tarviin teidän tukea tytöt!
voi itku ja hammasten kiristys! mä alan menee jo pitkin seiniä. elikkäs tilanne on tämä. pillerit lopetettu toukokuussa sen jälkeen seuraavat menkat tuli 28 pv ja siitä eteenpäin kierrot on aina vaan pidentyny. edellinen oli jo 36pv. no nyt on menoss kp 41 ja kolmen raskaus testin jälkeen mitään ei tapahdu. negaa vaan näyttää sitkeesti. mitään oireita menkoista/raskaudesta ei ole. (kai se on jossain määrin hyvä) edellisissä kierroissa olen kokenut (kuvitellut) ties mitä oireita ja täti on aina kurvannu paikalle. nyt ei oo mitään. ei pystu ees kuvittelee et olis. (tai siis oonhan mä hermostunu mut se ei liity raskaus oireisiin) auttakaa!!! mulla pääsee kohta itku....
luv, -E-
Kommentit (5)
Vaikka oma tilanteeni on ihan erilainen, ymmärrän tilanteesi. Pitkä (ja epäsäännöllinen) kierto käy hermoille aivan varmasti, kun ei tiedä yhtään, missä mennään. Eikä hermostuminen tietenkään ainakaan helpota tilannetta.. Oletko tuntenut ovulaation tai testannut sitä tikuilla? Jos vain ovulaatio tapahtuu, raskauskin on mahdollinen, ja sen tunnistaminen voisi (näin kuvittelen) auttaa kierron ymmärtämisessä. Eikä gynekologilla käyntikään varmaan pahaa tee ennemmin tai myöhemmin, voisi selventää tilannetta. Mutta yritä nyt ensin ottaa mahdollisimman rennosti, ja ajatella vaikka tulevaa joulua ja talvea... vaikkei helppoa olekaan. Itse olen jättänyt pillerit pois tammikuussa ja loppukesästä oli tuulimunaraskaus. Sen jäljiltä kierto on aika sekaisin ja sen oikkujen ymmärtäminen vaatii voimia. Mutta on vain odotettava ja katsottava asettuuko se jotenkin.
Kannustavin terveisin Kumkwatti
Kuulostaa tutulta (kylläkin siitä on jo yli 2v kun olin samassa tilanteessa). Tai oikeastaan minulla oli se että niitä menkkoja ei ollut eli kierto oli jotain 70 pv...
Suosittelen gynellä käyntiä. Hän pystyy selvittämään esim ovuloitko ja ohjaa esim. laboratoriotesteihin. Mutta toisaalta on hyvä muistaa tämä " jokatoisenpäivän-ohje, nimittäin siellä makuuhuoneessa olisi oltava ahkera ; )
Tsemppiä ja pidä pää kylmänä, nimittäin stressi vaikuttaa paljon (myös miehellä).
Niin ja minulla siis näin: sain ensin Terolutit (kierto kohdalleen), niillä ei tulosta. Sitten Clomifenit (ovulaatioon) ja lopuksi vielä Lugesteronit (kiinnittymiseen) eli sitten tuli vasta tulosta ja se " tulos" on nyt 1vee : )
Tutulta kuulostaa täälläkin. Lopetin pillerit toukokuussa -04. No, menkat tuli alkuun kp 35, sitten 52, 32, ja 43. Sitten niitä ei näkynyt enää ollenkaan! Toivottavasti et nyt vaan masennu entisestään, mutta haluan vaan kertoa, että kohtalotovereita on. Et ole yksin oikkuilevien kiertojen kanssa! Niin, kp 68 mulla oli lääkäri, mutta hän laittoi lähetteen gynelle keskussairaalaan, joten jäin yhä vaan odottamaan menkkoja ja sitä gyneaikaa. Lopulta menkat tulivat VASTA kp 142 gynen määräämien pillereiden avulla (Divina). Syyksi kiertojen sekoiluun paljastui mulla PCO, eli monirakkulaiset munasarjat, jotka liittyvät usein ylipainoon ja sokeriaineenvaihduntaan. Oireina on mm. kuukautishäiriöt, miesmäistä karvankasvua, joillakin aknen tyyppistä iho-ongelmaa ja lapsettomuutta. Ennen pillereitä mullakin oli ihan normaali kuukautiskierto. Menkkojen viivästyminen voi tietysti johtua sulla vielä siitä, että elimistö ei ole palautunut kunnolla pillerien jälkeen. Syynä voi myös olla kilpirauhasen vajaatoiminta, mitä mullakin ensin epäiltiin. Jos menkkoja ei ala nyt lähipäivinä kuulumaan, niin lääkärillä kannattaa käydä. Jos pääsisit verikokeisiin ja ultraan, niin selviäisi mikä syynä. Itselläni kierrot on alkaneet nyt vasta kesän jälkeen normalisoitua...laihduttaminen on auttanut tässä mun tilanteessa. Toivottavasti et nyt kuitenkaan alannut pelätä pahinta, mutta hyvähän näistä syistä on ttietää. Toivotaan, että tämä on sulla nyt vain tilapäistä ja menkat alkaa sieltä tulemaan niinku pitää...niin ja vauvakin pian!" : )
Pientä lohdutuksen sanaa kauhutarinoiden jälkeen :)
Miullakin kierto piteni kohtuuttomasti aikaisempaan nähden pillereiden lopettamisen jälkeen, MUTTA korjaantui parissa kuukaudessa. Nyt kiero on sama kuin pillereiden kanssa, eli aika tasan 28.
Toivottavasti pääset kierron kanssa yhtä helpolla kuin minä. Raskautuminen onkin sitten ihan eri asia. Miulla menossa 9. kierto ilman plussan plussaa.
Tutulta tilanteesi kuulostaa. Tervetuloa listallemme Pitkiksiin. Sieltä löytyy kohtalotovereita. Hermoja vaan tarvitaan... Jos kierrot venyvät tosi pitkiksi, niin lääkärin pakeille varmaan kannattaa lähteä tsekkauttamaan tilanne