alussa, en saa lopettaa pajalla ennenkuin tasan kuukausi on täynnä, eli vasta 2 viikon päästä.

Uusi työpaikkani pyysi minut jo maanantaiksi ensimmäiseen työvuoroon ja huomenna piti allekirjoittaa työharjoittelusopimukset ja olisin saanut liitteet jne työkkäriin vietäväksi.

Nyt sitten en saa tehdä uutta sopimusta ennenkuin 1.9 alkaen :(

Tiedän, että tuohon kahvilaan on paljon työharjottelijoita halunnut ja minut jo valittiin kun sanoin olevani valmis heti töihin ja huomenna joudunkin sanomaan etten voi aloittaa ennen syyskuuta, arvatkaas menetänkö paikan ja sen saa joku joka voi aloittaa heti :(

On tämäkin nyt helvetti!!! Näin sitä nuoria kannustetaan elämässä eteenpäin, kannustetaan olemaan aktiivinen ja hakemaan töitä jne..

Täällä minulla sentään olisi mahdollisuus saada vakituinen työ, pajalla ei ei 2kk päästä en saa sinnekkään jäädä!!!

Itkettää ja suomeksi sanottuna vituttaa!!!

Anteeksi sekava teksti, olen vain niin raivona :(

Työaika olisi ollut 6h/pvä klo 10-16

Vierailija
4/22 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän KUUN alussa, ei viikon

ap

Vierailija
5/22 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla mahdollisuus vaki työhön, ja työkkäri sen estäisi, todella ihmettelen!!

Vierailija
6/22 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaisin ensin työharjoittelijana, jonka jälkeen on suurikin MAHDOLLISUUS jatkaa vakituisena.

Nuorten pajalla ei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä harjoittelun jälkeen.

En jaksa ymmärtää miksi tämä on tälläistä, olen hakenut urakalla töitä ja vaikka mitä, nyt sain ihanan mahdollisuuden ja joudun tulevalle pomolle ilmoittaa ettei työkkäri anna aloittaa työharjoittelua ennen ensikuuta :(

En tiedä mitä tehdä, kai nyt sitten hyväksyn, että joku muu saa paikan, se joka voi aloittaa heti.

Palaan pajalle ja joudun siellä lopettamaan syyskuun vika päivä, silloin olen ollut 6kk ja enempää ei saa olla.

Sitten joudunkin taas kotona murehtimaan ja etsimään edes jotain työtä :(

ap

Vierailija
7/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kaksi kesää harjoittelijan tittelillä kahdentonnin kuukausipalkalla. Eli asia selviää kysymällä ko. työpaikasta.

Vierailija
8/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkkärissä töissä, joten taidan tietää... Kuinka pitkä sopimus sinulla on nuorten työpajalle? Oletko pajalla puhunut siitä että haluat vaihtaa paikkaa? Sopimuspaperi harjoittelusta tehdään aina työkkärin kanssa, joten et voi vaihtaakaan ilman uuden sopimuksen tekoa, jos siis aiot yhä mennä työkkärin työharjoittelijana sinne kahvioon.

Vierailija
9/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he tietävät, että haen aktiivisesti töitä.

Eli menisikö nyt sitten niin, että jos uusi paikka haluaa minun aloittavan mahdollisimman nopeasti niin katkaisen työkkärirahan nuorten pajalta ja laitan uuden hakemuksen sisään missä näytän uuden paikan työsopimuksen?

Tuolta kahvilasta kun soittivat niin sanoivat hakevansa työharjoittelijaa mistä eivät maksa palkkaa.

Eli kai silloin saan työkkäristä?

Pihalla oleva ap

Vierailija
10/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nuorten työpajalta on kannustettukin sinua etsimään oman alasi työharjoittelua ja varmaan pajaltakin hoitavat sinulle uuden työharjoittelusopimuksen sinne kahvilaan. Samalla tavalla saat sitten työmarkkinatuen ja ylläpitokorvauksen 9 euroa päivältä toteutuneilta työharjoittelöupäiviltä. Tsemppiä uuteen harjoittelupaikkaan! Terveisin työkkärin täti

Vierailija
11/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntija, mutta mielestäni saat työkkäristä rahaa.

Ja toivon, että saat myös ihan pian palkkatyön. On hyvä, että saat oman alasi kokemusta, mutta tuo jatkuva harjoittelijoiden palkkaaminen oikean palkallisen työntekijän sijaan on melkoista riistoa...

