Monellako teini-ikäisellä on vielä ala-asteaikaisia ystäviä? Entäs teillä muilla aikuisilla?
Mietin vain, että kuinkahan kauas kantoisia nämä nyt ala-asteen 1.luokalla solmittavat ystävyyssuhteet kenties ovat? Missä vaiheessa kaverit vaihtuvat, jos vaihtuvat? Yläasteelle mentäessä? Peruskoulun jälkeen?
Itselläni ( olen 32v) nykyiset varhaisimmat ystäväni ovat ala-asteen 5.luokalta. Miten muilla?
Kommentit (25)
Aikuisena en ole onnistunut luomaan yhtä läheisiä ystävyyssuhteita keneenkään.
joiden kanssa pidetään yhteyttä lähes viikottain, on esikoulusta (kaksi) ja ala-asteen ekalta+tokalta (neljä).
Olen huono solmimaan ystävyyksiä, eli vain kaksi ystävää tullut noiden kouluaikojen jälkeen.
Olen 42v.
Toinen eskarista ja toinen seiskaluokalta. Sekä ylä- että ala-asteelta on muutamia kavereita kuten myös lukiosta. Myöhemmin solmitut kaverisuhteet yliopistossa yms. eivät ole juuri kestäneet.
minulla on ystävä, johon tutustuin seurakunnan kerhossa 6-vuotiaana. Lisäksi on entisiä luokkalaisia, joiden kanssa rupesin ystävystymään vähän myöhemmin, vaikka olimme samalla luokalla ekasta asti. Toisen kanssa ehkä 4. luokalla, toisen kanssa vasta 8. luokalla.
Harrastuksista on säilynyt myös ystäviä, ja opiskeluajoilta yliopistolta muutamia
ja olemme yhden tärkeän ystäväni kanssa olleet ystviä jo 27 vuotta eli neljän vanhoista saakka. Osa on sit yläaste ajoista ja loput vuosien varrelta... :)