Milloinkahan minua kositaan...
Olemme olleet yhdessä vasta 3 vuotta, oma asunto ja pieni lapsi. Kihlausta olen odottanut siitä asti, kun sain tietää olevani raskaana, eli reilun vuoden seurustelun jälkeen. Eikä vieläkään...
Olen puolisolleni sanonut, vihjaillut, ehdottanut ainakin miljoona kertaa kihlausta, mutta ei.. Hän ei pidä naimisiinmenoa tärkeänä, mutta tietää, että minä tahdon naimisiin ja häät, joten on lupautunut menemään kanssani naimisiin. Hän myös tietää varsin hyvin, että tahdon "perinteiset" kihlat, eli hän kosii ja sovimme silloin hääpäivän.
Puolisoni on ollut kerran kihloissa, mutta se kariutui parin vuoden päästä kihlauksesta. Itse en ole olut kihloissa. Puolisoni joskus sanoi, että pelkää kihlautua jos se päättyykin samoin kuin edellisen kanssa. Tästä olen vähän loukkaantunut kun "vertaa" minua exäänsä.
En tiedä kauanko jaksan odottaa enää.. Olen puolisoni ja kavereiden pyynnöstä ollut puhumatta koko kihlauksesta tai naimisiinmenosta nyt jo vuoden. Nyt tuntuu,e ttä puolisoni on unohtanut koko kihlauksen. Mutten voi mainita siitä hänelle, koska olen luvannut olla hiljaa siitä, etten painosta häntä.
Karkauspäivähän on ensi vuonna, olen miettinyt, että kosin häntä silloin, mutta puolisoni on ollut aina sitä mieltä, että mies kosii ja jos kosisin häntä silloin karkausopäivänä, hän ei suostuisi..
Tiedän, ettei olla seurusteltu kovin kauaa, monet teistäkin on varmasti paljon myöhemmässä vaiheessa menneet kihloihin ja naimisiin. Mutta minun mielestäni jo tässä elämänvaiheessa olisi hyvä mennä naimisiin kun on muutenkin yhteistä omaisuutta ja lapsi.
Ja kun monet ystäväpiiristämme on jo joko kihloissa tai naimissa, kaksi paria olleet yhdessä puoli vuotta kauemmin kuin me, muut vähemmän aikaa...
Kommentit (2)
Jos toinen kokee uhkailusi painostavana, lopeta heti. Miksi ette voi vain nauttia lapsesta ja toisistanne?
Selitätkö ap, miksi sinulle tuo on pakkomielteisen tärkeää? Miten tilanteenne muuttuisi, jos olisitte kihloissa tai naimisissa? Mikä niissä häissä on niin mahtavaa, että vertailet tilannette muihin tuttuihin?
Me kipaisimme ruokiksella maistraatissa, emmekä edes käytä sormuksia. Teimme sen vain, että paperit on kunnossa.
Minäkään en halua koskaan naimisiin tai kihloihin. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta, 3 lasta, omakotitalo ja 2 autoa.
Ei kaikista kihlat tai prinsessahäät ole tärkeitä tai oleellisia.
Lopeta painostaminen, jos toinen ei halua, se ei halua. Ei se mies tuosta lähde kun on lapsi ja asuntovelka!