Tsemppiä koevuoroon myös!

Vierailija
12/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla tosiaan on alan koulutus, niin luulisi sinun pääkaupunkiseudulta saavan ravintoalan palkkatyöpaikankin. Oletko edes hakenut muita kuin harjoittelupaikkoja? Jos saat oikean palkkatyöpaikan, niin voit aina keskeyttää työharjoittelun, koska palkkatyö on aina etusijalla. TV Työkkärin täti

Vierailija
13/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pääsen edes työharjoittelijaksi kahvilaan.

Siellä on sentään mahdollisuus saada myös kunnon työtä, nuorten pajalla ei sitä ole.

Kiitos kaikille tsemppauksesta :)

Olen jo melkein luopunut toivosta, hakemuksia olen lähetellyt useita kymmeniä ja nyt edes yhdestä soitettiin takaisin.

En muista milloin olisin näin paljon jännittänyt

ap

Vierailija
14/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee paremmin töihin tai koulutukseen.

Itse olin työharjoittelussa keväällä ja nyt pääsin työkkärin koulutukseen, jossa pääsyvaatimus on alan työharjoittelu.

Hain toista kertaa avustajan ammattitutkintoon ja hakijoita 350.

Aktiivisuus ja kokemus on hyvä asia.

Vierailija
15/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on pääkaupunkiseudullakin tarjontaa sitten työnhakijoista, jos olet useita kymmenia hakemuksia laittanut. Jospa tämä harjoittelu muuttuisikin sitten oikeaksi palkkatyöksi kun huomaavat sinun olevan ahkera ja luotettava työntekijä. Ensimmäisen työpaikan saanti on aina vaikeinta kun ei ole työkokemusta. Kyllä se sitten helpottuu! Työkkärin täti

Vierailija
16/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintola-alan koulusta vaan jouduin keskeyttämään sen.

Mutta olen viimeisen 3vuoden aikana työskennellyt pieniä pätkiä erilaisissa ravintoloissa sekä yökerhoissa.

Aikomus on joskus saada opiskeltua ammattikin, nyt se ei vain vielä ole mahdollista.

Oppisopimuskin on mahdollinen.

Olen nyt onnellinen jokaisesta työharjoittelustakin, sillä saan siitä kokemusta, työharjoittelutodistuksen joka helpottaa paljon tulevaisuudessa.

Toivottavasti pärjään huomenna hyvin ja saan paikan :)

ap

Vierailija
17/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellinen ja nöyrä, tee ihan kaikkea mitä pyydetään, koska on harjoittelusta kyse, silloin ihan varmasti saat vakipaikan, kun olet tuonut itsesi esille työpaikalla ihan sanotaan kaikin "voimin". Kannattaa, työpaikka on tänäpäivänä arvokas omaisuus!

Vierailija
18/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hankala saada töitä ilman alan koulutusta. Jos et taloudellisesti pysty opiskelemaan, on oppisopimus tosiaan ainut vaihtoehto. Tutki myös työkkärin tarjoama työvoimakoulutus. Siellä on usein esim. tarjoilijan koulutusta.

Vierailija
19/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkera, tunnollinen ja täsmällinen töissäni.

Jos muu ei auta niin toimin vaikka lattialuuttuna jotta pääsen joskus eteenpäinkin tästä nykyhetkisestä tilanteesta.

Elämä ollut yhtä vastoinkäymistä ja jatkuvaa yrittämistä ja pettymistä, nyt vihdoin alkaa kaikki asiat olemaan jo normaalisti.

Tästä on hyvä jatkaa

ap

Vierailija
20/22 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää. Itse olin aikoinaan samalla työnantajalla 20 vuotta putkeen, poissa jouduin sairauden takia olemaan kaksi viikkoa.

Sitäkin arvostetaan, mutta palveluala on tietysti toinen, asiakaspalvelussa ei nyt räkäisenä tietenkään olla, mutta olet saanut hyviä ohjeita edellä, sanon vielä sulle, että sellainen, niin jos olet nainen, niin kuin elokuvassa oli nöyrä Juudakon Hulda, kunnioittaa sydämestään työnantajaa, niin uskotko, että se huomataan.

Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkossa, viestitä mitä olet työstäsi tykännyt, tällä palstalla saa motivaatiota ihan varmasti!