Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos uskonasioita ei lasketa, niin mitä hyötyä on kirkkoon kuulumisesta?

Vierailija
21.10.2010 |

Mietin vaan, että jos nyt eroaisin niin mitä menettäisin?

Olen jo naimisissa (vihitty maistraatissa) ja lapset on jo kastettu, joten niitä palveluja en enää tarvitse.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/42F4A1E240018523C2257384003CF0AD?Open…

Jos ei toimi noin pitkänä, niin evl.fi löytyy kohta Ev.lut. kirkko -> Talous -> Varojen käyttö

Tuosta ainakin näkee, että suurin osa tuloista menee seurakunnan ja pappien työhön. Aplvelu on 13 %, se varmaan sisältää kotimaisen diakonian?

Luterilaiset ovat aina painottaneet Sanan julistusta joka on papin työtä. Sehän on se keskeinen ero katolilaisiin nähden, että ei voi pelastua teoillaan, vaan yksin armosta. Niinpä sitten niillä teoilla ei ole yhtä suurta merkitystä kuin uskolla, joka tulee Sanasta.

Hyvät teot ovat sitten uskon hedelmiä.

Vierailija
42/45 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkolle maksetulla rahalla ei saa oikein mitään !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panettaa kirjoitti:

Miksi kristityt ei saa nussia taivaassa???

Miksi eivät saisi?

Ja miksi luulet, että taivaassa kaikilla on ruumiit, joilla nussia?

Vierailija
44/45 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyödyn siitä, että on paikka sellaisille ihmisille jotka uskovat ja löytävät sieltä yhteisönsä. Minä hyödyn siitä, että ihmiset voivat hyvin ja saavat apua ja lohtua. Minä hyödyn siitä, että minun ei tarvitse hyötyä kaikesta.

Vierailija
45/45 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset kuoppaan vähän halvemmalla, kuin kirkkoon kuulumaton. Siinäpä se, loppu onkin vaan kuluja. Jos 60 vuottaa maksaa kirkollisveroa, eikä sinänsä halua kuulua kirkkoon, voi veron summan laittaa säästöön joka kk. Jää sitten muihinkin kuluihin perikunnalle rahaa. 1.75%  maksan minäkin ihan turhaan, mutta ei oo vaan tullut käytyä eroa kirkosta sivuilla.